Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo
Puik plan! Nog naar die runner gekeken?
Antwoord
heb nog wel een goede M46 uit een turbo liggen van 84 en dus km aandrijving. 100% in orde. Ligt al wel een hele tijd te wachten op gebruik.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
500 euro voor de ombouw?

Dat was ik bij lange na niet kwijt. Vliegwiel kun je toch gewoon die van je 940 gebruiken? Heb zelf ook gewoon de dual mass gebruikt incl. de koppeling en drukgroep.

Kosten die ik gemaakt heb:

Hydraulische goodridge leiding (compleet): €40,01
Koppelingscilinder: €20,00 (die heb je dus al)
Koppelingspedaal assemblage: €15,00
Extra M47 aandrijfas om de bestaande te verlengen: €25,00
Pasbus om beide assen te 'koppelen': €0,00 (via Oom) Zou je denk ik €10/15 kosten bij een machinefabriek

Lasapparaat heb je?

In totaal was ik dus €100 euro kwijt voor de ombouw. Dit was zelfs inclusief die koppelingsleiding. Die kun jij waarschijnlijk ook uit je 940 slopen Wink
Antwoord
Als ik de ombouw ga doen wil ik het wel in 1 keer goed doen. Dus met 850 vliegwiel en dus ook nieuwe koppeling etc.

Daarnaast zal ik dan naar een nieuwe type achteras moeten en een digitale teller voor het snelheid signaal.

Ik heb een sper-achteras liggen met snelheid signaal maar daar moet ik nog een andere overbrenging inzetten, nieuwe rubbers en lagers.

Zo kom ik dus aan die 500 euro..

Maar heb je die bus voor de aandrijfas zelf gemaakt? Aangezien ik geen idee heb hoe ik zoiets moet maken / laten maken.

Ook aandrijfas zou ik laten verlengen en balanceren. Is het in 2x goed.
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Estoque schreef:Maar heb je die bus voor de aandrijfas zelf gemaakt? Aangezien ik geen idee heb hoe ik zoiets moet maken / laten maken.

Ook aandrijfas zou ik laten verlengen en balanceren. Is het in 2x goed.

M'n oom heeft de bus op de draaibank gemaakt. Stelt geen zak voor, gewoon een bus die precies ín de aandrijfas past. Zo dus:

[Afbeelding: 15999207357_7350185319_z.jpg]

Hier zit de bus al in de aandrijfas gemept. Een kant van de pasbus is een duizendste groter, zodat de pasbus niet verschuift als je de andere helft er overheen perst. Je zou er ook een randje kunnen laten staan. De bus is zo'n 6cm lang in mijn geval. 3cm in beide assen.

Het geheel schuif je hier dus in:
[Afbeelding: 15997566358_e8c5166ac5_z.jpg]


Dan kun je eenvoudig beide assen in elkaar schuiven en zit het geheel gelijk recht.

[Afbeelding: 16184245962_1092b89165_z.jpg]

Uitklokken, heet aflassen en klaar. Kind kan de was doen:tongue:

Niet gebalanceerd daarna. Heb balanceerlood allemaal laten zitten zoals het zat. Trilt niet, zelfs niet bij 130/140km/h
Gezond verstand gebruiken, dan kom je een heel eind.
Antwoord
Je hebt PB.
Antwoord
Momenteel weer bezig gegaan met de 242 en we komen er niet uit met de kabelboom.

nu heb ik ooit eens een link gehad van een LH2.4 kabelboom die nieuw gemaakt werden in Nederland. ik ben de naam even kwijt.

iemand een linkje naar de website met de nieuwe LH2.4 kabelbomen?
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Waarom zou je een nieuwe willen? Dan is het ineens opgelost ofzo?
Antwoord
Balen van de kabelboom Rutger! Die naam was Elbert Bos....
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
pieterveenstra schreef:Waarom zou je een nieuwe willen? Dan is het ineens opgelost ofzo?
Nou, ik heb nu twijfel bij deze kabelboom. en als je wilt uitzoeken waar de fout kan zitten moet je dingen kunnen uitsluiten en een nieuwe of andere kabelboom sluit voor mij dat uit.

Ik ben geen held in electronica, maar vandaag hebben we mijn 245 turbo naast de 242 gezet en de stroom op alle computer-stekkers doorgemeten en daarbij hadden we op een heel aantal stekkers geen stroom, waarbij op mijn 245 wel stroom hadden.
dit geeft dus aan dat er iets niet klopt. vandaar dat we dus de gehele kabelboom weer verwijderd hebben en opnieuw willen beginnen.

@Stevves,

Elbert Bos heeft blijkbaar geen LH2.4 kabelbomen.. jammer.
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.452 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 592 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.073 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.516 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.141 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 231.102 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.195 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.260 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.056 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.017 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)