14 March 2012, 22:29
Wat ze bedoelen is de binnenzijde van de wielranden achter dicht "kitten", dat heb ik wel eens vaker gezien.
Zit er een soort van kitlaag in waardoor er geen vocht/modder/zand meer in de wielrand blijft zitten.

Fotos van mijn zwarte 245
|
14 March 2012, 22:29
Wat ze bedoelen is de binnenzijde van de wielranden achter dicht "kitten", dat heb ik wel eens vaker gezien.
![]()
14 March 2012, 23:44
Volvo 142 B23 schreef:Misschien kunnen we er twee voor de prijs van een laten doen? Ze moeten toch allebei zwart worden ;-). In welke hoek van Nederland zoek jij een spuiter?Goed plan, maar ik zoek dus in het oosten van het land, omgeving Arnhem/apeldoorn/deventer is een beetje ver naar Zeeland. Yellow 240 weet ook nog een adresje dat is dichterbij? En of ze nou een pot extra zwart moeten bestellen zal niet veel uitmaken denk ik
15 March 2012, 21:19
Ik zag je net nog rijden in brummen.
15 March 2012, 22:13
Nee denk het ook niet. Alhoewel de prijs van autolakken nog aardig oploopt hoor. Maar op het totaal zal het niet veel schelen. Wanneer ga je er aan beginnen?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
15 March 2012, 23:21
Volvo 142 B23 schreef:Nee denk het ook niet. Alhoewel de prijs van autolakken nog aardig oploopt hoor. Maar op het totaal zal het niet veel schelen. Wanneer ga je er aan beginnen?Binnenkort, ik ben nu plaatwerk aan het regelen. Aan de polo van mijn vrouw zit geen trekhaak dus de grote delen moet ik met de volvo halen. Als ik alles binnen heb dan gaan we beginnen.
15 March 2012, 23:22
dukeGLT schreef:Ik zag je net nog rijden in brummen.Kan kloppen, kwam ook langs jullie huis.
22 March 2012, 15:58
met die kitlaag op/in de rand tussen binnenscherm en buitenscherm (de wielkast) zou ik toch oppassen, het aanbrengen daarvan moet echt gebeuren op een droge, stof- en vetvrije ondergrond met dito omgeving (dus een spuitcabine).
Je pas gelaste en gespoten wielkastrand op zaterdagmiddag op de stoep voor de deur "inkitten" is dus echt voor 100% af te raden. Maarrr... als het zoals origineel hersteld wordt, dus eerst het binnenscherm lassen, dan het buitenscherm lassen en de randen vervolgens d.m.v. puntlasjes aan elkaar zetten gaat ook jaaaaren mee - als het goed gedaan wordt. Daarom toch maar een vakman zoeken en eventueel wat duurder uit zijn, anders kom je op termijn jezelf tegen. Ohja, en natuurlijk netjes elk jaar een flinke anti-roestbehandeling om herhaling zo ver mogelijk uit te stellen ![]()
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL
22 March 2012, 19:06
Bedankt voor de tip, ik was gisteren bij een banger voor onderdelen en die had nog uitgeslepen achter-zijkanten liggen van een 244, zou ik die ook kunnen gebruiken of kom ik dan binnenin niet weg met lassen?
29 March 2012, 22:22
Vandaag de deuren die ik van de bangers heb gekocht kaal gemaakt, daar heb ik spiegels van af gehaald en daar zit op het aluminium nogal wat corrosie op. Ik wil deze spiegels graag hergebruiken en daarom wil ik ze uit elkaar halen om te spuiten. Ik heb geprobeerd het spiegelglas er uit te halen, maar dat lukt niet en ben bang dat ik het glas breek. Iemand een tip?
![]() ![]()
29 March 2012, 22:29
Zat er als je spiegel helemaal omhoog draait niet een ring onder het glas die je moet draaien om het glas los te krijgen?
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|