10 March 2006, 23:25
Hallo vol240'ers
ff voorstellen ik ben Kay-Auke en ben trotse eigenaar van een bruine volvo 244 GLE uit 1980.
Deze volvo heb ik sinds februari 2004 en daarvoor 3 jaar in een 245 uit 1982 gereden.
Ook heb ik nog een paar 340's gereden waaronder een 340 GL redline [zwart met rode biezen].
De 244 GLE heb ik gekocht van de tweede eigenaar, hij stond 6 jaar in een boerenschuur, en was toen in een redelijke staat.
Ben er vervolgens een maandje mee bezig geweest om hem weer rijd- en toonbaar te krijgen.
De remmen waren geheel vast geoxideerd en de motorkap was beschadigd precies op de voorrand.
![[Afbeelding: volvo244-01.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/244rest/images/volvo244-01.jpg)
![[Afbeelding: volvo244-13.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/244rest/images/volvo244-13.jpg)
Het motorblok had nog maar 80.000 km gelopen na een revisie [1994] en was, tijdens de 6 jaar stalling, niet meer gestart.
Na wat dunne olie in de bougiegaten te hebben gespoten en alle sappen ververst te hebben, start de B21E direct en loopt als een zonnetje.
Verder is het interieur weer helemaal hersteld [deurgrepen, tussenconsole] en de lak bijgewerkt [paar roestplekjes]
De 244 GLE is nu in zeer goede staat en er is inmiddels LPG ingebouwd bij Sito-classics in Enschede.
![[Afbeelding: 244lpg-5.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/244lpg-5.jpg)
![[Afbeelding: 244gle1980-1.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/volvoplaatjes/244gle1980-1.jpg)
![[Afbeelding: 244gle1980-3.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/volvoplaatjes/244gle1980-3.jpg)
ff voorstellen ik ben Kay-Auke en ben trotse eigenaar van een bruine volvo 244 GLE uit 1980.
Deze volvo heb ik sinds februari 2004 en daarvoor 3 jaar in een 245 uit 1982 gereden.
Ook heb ik nog een paar 340's gereden waaronder een 340 GL redline [zwart met rode biezen].
De 244 GLE heb ik gekocht van de tweede eigenaar, hij stond 6 jaar in een boerenschuur, en was toen in een redelijke staat.
Ben er vervolgens een maandje mee bezig geweest om hem weer rijd- en toonbaar te krijgen.
De remmen waren geheel vast geoxideerd en de motorkap was beschadigd precies op de voorrand.
![[Afbeelding: volvo244-01.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/244rest/images/volvo244-01.jpg)
![[Afbeelding: volvo244-13.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/244rest/images/volvo244-13.jpg)
Het motorblok had nog maar 80.000 km gelopen na een revisie [1994] en was, tijdens de 6 jaar stalling, niet meer gestart.
Na wat dunne olie in de bougiegaten te hebben gespoten en alle sappen ververst te hebben, start de B21E direct en loopt als een zonnetje.

Verder is het interieur weer helemaal hersteld [deurgrepen, tussenconsole] en de lak bijgewerkt [paar roestplekjes]
De 244 GLE is nu in zeer goede staat en er is inmiddels LPG ingebouwd bij Sito-classics in Enschede.
![[Afbeelding: 244lpg-2.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/244lpg-2.jpg)
![[Afbeelding: 244lpg-5.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/244lpg-5.jpg)
![[Afbeelding: 244gle1980-1.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/volvoplaatjes/244gle1980-1.jpg)
![[Afbeelding: 244gle1980-3.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/volvoplaatjes/244gle1980-3.jpg)

ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |