Berichten: 173
Topics: 26
Lid sinds: May 2011
Na veel gekloenk en getril tijdens het gasgeven ben ik maar eens op zoek gegaan naar de oorzaak en die heb ik gevonden. Het gekloenk werd veroorzaakt door volledig gare achterschokdempers, die heb ik al vervangen en de kloenk is weg. Maar ook mijn twee kruiskoppelingen hebben een beetje speling. Lijkt me een leuk klusje! Maar de dealer vraagt 55 euro excl. per stuk, en dan wordt het gelijk minder leuk. Voor een stuk goedkoper is er ook QH (33 excl. bij Brezan) of GMB te krijgen. Ook Scandtech maakt ze, maar die kosten zo weinig dat ik er argwaan van krijg. Hebben jullie ervaring met de kwaliteit van imitatie-kruiskoppelingen? Geld besparen is altijd leuk, maar ik wil natuurlijk wel dat het voor langere tijd goed werkt en veilig is
Gr. Sander
Berichten: 96
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2012
Ik zou zeggen als je voor langere tijd je vulva wil blijven rijden gooi er gewoon goed spul in dit geval onder,
het is een hoop ellende wat het je bespaard.
groet, Klaes
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Lekker origineel zetten voor slechts die 2 tientjes er stuk. Weet je zeker dat het goed is en dat je er weer een poos tegen kunt.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Neem iets met een merk erop. Er komt zoveel LMB GMW CMB etc prul uit China en Taiwan. Die van "CHB" werden zelfs onder mijn 144's gaargedraaid (kweenie in hoeveel km maar veel kan het niet zijn).
Ik zou de "GKN Spicer-Hardy Löbro" nemen, die zijn niet eens zo duur bij de internetshops. Scandcar heeft ze, als ze twee types aanbieden is de duurdere de echte.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 173
Topics: 26
Lid sinds: May 2011
We zijn een aardige tijd verder, maar intussen heb ik ze van QH besteld aangezien die bij mij toch om de hoek zitten. Voor E61 had ik ze allebei en ze zien er solide uit. Dank voor jullie hulp!
Berichten: 68
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2010
Er is inderdaad verschil in de kruisstukken. Heb ÃÃn cardanas uitgevoerd met de imitatie kruisstukjes (zaten overigens ook geen smeernippels op) en die kostten 10 euro per stuk. Heb ook een keer een cardanas gereviseerd met originele (kosten overigens trouwens 20 euro per stuk). Schijnbaar slijten de originele minder snel...........Maarja da's natuurlijk ook wel afhankelijk van je rijgedrag en wat voor motor erin hangt (dus de belasting).......
Ik kan niet echt zeggen dat die imitatie-kruisstukjes zo slecht zijn. Bij mij gaan ze alweer enkele jaren mee bij 30000km per jaar.
Berichten: 173
Topics: 26
Lid sinds: May 2011
Toevallig heb ik hier ook nog imitatie van een tientje liggen, en daar kan ik duidelijk verschil in voelen. De cupjes van de duurdere imitatie hebben veel minder speling dan de goedkope imitatie. Bij de goedkope beginnen de cupjes echt te 'kloppen' als ik er stevig aan wring, de cupjes van de duurdere geven geen krimp.
Toch eigenaardig trouwens dat iedereen zegt dat de originele zo goedkoop zijn, terwijl de prijsopgaaf van de dealer mij nogal afschrok. Misschien zijn ze voor een 'late' 240 (onderdeelnr. 3520997) duurder...
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Originele kruiskoppelingen zijn niet zo heel duur vanaf de fabriek, het wordt pas duur als ze in het blauwe doosje terecht komen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969