Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kaal B21ET blok zonder K jet onderdelen
Volvo's K jet heeft geen ECU want het is 'mechanische' injectie, loopt op brandstofdruk en naaldventielen, bij wijze van diesel. Er is wel een koudestartvoorziening, en een brandstofpomprelais, dat is vrij simpel een beveiliging tegen doorpompen als de motor uitgaat door wat dan ook. Daarvoor heb je wat extra kabelboom nodig.

Het ombouwen naar wat voor injectiesysteem ook is best wat werk omdat al die componenten door de hele auto verspreid liggen, het is vooral leuk als je een complete donorauto hebt als voorbeeld. Zo niet, een hoop gepuzzel.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ik heb ook al je benodigde onderdelen liggen. Allemaal goedwerkend. Geef maar PB

Verstuurd vanaf mijn AT-AS45qHD met Tapatalk
Antwoord
Mijn auto's staan in Nieuwleusen(zwolle). 1tje is helemaal compleet die motor verkoop ik het liefst compleet. De ander mist al wat kleine dingetjes, misschien dat dat iets voor je is? Stuur anders ff pb voor meer info.
Antwoord
beste heren..

ik heb nu inmiddels alles bij.elkaar wat motor betreft...
kabelboom incl icu...

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Antwoord
Maar.... heb ik nu ook een ecu nodig die in de auto onder het hansdchoenen kastje hangt?..
of kan ik de oude gebruiken?..

voor een b21et zou een bosch ecu met nr 280 800 052 nodig zijn..
iemand een idee?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Antwoord
die zal waarschijnlijk voor de ontsteking zijn, hiervoor kan je ook een bijvoorbeeld een 123 ignition pakken. het brandstofsysteem heeft zoals reeds verteld geen ontsteking enkel een paar relais.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
Ik heb overigens ook nog een B21ET staan die eventueel gesloopt kan worden. Draaiend uit de wagen gehaald.
Antwoord
update project b21et in 240.

na lank wikken en wegen besloten kjet er uit te bouwe en over te stappen naar vems gestuurde injectie en onteking.

natuurlijk veel gezocht fora bekeken.
ingekocht: b20 inlaat spruitstuk incl gele injectoren.

jeroen aangeschreven(bozma) die heeft tips gegeven.toch loop ik tegen vraagstukken aan.

gaten kjet injectoren hoe af dichten?
vriespluggen er in? draad tappen bout er in of dichtlassen.....

dogdisch vliegwiel met 60-2 ring er op..kan deze ring op 1 manier gemonteerd.worden? of is positie van 1cil bdp en krukas op juiste positie de enige manier?

sensor krukas positie opvliegwiel/bellhuis is deze alleen te monteren zonder vbak of kan dat ook met gemonteerde bak?
welke sensor gebruiken voor de krukas positie?..

kan de verdeler compleet uit onderblok gehaald worden/en vriesplug geplaatst worden?..

welke type bobines is aan te raden,coil on plug..
heb ls1 ls2. bobines gezien dit een optie?

zou heel erg tof.vinden.als er een mede forumlid
me antwoord wil geven op de.voor mij nog onbekende dingen....

bedankt al vast..

paulus
Antwoord
Voor wat betreft de afdichting van de injectoren gaten: deze foto zag ik laatst op de facebook site van Dries Bakkenes voorbij komen (https://www.facebook.com/volvoklassiekersbarneveld). Hij had daar speciale pluggen voor. Misschien kan hij je daarmee helpen?

[Afbeelding: afdoppluggen_zps1had4fnm.jpg]
Antwoord
gaten kjet injectoren hoe af dichten?
vriespluggen er in? draad tappen bout er in of dichtlassen.....

Muntjes plakken ze er ook wel in, er staat geen druk op.

dogdisch vliegwiel met 60-2 ring er op..kan deze ring op 1 manier gemonteerd.worden? of is positie van 1cil bdp en krukas op juiste positie de enige manier?

Kan maar op 1 manier, als de cil 1 op bdp staat, zie plaatje: http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=244774

sensor krukas positie opvliegwiel/bellhuis is deze alleen te monteren zonder vbak of kan dat ook met gemonteerde bak?
welke sensor gebruiken voor de krukas positie?..

Krukassensor hangt aan het blok, kan dus zonder bak. Dit is de officiele: http://www.estateservices.nl/elektra/ont...0-254.html

kan de verdeler compleet uit onderblok gehaald worden/en vriesplug geplaatst worden?..

Verdeler kan er geheel uit, gat dichten met vriesplug. Zo is dat in de 700 en 900 serie gedaan.

welke type bobines is aan te raden,coil on plug..
heb ls1 ls2. bobines gezien dit een optie?

Weet ik niks van af.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Bobine met voorschakelweerstand te vervangen door bobine zonder voorschakelweerstand? Arjan. 48 17.538 31 May 2022, 17:39
Laatste bericht: Marc1970
  940 blok in 240 Nicolaas H 15 9.123 17 April 2020, 17:36
Laatste bericht: Grey240Polar
  Drijfstangen B21ET aRjen.T 0 1.909 22 July 2019, 11:01
Laatste bericht: aRjen.T
  stilgevallen motor: repareren of ander blok jootman 47 35.412 2 February 2018, 01:41
Laatste bericht: daddyphilipsen
  Herkennen origineel blok ? jero 1 2.547 15 February 2017, 12:40
  Volvo 244 gl B21 blok Mark-Sander 1 2.740 8 September 2016, 08:21
  Pierburg 175 cdus op B230K blok gydomatra 16 14.424 27 August 2016, 22:10
Laatste bericht: gydomatra
  B21 naar lpg.. blok repareren of vervangen ? jero 8 7.266 22 August 2016, 10:40
Laatste bericht: A_A
  Zonder olie gereden, wat checken (!?) Yezzz 8 10.470 28 July 2016, 12:45
Laatste bericht: KennOne
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 2 4.039 20 May 2016, 22:32
Laatste bericht: b.b.

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)