2 March 2012, 21:08
...als ie blijft hangen idd.. voor je hem openschroeft, check eens of er nog olie bovenin zit..
wegvallen vermogen B21A....
|
2 March 2012, 21:08
...als ie blijft hangen idd.. voor je hem openschroeft, check eens of er nog olie bovenin zit..
16 March 2012, 19:42
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 March 2012, 20:10 door volvosvenska.)
Vandaag toch maar een snaar volvo specialist gesukkeld....in zijn 3 stationair met een gangetje van 10 km/h.
Hij verdacht de gasverdamper of ontsteking. Blijk toch een electronische ontsteking te hebben ;-) Verdamper eraf gehaald, opengemaakt en zag er allemaal redelijk schoon uit.Pakkingen ok. Verdamper is 10 jaar oud. Bij het losmaken van het filterhuisje brak er natuurlijk wat van af....ben dus nu nog verder van huis. Het gaat om een AG verdamper type 2000. Kan ik deze verwisselen voor een willkeurige andere of ligt dat toch anders? Anders het onderdeel maar vervangen. Wat betreft de electronisch ontsteking, gaat deze snel kapot en is deze eventueel makkelijk te vervangen?
20 March 2012, 21:48
Vandaag een nieuwe verdamper erin gezet. Lang doorstarten maar slaat niet aan.....
Lijkt wel of ie geen LPG krijgt. Daarvoor startte ie wel altijd. Is er na het installeren van een verdamper nog een bepaalde procedure die ik over het hoofd heb gezien...? Alles exact aangsloten zoals de vorige verdamper.
20 March 2012, 21:56
Hoe zit het met de stelschroefjes op de verdamper?
Staan die exact hetzelfde? Is het exact dezelfde verdamper? Anders moet je hem denk ik laten afstellen. Je kunt een verdamper in elk geval zo afstellen dat de motor niet start ![]()
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
20 March 2012, 22:38
oudevolvo schreef:Hoe zit het met de stelschroefjes op de verdamper? Verdamper is exact hetzelfde maar dan nieuw ;-) Stelschroefjes niet afgesteld....ook niet aan gedacht..... Voor het laten afstellen moet ik em natuurlijk wel eerst aan de praat krijgen. Morgen maar eens wat draaien. Trouwens via internet een volledig nieuwe gevonden voor 60 euro. Vond ik niet echt duur......sommige specialisten wilden me een revisie setje aansmeren voor 50 euro. http://link.marktplaats.nl/517900555
20 March 2012, 23:01
Waar kan ik trouwens het beste eerst aan draaien? De nippel op de slang naar de verdamper of die op de verdamper zelf?
Die van de slang heeft de specialist ook aan gezeten.
20 March 2012, 23:17
Begin bij de verdamper. Die in de slang is voor de maximale flow, bij 3000 rpm ongeveer.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
20 March 2012, 23:39
Thx en nu maar hopen dat het de verdamper is ;-)! Anders begint het riedeltje weer van vooraf aan. Toch blij dat ik een back up 242 heb ;-).
24 March 2012, 16:21
Wat technisch advies gevraagd aan de techneuten op deze mooie lente dag.
Stand van zaken tot 2 uur geleden. Auto startte niet op benzine en LPG Stand uur geleden. Na 8 jaar auto niet op benzine te hebben gelopen de volvo aan de praat gekregen op benzine. Cola fles met 1.5 liter aan de slang onder de brandstof pomp gehangen. Auto startte op bezine na hoop doostarten. Kwam met veel gas geven niet boven 500 rpm uit. Bleef pruttellen. Na overschakelen op LPG en goed gas geven schoot ie door tot 2000 RPM om daarna gelijk terug te zakken en af te slaan. Op LPG krijg ik hem dan ook niet meer aan de praat. Auto start niet op LPG. Lijkt geen LPG te krijgen. Verdamper is vervangen voor een nieuwe. Conclusie: Tank of leiding is niet goed, brandstof pomp is dus wel goed, ook na 8 jaar? Geen idee waar het nu aan kan liggen...iemand een idee??
24 March 2012, 17:16
Heb je je membraan in je carburateur al gecheckt? Ik denk nog steeds dat dat een reële kans is.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|