Om maar weer eens verder te gaan met project 242 Turbo.
Vorige weem begonnen aan een motorbok, om de b230fk in te plaatsen wanneer deze uit de auto komt, om hem schoon te maken en eraan te sleutelen (die tik in het blok willen we eruit hebben).
De plaat die aan het blok komt, moet ik nog maken, net als wat verstevigingen aan de bok. Maar de basisvorm staat er..
Toen ik thuis kwam, keek ik op marktplaats en daar stond een kale b230fk op voor een prikkie, met nieuwe distributie. Die hebben we afgelopen zaterdag dus opgehaald, omdat we dan een reserve blok hebben voor onderdelen, of om die te plaatsen als de andere slechter is dan gedacht.
![[Afbeelding: 01df6d716b5446ed07c995f2f7affed1.jpg]](http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/16/01df6d716b5446ed07c995f2f7affed1.jpg)
Toen waren het er dus 2!
Binnenkort beginnen we dan toch om de 940 te slopen.. Kabelboom etc gaan er als eerst uit.
Een paar vragen:
1. Heeft iemand een schema wat ik allemaal uit een LH2.4 moet knippen?
2. Hoe bouw ik de ontsteking om van de achter naar de voorkant van het blok? (Van welke auto moet ik de ontsteking afhalen?)
3. Vraagje mbt de benzine retourleiding. Onze 242 is een 2.1 carb, en heeft dus geen retour. Werkt een 77'er 242 benzinetank het zelfde als een 83'er 245 tank? Dus met een in-tank pomphouder? Waar ik een injectie pomp + houder en retour in kan zetten?
Met die pomphouder bedoel ik zon ding
Past die ook in een benzinetank van een 242?