10 January 2015, 15:11
Links boven staan de injectoren en de weerstand en de aansluiting ervan
De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo
|
10 January 2015, 15:13
Geen idee waarom hij zo klein is geworden maar ik heb je deze al op groot formaat gestuurd
10 January 2015, 17:22
Is een groen/witte draad die zich splitst van 1 dikke naar 4.
Had gisteren al samen met mn broer de kabelboom ontmanteld. Thx voor de informatie, kunnen we morgen weer verder bouwen. Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
10 January 2015, 23:51
Juist, net na de splitsing afknippen. Losse draden verlengen naar de weerstanden.
De dikke draad als voeding naar de weerstanden (loopt vanaf stekker naar de achterkant van de weerstanden). Vanaf iedere weerstand terug naar een injector.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
11 January 2015, 16:13
DennisvdB schreef:Alles waar je 2 computers aan vastzitten bewaren, de andere 2 kabelbomen doe je helemaal uit de tape halen en de bedrading uit elkaar halen. Dan heb je een HELE hoop draad waar je weer andere dingen mee kunt maken. De 242 is uit 77, dus ik vermoed dat ik niet dat grijze blokje heb ter hoogte van de Firewall. welke aanpassingen moet je dan doen? sorry voor de vele vragen, maar ik wil het graag in ÃÃn keer goed doen en niets aan het toeval overlaten.. Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
11 January 2015, 16:47
Ik heb 1 stekker op de firewall zitten, deze:
![]() Heb ik daar wat aan? Hoe zit het met dit gedeelte van de kabelboom? Wat heb ik daaraan? ![]() ![]() Het lijkt mij namelijk allemaal ballast. Mvg Rutger Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
11 January 2015, 22:42
Even schema ernaast leggen en per kleurtje kijken wat wat is. De stekker die hebt lijkt me voor: oliedruksensor, dynamolampje, koelvloeistoftemperatuur, ontsteking voeding, etc. De juiste draadjes aan de kabelboom knopen (evt stekker overzetten ivm gemak bij in- uitbouw motor).
De 'ballast' ook even bekijken in het draadschema.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
11 January 2015, 22:43
Schema's: http://www.volvowiringdiagrams.com
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
25 January 2015, 15:24
Tijdje niets laten horen met betrekking tot de 242, maar de vorderingen gaan gestaag (mag ook wel, 23 februari moet hij immers mee naar zweden
![]() ik zal later even foto's en verhaal plaatsen over de vorderingen.. nu even een vraagje, ik heb nog een 95'er 940 IC staan voor onderdelen. is het mogelijk om van de 940 de Intank-brandstofpomp te gebruiken in een injectietank van een 240? tevens wil ik de benzinepomp die onder de 940 hangt(tenminste, bij een 240 hangt hij eronder, weet niet of hij er ook bij een 940 onder hangt) ook gebruiken in de 240. scheelt namelijk aanzienlijk in de kosten al het past/werkt.. kan iemand me hier duidelijkheid over geven? Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
25 January 2015, 15:55
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 January 2015, 16:43 door Marc1970.)
De hoofdpomp en filter zal wel lukken (zitten in een soortgelijk rekje), maar de in-tank pomp zit heel anders vast. Dit is de 240 opzet, een soort kerstboompje waar alles aanhangt: http://cleanflametrap.com/transferPump.htm en hier de 940: http://cleanflametrap.com/ReginaFuelPump/
Hier halverwege iemand die een turbo opvoerpomp aan een 240 tank-kerstboom hangt: http://www.davebarton.com/volvo240mods.html daar zit muziek in, als je een werkende kerstboom hebt (meest zijn de draaddoorvoeren vertrokken). 3 cm van de uitgaande pijp afzagen en de langere opvoerpomp past. Ik heb een kerstboom gerepareerd door de bedrading door het ongebruikte ventilatiebuisje te steken en daarna vol te gieten met polyester. Rijd alweer jaren rond zo.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|