6 April 2012, 17:55
Daar zit een zwarte doos, de carterontluchting, die wel eens wat olie 'zweet'. Aan de inlaatkant.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
lekkage pakking versnellingsbak?
|
6 April 2012, 17:55
Daar zit een zwarte doos, de carterontluchting, die wel eens wat olie 'zweet'. Aan de inlaatkant.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
7 April 2012, 16:50
Nou blok blijft droog dat heb ik vandaag gecontroleerd. Helaas zie ik dat de olie langs de schroeven komt van het gedeelte waar het vliegwiel in zit.
Dus zal het toch de achterste krukaskeerring zijn.. Hoeveel werk is het de achterste krukaskeering te vervangen? Kan zaterdags bij Toms Classics tegen een kleine vergoeding de brug gebruiken evenals alle gereedschappen, is het voor een beginnend sleutelaar uberhaupt te doen?
7 April 2012, 18:36
Achterste krukaskeering is niet gemakkelijk te vervangen want:
- eerst moet de versnellingsbak eraf - koppeling eraf - vliegwiel eraf - krukaskeerring vervangen - vliegwiel er terug op - koppeling erop en netjes uitlijnen - versnellingsbak er terug onder (*****werk als je niet het goede gereedschap hebt) Ofwel; voor een beginnende sleutelaar met flink wat voorkennis is het een dagje werk.
7 April 2012, 19:04
Iets te ambitieus denk ik, er zijn nogal wat dingen om rekening mee te houden. Misschien valt dit onder de garantie?
Wat je nog kan nakijken is de carterventilatie, teveel druk in het carter blaast olie alle kanten op. Tussen injector 3 en 4 komt een stevige rubber slang omhoog, dan een koppelstukje, dan een dikke en een dunne slang ri. luchtinlaat en spruitstuk resp. In het koppelstukje zit een 'zeefje', kijk dat eens na.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
7 April 2012, 20:19
Ja heb 3 maand garantie op motor en versnellingsbak... dat scheelt :-)
Oke carterventilatie, zal morgen eens kijken of ik kan vinden waar dit zich bevind en of het daar vandaan kan komen... Anders vrees ik dat Smidt aan de bak zal moeten...
7 April 2012, 21:01
Is tijdens het vervangen van de kleppendekselpakking ook het kunststof halve maantje vervangen. Deze is niet meer origineel te krijgen en die neppers geven vaker aanleiding tot lekkage. Hetzelfde geldt dacht ik voor de kleppendekselpakking.
Had ik laatst ook. De motorolie liep tussen kop en deksel gemakkelijk naar buiten en wel aan de achterkant. De pakking en het halve maantje waren nog maar kort daarvoor vervangen. Nu opnieuw vervangen. Niet vergeten je oliepeil te controleren!
245 DL 1983
7 April 2012, 22:02
beetje vloeibare pakking er aan.
8 April 2012, 10:10
Halve maandje was niet het euvel heb ik idd gecontroleerd...
Moet idd wel ff mijn olie peil controleren.. zal wel wat gezakt zijn inmiddels.. gelukkig blijft de olie niet druppen nadat de auto niet meer loopt stopt dit gelukkig.. het kan ook nog de carterventilatie zijn, dat ga k vandaag even controleren voor ik verder ga met het spuiten van de velgen..(zie ik en mijn volvo, 245, 93, 314.000) |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|