Berichten: 679
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
Keurige wagen zeg! Wauw!
En ik zou zelf ook lekker het oude front houden, ombouwen naar nieuwe front is zooo jaren 80
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Berichten: 385
Topics: 26
Lid sinds: Jul 2011
Prachtig exemplaar!!
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Estoque schreef:Is dit front, eenvoudig pas te maken op dat oude front:
![[Afbeelding: 156922359.jpg]](http://www.pbase.com/mikejr/image/156922359.jpg)
vind ik persoonlijk mooier. Weet namelijk niet hoe dat zit met de knipperlichten aan de zijkant..
Maar de koplampen van 1980 (net als de 260 van die grote rechthoekige) passen wel.
geeft hetzelfde effect. Let op: die grote rechthoekige lampen zijn nieuw moeilijk aan te komen.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 643
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2008
Je hebt compleet front nodig dus lampen grill zijschermen en het front waar de lampen in hangen. Verder is het gewoon schroefwerk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Mijn broer en ik willen onze 242 om gaan bouwen naar een 242 Turbo.
Nu zoeken wij een complete 940 om daar alles uit te gaan halen zodat we zoveel mogelijk onderdelen al hebben.
is er nog een bepaald type/bouwjaar 940 dat het beste is om te gebruiken?
Ik kan voor weinig een 940IC kopen van '95. heeft deze bijvoorbeeld al zuigerbodemkoeling?
heeft iemand tips wat ik het beste kan kopen voor de ombouw.
We willen met een M47 bak gaan rijden in onze 242 en ongeveer 200pk hebben..
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Volgens mij hebben een hoop 940's met Turbo nog gewoon de M46 (of M90). Deze zijn ook iets sterker dan de M47 die misschien problemen krijgt met 200 pk.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Als je een 940 van na '95 kan vinden zal ie een M90 hebben. Is ook een veel betere bak dan de m47. Maar geen km-teller aandrijving. De turbo's van na 95 hebben zuigerbodemkoeling ja.
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Ik hoef niet per se een M90. We gaan maximaal 200pk rijden, en dat kan een M47 ook wel aan.
Heb geen zin om ook nog een as te gaan wisselen om een teller signaal te krijgen etc.
maar wanneer is het omslagpunt geweest voor zuigerbodem-koeling en niet? want wil het liefst wel eentje met die zuigerbodemkoeling..
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Rond 1993 volgens de interwebz.
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Zijn 940 Turbo's met M46 bakken geleverd? zo ja, welke bouwjaren?
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo