Topics: 84
Hoi,
Weet iemand toevallig of de stuurkolomen van de 144 uit 1972 en 1973 gelijk zijn aan elkaar? Uiteraard zit het slot anders maar als je die er af haald zijn ze dan verder wel gelijk?
Groet,
Mathieu.
Topics: 288
onder de kap zijn ze hetzelfde..
In mijn 142 uit '70 (oude dashboard dus) heb ik de stuurkolom vervangen door de stuurbekrachtiging-stuurkolom uit een 140 met nieuw dashboard (dus '73/'74). Niet bij stilgestaan dat dit anders kon zijn, maar wat ik me zo kan herinneren is dat het stuurslot nu niet werkt, en het stuur ligt ook iets dieper (dus stuurkolom lijkt korter te zijn). Het is sowieso een aardige klus om de stuurkolom te vervangen, en dit had nog wel wat extra 'maatwerk' nodig.
Of dit aan het bouwjaar/dashboard ligt of aan de stuurbekrachtiging zou ik echter niet kunnen zeggen.
Hoi,
Ben er inmiddels achter dat ze niet gelijk zijn, heeft te maken met het stuurslot en de bevesteging van de knipperlicht schakelaars. Nu dus op zoek naar een stuurkolom van een 73-er. Iemand nog iets liggen?
Groet,
Mathieu.
Topics: 29
Hallo Mathieu,
Ik heb nog een stuurkolom van een 74-er liggen (deze is hetzelfde) kompleet met knipperlichtschakelaar.
Bij interesse,graag PB.
Hoi Polestar,
Ik heb je een pb gestuurd.
Groet,
Mathieu.