Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Futloos gaspedaal
Nou dat lijkt me een goede investering! Ga ik maar eens proberen als dit achter de rug is.

Als het schroefje aan de zijkant los is zou de naald van de carburateur er toch uit moeten komen? Ik heb het schroefje los maar de naald lijkt muurvast te zitten. Ik wil geen grof geweld gebruiken; staat nu in de kruipolie. Is er misschien nog iets wat de naald tegenhoudt?
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
Quote uit : http://snic-braaapp.org/needle.pdf


Citaat:You will need a very small punch and a small manually operated inertially driven
impact generator, something like a tack hammer. Turn the air valve over and
carefully secure it in a vise, warp this thing and forget about the next steps
since you’ll have to get a new one. You will see a small notch at the bottom of
the needle assembly where the retaining screw floats in
. This slot will give you
some leverage as it is the only way I can see that would give you a chance of
rotating the thing out. I’m sure there isa special tool, but geez who would have that?
Using the small punch and hammer, angle the punch and gently tap
on the edge of the notch so you can rotate it anticlockwise and wind it out
of the tube.
Lots of baby steps here and be gentle! You will probably knicker up the
edge a bit, but that can be dressed up and it is fortunately in a non critical area.


Bij mij zit de naald in het tonnetje geschroefd, en heb ik hem eruit kunnen halen middels bovenstaande beschrijving.


[Afbeelding: Needle_3.jpg]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Het staat allemaal in TP11740, C53. Het schroefje klem de naald niet maar voorkomt dat-ie ronddraait als je het afstelgereedschap erop zet. Officieel haal je de schroef eruit en gaat de naald opwaarts eruit nadat je de een venijnig veerstalen ringetje eruit hebt gehaald.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Citaat:Nou dat lijkt me een goede investering!

Beste investering is de TP11740 uit te printen en naast je bed of op de wc te leggen.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
: )
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
Er lijken wel berichten verdwenen te zijn dus misschien lees je het dubbel:

Inmiddels membraan in carburateur vervangen - was gescheurd - maar de problemen zijn daarmee niet opgelost. Proefrit levert niet veel nieuws op. Nog steeds de oorspronkelijke storing; auto komt absoluut niet op gang bij gas geven.

Olie-lekkage kan ik niet goed traceren. Zag wel dat achter het motorblok de tandwielen van de versnellingsbak [?] te zien zijn door een T-vormig gat. Omdat ik dat niet kan fotograferen door ruimtegebrek maar even een tekening [gezien vanaf de uitlaatkant van het motorblok]:

[Afbeelding: vliegwiel.jpg]

Kan het zijn dat dit afgesloten hoort te zijn en dat de olie daar uitslaat?
Het is wel vreemd dat de lekkage en de problemen met het gas geven tegelijkertijd optreden. Zou er een verband kunnen zijn?

Ik ga de auto nu in ieder geval laten maken; ik geef het op.
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
Dat is het vliegwiel en de starterkrans, dat gat zit daar in principe voor een sensor (bij jouw blok hoort het dicht te zijn omdat het die sensor niet heeft). Als daar olie uit komt vliegen, heb je ws. een lekkende krukaskeerring en lekt het zeker ook onderuit het koppelingshuis. Zo niet zal het wel meevallen. lekkage achteruit de kop lijkt me logischer.

Toch jammer dat je motor niet beter wil gaan lopen, maar je hebt tot nu toe alleen maar dingen verbeterd en dat is hoedanook goed.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Hoi Marc, bedankt, ben ik ook met je eens. Nordicar gaat hem nu laten lopen op benzine.
Over de olielekkage waren ze duidelijk; koppakking ...
Nu is die vorig jaar juni 15 k geleden vervangen. Een paar weken na zijn reparatie had ik al olieverlies maar hij kon het niet ontdekken zei hij. Is het nu onredelijk als ik de garage die dat gedaan heeft (niet Nordicar!) vraag om het over te doen maar dan goed? Hoe pak ik dat aan?
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
Goed nieuws en minder goed nieuws. Het was toch de koppakking niet maar de kleppendekselpakking. Door hoe de olie liep leek het wel op koppakking maar toch niet. Viel dus erg mee.
Bovendien loopt de auto weer op benzine door de montage van een nieuwe naald en spruitstuk in de carburateur Ãn heb ik voor het eerst het geluid van mijn auto gehoord met het geblaas van de fan erbij. Is al die tijd al stuk geweest ... Ik dacht altijd dat ik een andere motor had omdat het zo anders klonk.

Het minder goede nieuws is dat de auto niet op gas wil lopen. De motor komt gewoon niet op toeren bij het indrukken van het pedaal. Ik heb de auto vanavond opgehaald bij de gasboer maar ben met benzine naar huis gereden. Ze beweerden dat ze er lang mee bezig waren geweest maar dat de motor op gas liep.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet op gas heb overgeschakeld bij een warme motor maar hij heeft altijd vanaf koud op gas gelopen. Bij Nordicar beweren ze dat de nieuwe verdampers tegenwoordig heel moeilijk zijn af te stellen. Zelf laten ze het daarom ook liever aan de LPG-specialist over.

Ons plan om een lang weekend naar Vlaanderen te gaan gaat weliswaar door maar niet met de Volvo. Ik durf het niet aan. Het moet eerst helemaal goed zijn. Leenauto van mij pa dan maar.

Suggesties voor het LPG-verhaal zijn nog steeds welkom!
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
Volgens mij zijn nieuwe OMVL verdampers erg makkelijk, de functie van de schroefjes staat erbij waar je voorheen maar wat moest raden.

http://www.vogelsautogas.nl/documenten/T...versie.pdf

LPG is heerlijk goedkoop in B.

Het geluid vd fan moet na een minuutje draaien wel afgenomen zijn (de visco koppeling moet dan ontkoppelt zijn, je kan de fan stoppen met een opgerolde krant), een continu meedraaiende fan kost serieus vermogen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Futloos reageren op gaspedaal Rob 14 9.015 9 October 2015, 14:38
Laatste bericht: Rob
  Zwaar gaspedaal in combi met tweede (kickdown?) fase carb. Jeroen V 4 2.245 14 February 2010, 20:17
Laatste bericht: Gideon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)