Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LPG uitbouwen, wat moet eruit voor de autopapieren?
Arno, die 02 stond had die lpg op kenteken?
Ik denk niet dat een verandering op de papieren wordt verwerkt zonder een herkeuring.

LPG inbouwkeuring kost 53 euro en ik vermoed dat ze voor uitbouw hetzelfde vragen (makkelijk verdiend voor de rdw)
Antwoord
Ja stond lpg op kenteken. Ik had de originele motor eruit gehaald en er een met dubbele webers ingehangen. Bij de apk-keuring liep ik toen tegen problemen op omdat-ie niet op gas liep (want afgesloten), en toen heb ik mijn papieren ingestuurd. Een paar dagen later ontving ik een nieuw setje met gewoon weer benzine als brandstof.

Maar goed, grote kans dat dat nu gaat veranderen als de plannen van het kabinet doorgaan. Ik vermoed dat anders wel eens een heleboel mensen "zwart" lpg gaan tanken nadat ze hun kenteken gewijzigd hebben. Dus toch een inspectie door de rdw.
Antwoord
Arn02 schreef:Ja stond lpg op kenteken.

Is dat misschien enkele jaren geleden? Een herkeuring bij LPG uitbouw is namelijk nog niet zo heel lang geleden verplicht gesteld.
Voorheen kon je gewoon het kenteken insturen met de vermelding " lpg verwijderd" en dan kreeg je een ander deel I toegestuurd.
Antwoord
jos245 schreef:Is dat misschien enkele jaren geleden? Een herkeuring bij LPG uitbouw is namelijk nog niet zo heel lang geleden verplicht gesteld.
Voorheen kon je gewoon het kenteken insturen met de vermelding " lpg verwijderd" en dan kreeg je een ander deel I toegestuurd.

klopt helemaal, ik had een 205je van 1998 welke onverkoopbaar was door de lpg installatie. Het koste me (uit mijn hoofd) tussen de 25 en 30 euro's om
de gas installatie van de papieren te krijgen. Uiteraard na een keuring door de RDW.
Antwoord
op de site van de RDW staat het ook dat er herkeuring nodig is. 50 euro dus...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
http://download.belastingdienst.nl/belas...1z17fd.pdf

Ik lees dat uitbouwen geen herkeuring vereist, alleen een verklaring van de uitbouwer. Plus aanpassing van het kenteken. Het kon nog wel eens druk worden met uitbouwen aan het eind van het jaar.
244 GL 1980 (met splinternieuwe APK tot november 2014!)
Antwoord
Dit is wat er volgens de belastingdiens en RDW moet gebeuren. Staat best veel info op die sites:

http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Ee...halen.aspx schreef:Een gasinstallatie uit uw voertuig halen
Als u niet meer op gas wilt rijden, dan kunt u de gastank verwijderen. Er is dan wel een aantal technische eisen waar u rekening mee moet houden. De RDW moet uw voertuig keuren en het kentekenbewijs moet worden aangepast. In dit artikel leest u hoe u dit kunt regelen.

U moet ervoor zorgen dat de volgende onderdelen zijn verwijderd. De RDW controleert hier ook op bij de keuring:
  • de verdamper, de drukregelaar en/of een ander brandstofdoseringssysteem. Een uitlaatstift die bij een luchtgekoelde motor als verdamper werkt, hoeft u niet te verwijderen;
  • de LPG-tank;
  • de gasafsluiter;
  • het gasmengstuk;
  • de inspuitstukken, tenzij deze definitief zijn afgeplugd;
  • het inspuitstuk-adapter, tenzij deze definitief is afgeplugd;
  • de buitenvulklep, tenzij deze definitief is afgeplugd;
  • de hogedrukleiding, met uitzondering van het gedeelte dat rechtstreeks vast tegen de onderzijde van het voertuig bevestigd is.

Als u alle onderdelen heeft verwijderd, dan moet u een afspraak maken bij een RDW Keuringsstation.
U neemt het originele Voertuigbewijs (deel IA van het kentekenbewijs) mee en geeft dat af bij het keuringsstation. Als het kentekenbewijs is afgegeven vóór 1 juni 2004, dan moet u alle delen van het kentekenbewijs afgeven.
Na inlevering van het Voertuigbewijs /kentekenbewijs, krijgt u van de medewerker van het RDW-keuringsstation een ontvangstbewijs. Het ontvangstbewijs vervangt het voertuigbewijs/kentekenbewijs, totdat u het aangepaste voertuigbewijs/kentekenbewijs heeft ontvangen. U moet dit bij u hebben als u gaat rijden.
Na goedkeuring stuurt de RDW u binnen 5 werkdagen het aangepaste Voertuigbewijs/kentekenbewijs. De Belastingdienst Autoheffingen krijgt automatisch bericht van de RDW over de brandstofwijziging.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/co...erwijderen schreef:LPG-installatie verwijderen
Als de LPG-installatie uit uw personenauto is verwijderd, moet u het kentekenbewijs door de RDW laten aanpassen. De RDW stuurt het aangepaste kentekenbewijs naar u terug. Met het aanpassen van het kentekenbewijs hebt u automatisch aangifte gedaan voor de motorrijtuigenbelasting.
Hoogte motorrijtuigenbelasting

Door het aanpassen van het kentekenbewijs doet u tevens aangifte van de verandering van de motorrijtuigenbelasting voor uw personenauto. De personenauto is na het verwijderen van de LPG-informatie minder zwaar en gebruikt een andere brandstof en valt daardoor in een andere categorie voor de motorrijtuigenbelasting. U betaalt de verlaging van de motorrijtuigenbelasting door de verandering van de gewichtsklasse en de brandstof met ingang van het eerstvolgende tijdvak. Als u per tijdvak van 3 maanden betaalt, ontvangt u voor het nieuwe tijdvak automatisch een acceptgiro die is gebaseerd op de gewijzigde gegevens. Als u voor 4 tijdvakken (1 jaar) hebt betaald, krijgt u automatisch de belasting terug die u te veel hebt betaald over de tijdvakken van 3 maanden die nog niet zijn begonnen. Als u betaalt via automatische incasso, passen wij het incassobedrag automatisch aan. U krijgt hiervan bericht van de Belastingdienst.

U kunt de gewichtsafname van uw personenauto berekenen door de inhoud van de gastank te vermenigvuldigen met 0,8.

Voorbeeld
Als uit een auto een gastank van 60 liter wordt uitgebouwd, neemt de massa van de auto die op het kentekenbewijs staat met 0,8 x 60 = 48 kilogram af.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.841 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
Tongue Volvo 244 kopen, waarop moet ik letten? VervelendeGozer 2 2.631 5 May 2022, 22:31
Laatste bericht: Marc1970
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.374 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.267 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.633 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 87.020 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.119 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.246 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.429 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski
  Lange periode stalling; waar moet men op letten? Aspirant 10 10.572 18 June 2015, 13:37
Laatste bericht: Tank245

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: