Berichten: 3
Topics: 2
Lid sinds: May 2012
Beste mensen,
Onze volvo 240 estate benzine/lpg '92 met B200 injectie slaat steeds vaker af op benzine en wilt er nu ook niet meer op starten. Het probleem is geleidelijk gekomen.. de auto ging op benzine steeds meer inhouden. Er was geen probleem met het rijden op lpg. Na controle en vervangen van het brandstoffilter kom ik het volgende tegen: Er komt kort stroom op de brandstofpomp tijdens starten en daarna onstaat er een storing in het electrisch cirquit waardoor de dachboard lampen half blijven branden (ook na het verwijderen van de sleutel). De 6e zekering (brandstofpomp) blijft heel! Na het verwijderen en terugplaatsen van deze is de storing weg! Na het starten herhaalt dit zich. Waar duidt dit op?
Graag advies want ik weet nu niet goed waar te zoeken.
Groeten
Peter
Berichten: 199
Topics: 39
Lid sinds: Nov 2005
Ik denk dat het brandstofpomprelais en/of de ECU defect zijn.
Heb je daar al naar gekeken?
Doet je benzinemeter het wel goed? Zo nee dan kan er tevens iets anders aan de hand zijn.
Mijn 1992'er had soortgelijke problemen en na vervanging van ECU en brandstofpomprelais zijn de problemen opgelost.
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012
www.electricvolvo.com
Berichten: 3
Topics: 2
Lid sinds: May 2012
Nogmaals want net werd het antwoord niet verstuurd.
Fijn Tyn voor je snelle reactie.
Is het de ECU die de testcodes beantwoordt. Bij poort 2 en 6, meer zitten er niet op, gaf deze 1-1-1 dus geen storing. Is er een andere manier om te zien of deze goed werkt?
Het brandstofpomprelais . Die zou lees ik net onderaan bij de duopassagier zitten. Goed plan, ik ga morgen kijken.
De benzinemeter? Waar zit die? Je bedoelt vast niet die op het dashboard. Deze geeft niks aan agv een doorgebroken connector op de tank (corrosie) dit is al lang zo en was niet van toepassing op dit probleem.
Ik ga ook naar de vonkkleur kijken van de nieuwe bouchies. Als die niet blauw zijn zou dat op een stroomstoring kunnen duiden toch!?
Ik lees net dat je de injectoren kan horen klikken. Dit heb ik nog niet gehoord.
En verder...
vast bedankt
Peter
Berichten: 5
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2013
hoi, volgens mij zit het niet in de ontsteking(LPG is veel gevoeliger, je zou dan last hebben van backfire. ) , probeer eens te kijken als je voldoende benzine krijgt tijdens het starten met de aanvoerleiding los.
het kan namelijk zijn dat de brandstof pomp onvoldoende opbrengst geeft omdat er vaak op LPG gereden wordt.
Bink.
Berichten: 111
Topics: 14
Lid sinds: Jul 2013
Als je zegt dat hij op benzine steeds meer in ging houden en vervolgens niet meer startte kan je het ook zoeken in de brandstoftoevoer. Wanneer je een brandstofpomp hebt die aan het ''overlijden'' is kan hij niet altijd meer de benodigde brandstof toevoeren wat er voor zorgt dat hij in gaat houden. Op een gegeven moment kapt hij er helemaal mee en is er een kans dat er een elektrische storing ontstaan aangezien de pomp te zwaar loopt.
Het brandstofpomprelais bevindt zich inderdaad aan de passagierszijde;
http://www.davebarton.com/pdf/relay_93_240.pdf
Als het goed is zou je een klik moeten horen wanneer je het contact omdraait, tevens kan je hem inspecteren op losse solderingspunten. Om er helemaal zeker van te zijn kun je hem doormeten en testen.
Berichten: 57
Topics: 10
Lid sinds: Jan 2007
Mogelijk ook hier probleem met brandstofdrukregelaar die lek is. Druk op leiding laat benzine in gasklephuis lekken en daarom start hij slecht.