Berichten: 149
Topics: 14
Lid sinds: Feb 2012
Heeft iedereen op de HAN teveel geld ofzo
? Mooie collectie hoor, je plannen beloven veel goeds!
Ha ja maar de volvo's waren echt heel goedkoop, de man van wie ik de witte GLT kocht dacht dat de achteras stuk was.....kruisje koste 15 euro haha, en de turbo je ziet het wel op de fotos is niet een erg mooie, bodem en wielranden zijn wel hard, deuren achterklep daarintegen ;-(
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
sludge schreef:Ja klopt maar was ook de bedoeling 2 ton gelopen en als lpt natuurlijk niet erg belast, andere nokkenas en turbo , uitlaat wat dikker, en moet nog even kijken wat met het vliegwiel te doen. Ach we hebben de tijd hij rijd nu ook dusssssss, oja zit ook gas op, dus wil er zowel benzine als gasinjectie op ;-) Heb dus een management nodig dat dat kan, vrij programmeerbaar dat ik er alle kanten mee opkan ;-)
Heb je denk ik niet een vrij programmeerbaar systeem voor nodig. Een piggyback zou al voldoende zijn toch? En die zijn een stuk goedkoper.
Berichten: 149
Topics: 14
Lid sinds: Feb 2012
Volvo 142 B23 schreef:Heb je denk ik niet een vrij programmeerbaar systeem voor nodig. Een piggyback zou al voldoende zijn toch? En die zijn een stuk goedkoper.
Zou kunnen, maar vind het ten eerste leuk alles te kunnen programmeren, en zo kan je fris beginnen, zit nu Kjet op dat wil ik eraf hebben, zou ik de LH erop kunnen zetten van de 940. Maar dit is veel leuker.
Weet nog niet precies waar ik naar toe wil met het vermogen, maar vanuit vrij programeerbaar is uiteindelijk alles mogelijk. ;-)
Nodig is het inderdaad niet, maar goed een turbo heb je ook niet echt nodig , en een M90 bak pas als je boven de toelaatbare 250 pk van de M46 bak.....Basis is hiermee wel goed om verder te bouwen aan PK's ;-)
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Heb je zeker gelijk in. Met een '96 b230 ook een solide basis voor veel pk's met de sterke drijfstangen en zuigerkoeling dmv oliesproeiers.
Berichten: 939
Topics: 18
Lid sinds: Apr 2010
Berichten: 149
Topics: 14
Lid sinds: Feb 2012
Nieuwe plannen en er word al aan gewerkt ;-)
1800ES ligt het blok al uit, word even wat opgefrist ,kop bewerken, grotere uitlaatkleppen zittingen flowen, compressie omhoog (is nu een b20F) dubbele klepveren TT nokkenas( welke moet ik nog met TT overleggen twijfel tussen de TT4 en TT8A, beide een kleine overlap wat goed moet zijn bij rustig rijden en verbruik), kijken hoe het met de lagerschaaltjes is en zuigers. En er komt een megasquirt 3 op met gasinjectie en benzine injectie.
Mooi klusje voor de aankomende maanden.
Word vervolgd.