Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Dat komt weer door de voorschakelweerstand uit de 242 tijd, is een 9V bobine. Je kan de 12V vinden bij het contactslot. De bobine kan je beter van een B230FK nemen, die is continu 12V, beter voor de vonk en ms. ook voor de ECU.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Heb net een Bobine gekocht van een 2.3, maar die heeft andere aansluitingen.
Nu moet ik dus andere kabels/verdelerkap bestellen. Met andere woorden, hij gaat het sowieso NIET doen voor de carbagerun.
het is helaas niet anders, maar over een week gaan we weer verder.
In de tussentijd,
heeft iemand een verklaring waarom ik op de bobine maar 9v meet? (9,1 tot 9,3v) dit meet ik als hij op het contact staat en als ik wil starten.
de accu heeft wel gewoon 12v.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 679
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
Shit man. En bestellen, kan je niet naar de automaterialenzaak? Hier is er op za een tot 16 u open, door de week tot 20u.
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Dat doet de voorschakelweerstand die je X pagina's terug vond bij het schutbord.
De 240 heeft DIN bougiekabel einden, de 740 heeft op een gegeven moment M4.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Hoort dat dan? en zo nee, wat kan ik daar aan doen?
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Hier
http://volvolvo.nl/threads/10648-Montere...ine/page2: De VSW is een eigenaardig soort 12V rits die het grootste deel vd tijd 12V krijgt van het contact en omvormt naar 9V, en alleen tijdens het starten kortgesloten wordt met 12V vanaf de startmotor. De bobine is een 9V type.
Je neemt dus de 12V draad vanaf het contact en verlengt die ri. je 12V bobine.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Ahhh das jammer! Passen de kabels van een 940 erop? Hebben we nog een setje van liggen. Vanmiddag rijden we richting Emmen.
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Vandaag de 245 uit de stalling gehaald en klaar gemaakt voor het aankomende seizoen.
Hoewel hij voornamelijk dienst doet als dagelijks vervoer wil ik dit jaar wel een paar rondritten doen.
- uitlaat ophanging gelast
- qsp stuur gemonteerd
- gewassen
En als toetje heb ik hem even volgetankt met 102 octaan. Vind ie lekker
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Is dat verschil zo goed te merken?
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
102 is een feestje voor beide.. gratis koppel.. (nou ja) Duitsland zeker..? Onderweg uit Zweuden ook gedaan, en ja, dat merk je zeker.. maar je went er ook zo aan..