21 August 2012, 14:15
Sinds een maandje ben ik de trotse eigenaar van deze mooie nette ijsblauwe Volvo 245 2.1 GL. Gekocht bij Sweden-parts in Montfoort. Even kennismaken:
Prachtige bak, schakelt zeer soepel + geruisloos op gas en benzine. Rijdt gewoon als een trein, geen roest, onlangs opnieuw gespoten, uitvoering met motorverwarming. Motor zweet een beetje.
Verbruik ligt zo rond de 1:6.5 binnen de bebouwde kom en rond de 1:7.5 bij langere afstanden op de snelweg. Is er iemand die me kan vertellen hoe ik het verbruik eventueel lager kan krijgen. Ik heb de gasslang iets ingedraaid precies zo dat de motor soepel blijft lopen, vroeg me af of er nog andere trucjes zijn.
Verder is de actieradius vrij laag, een volle tank LPG is zo'n 40 liter waar ik dan zo'n 255 km mee kan rijden. Heeft iemand ervaring met de inbouw van een ringtank en is dit aan te raden?
Alle tips, suggesties en ervaringen zijn welkom!
- Bouwjaar 1981
- B21a motor
- 3 traps automaat
- Import uit Oostenrijk
- Kleurcode 134-1; Glacier blue metallic
- LPG onderbouw
- 251.000km
Prachtige bak, schakelt zeer soepel + geruisloos op gas en benzine. Rijdt gewoon als een trein, geen roest, onlangs opnieuw gespoten, uitvoering met motorverwarming. Motor zweet een beetje.
Verbruik ligt zo rond de 1:6.5 binnen de bebouwde kom en rond de 1:7.5 bij langere afstanden op de snelweg. Is er iemand die me kan vertellen hoe ik het verbruik eventueel lager kan krijgen. Ik heb de gasslang iets ingedraaid precies zo dat de motor soepel blijft lopen, vroeg me af of er nog andere trucjes zijn.
Verder is de actieradius vrij laag, een volle tank LPG is zo'n 40 liter waar ik dan zo'n 255 km mee kan rijden. Heeft iemand ervaring met de inbouw van een ringtank en is dit aan te raden?
Alle tips, suggesties en ervaringen zijn welkom!