Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
defecte richtingaanwijzer
Beste allen,

afgelopen maand stoorde de richtingaanwijzer op de radio. alleen bij activering van de richtingaanwijzer daarna stopte het zzzzzz zzzzzz geluid weer. vandaag doet de richtingaanwijzer helemaal niets meer.

op zekering 13:
-relais elektrische ventilator: werkt WEL
-richtingaanwijzers: werkt NIET
-herinneringszoemer autogordel: werkt NIET

volgende akties ondernomen:
-zekering nr 13 vervangen
-knipperlicht relais in andere 240 geplaatst en werkt
-'stengel' op een andere 240 geplaatst en werkt
-aansluitingen stengel schoongeschuurd en gecontroleerd
-aard stuurkolom schoongeschuurd en gecontroleerd
-aarde achterlichten schoongeschuurd en gecontroleerd

.....maar nog steeds geen werkend knipperlicht. Nu komt het echt aan op hogere volvokunde. iemand een idee wat het kan zijn?

Bedankt alvast. Martinson.
Antwoord
Gordelverklikker kan het schakelaartje in de gordelvanger zijn en hoeft er niet iets mee te maken te hebben, heb je de lampjes zelf al vervangen?
Antwoord
De gordelverklikker heeft er ook mee te maken dacht ik, en de contactjes in de gordelvanger zijn niet bijzonder solide.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
lampjes nog niet vervangen. dan zouden alle 6 de lampjes kapot moeten zijn. is dat reeel? bij het acitveren van de richtingaanwijzer is ook het 'tikken' niet te meer te horen. weet niet of het er mee te maken heeft maar dit was voor mij de reden om het niet in de lampen te zoeken.
Antwoord
Dan heb je de massa en stekker verbindingen van de lampen ws ook nog niet gecontroleerd, begin anders met ÃÃn kant (links of rechts), klikken doet je relais pas als het stroomcircuit rond is.
Antwoord
van beide achterlichten heb ik de massa aansluitingen op de koets en op de lampen gecontroleerd en ontvet. Bij de voorlampen heb ik niets gecontroleerd. Begrijp ik het dan goed dat het hele richtingaanwijzersytsteem niet werkt als een aarde van een van lampen niet goed is aangesloten?
Antwoord
Als een lamp aan ÃÃn kant defect is wil deze kant niet meer knipperen, de rest wil dan soms nog wel branden maar niet knipperen, een massaprobleem kan zorgen voor het niet branden van een lampje, dan knippert er dus ook niets. Wat gebeurd er als je de alarmschakelaar omzet en heb je deze al eens bekeken?

kwam dit trouwens tegen "úit de oude doos";

http://volvolvo.nl/archive/index.php/t-2492.html?
Antwoord
Voor de zekerheid nog maar even gecontroleerd maar bij het omzetten van de alarmschakelaar knipperen alle 6 de lampen. Zijn alarmlampen dezelfde lampen als de lampen van de richtingaanwijzer? Als dit het geval is doen dus ook alle lampen het en kan dit ook uitgesloten worden.

oude doos fragment is ook interessant. ik zal de blauwe draad aan de alarmschakelaar ook even controleren.
Antwoord
Zowel in mijn autovraagbaak volvo 240 1975-1991 en in orginele handleiding volvo 240 1986 is aangegeven dat de richtingaanwijzer op zekering 13 zit. Mijn volvo is uit 1993 - daar ging ik de mist in - en daar zit de richtingaanwijzer op nr 5! Ik ken mijn wagen weer wat beter en kan weer lekker knipperen! Bedankt mannen.
Antwoord
Hier, de USA handleiding, versie voor 1993: http://new.volvocars.com/ownersdocs/1993...240_1.html
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Richtingaanwijzer slaat niet af JaapV 6 7.753 25 January 2018, 08:32
Laatste bericht: superD
  richtingaanwijzer volvo 142 1969 Knuif 1 1.931 24 May 2013, 10:55
Laatste bericht: Marc1970
  Zekering richtingaanwijzer brandt door als ik iets gas geef. amuobe 11 10.038 12 May 2013, 09:08
Laatste bericht: amuobe
  Toevallig Ook defecte richtingaanwijzer. Lukie5704 3 2.933 26 March 2012, 17:11
Laatste bericht: Lukie5704
  Laadstroomlampje knippert mee met de richtingaanwijzer. VolvoDick 7 5.694 1 November 2011, 21:37
Laatste bericht: Marc1970
  Geen verlichting meer, geen defecte zekeringen bazuin96 6 7.490 5 February 2010, 21:03
Laatste bericht: bazuin96
  richtingaanwijzer verschillend CIBIE stadslicht pardagrijlicht richtingaanwijzer MartjeB 8 6.351 12 July 2009, 20:07
Laatste bericht: abbabak
  Defecte kilometerteller. Erik240 0 1.908 28 November 2007, 15:07
Laatste bericht: Erik240
  Defecte achteruitrijlichten! VolvoFan 7 6.159 28 September 2006, 18:00
Laatste bericht: Bozzma

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)