Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
4 February 2015, 17:38
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 February 2015, 17:42 door Marc1970.)
Daar heb ik me ook wel eens over verbaasd toen ik een 740 motor inbouwde, die heeft een ander schutbord. Voor de 240 lengte moet je dat hoekijzertje verlengen waarmee de gasrol op het spruitstuk zit, en het ijzertje waarmee de buitenkabel vastzit.
Of beide van een 240 motor pakken natuurlijk, die had ik bij de hand.
Ik gok 2-3 cm erbij. In de 240 maakt de gaskabel ook een vrij wijde S bocht, waarom weet ik ook niet.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Een gaskabel van een 92er 240 met b230 past niet?
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
4 February 2015, 18:06
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 February 2015, 18:10 door Marc1970.)
Dat zal dezelfde lengte zijn als die Skandix je gestuurd heeft. De gasrol verplaatsen is volgens mij de enige oplossing.
Misschien kom je dan weer de lengte van de gasklephefboom tegen. Die had ik van de 240.
Of je maakt een nog grotere slingerbocht in de gaskabel.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 300
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2014
Buiten- en binnenkabel inkorten en een 'schroefloodje' aan het eind??
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
pieterveenstra schreef:Buiten- en binnenkabel inkorten en een 'schroefloodje' aan het eind??
Doe dan wel een dubbele :eeks:
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Snel vraagje, kan het kloppen dat een 940ic maar 1 benzinepomp heeft? Enkel een in-tank-pomp?
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Klopt, ik meen vanaf modeljaar 1996. Deze hebben ook een grotere tank en een dikkere spannings kabel naar achter lopen vanwege de grotere stroom.
Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
als ik dus enkel die ene pomp in mijn 240 bouw, waar de standaard B230FK in zit. dan moet deze pomp voldoende brandstof kunnen leveren toch?
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo