Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wegvallen vermogen B21A....
Jambon schreef:verdamper nog goed? voldoende koelvloestof (ivm verdampert..)

Koelvloeistof is in orde. Verdampert zou eventueel kunnen...is zo'n ding ook door te meten? Niet dat ik dat kan ;-)!
Puur voor diagnose.
volvosvenska schreef:Koelvloeistof is in orde. Verdampert zou eventueel kunnen...is zo'n ding ook door te meten? Niet dat ik dat kan ;-)!
Puur voor diagnose.

Al gekeken of de verdamper niet vol prut zit? Even plugje los en het zou (indien aanwezig) eruit moeten lopen.

[Afbeelding: P1010195.jpg]

Bij mijn verdamper zit hij rechtsonder op de foto.
Kan ik eens proberen. Auto loopt gewoon dus als de verdamper niet goed zou zijn zou ie toch ook niet lopen...?Als de auto stationair loopt en ik met gas geven (pedaal of op het blok) geen extra toeren krijg dan staat dat toch los van de verdamper...?
Wat voor carburateur zit erop?
Zou een defect membraan kunnen zijn.

Kapotte verdamper kan ook. Is het hetzelfde gevoel als het leegraken van je LPG tank? Dat je alleen heel langzaam/geleidelijk en onbelast in de toeren kunt komen?
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
oudevolvo schreef:Wat voor carburateur zit erop?
Zou een defect membraan kunnen zijn.

Kapotte verdamper kan ook. Is het hetzelfde gevoel als het leegraken van je LPG tank? Dat je alleen heel langzaam/geleidelijk en onbelast in de toeren kunt komen?

De standaard 175 carburateur (toch Ramond ;-) )......auto rijdt alleen op LPG
Niet hetzelfde gevoel als leegraken lpg tank. Kan gas geven wat ik wil....komt alleen niet hard vooruit ;-)
Lijkt ook wel alsof ik de ruil bobine erop gezet heb het nog minder is geworden. Morgen eerst maar eens de andere bobine terug bouwen.
Kan je een verdamper door meten? Ben er nooit zo;n voorstander van om alles zo maar te vervangen en er dan achter te komen dat dat het dus niet was......;-)
Bougiekabels en bougies vervangen maar dat maakt ook geen klap uit.
Deze carbuarateur dus?
[Afbeelding: 175Carbsml.jpg]

Dan lijkt het mij typisch het membraan.
[Afbeelding: Membraan-vervangen-300x225.jpg]
Onder het kapje aan de bovenkant zie je die zitten. Bij moet ervoor zorgen dat de "gasschuif" omhoog gaat. Daardoor trekt bij meer gas aan etc.
Als dat membraan lek is, dan blijft die zuiger onderin hangen met als gevolg dat de motor niet op toeren wil komen.
Zie mijn verhaal met m'n Amazon (waar het uiteindelijk (ook) de contactpuntjes bleken te zijn).
probeer die van de 242 er eens op...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
oudevolvo schreef:Deze carbuarateur dus?
[Afbeelding: 175Carbsml.jpg]

Dan lijkt het mij typisch het membraan.
[Afbeelding: Membraan-vervangen-300x225.jpg]
Onder het kapje aan de bovenkant zie je die zitten. Bij moet ervoor zorgen dat de "gasschuif" omhoog gaat. Daardoor trekt bij meer gas aan etc.
Als dat membraan lek is, dan blijft die zuiger onderin hangen met als gevolg dat de motor niet op toeren wil komen.
Zie mijn verhaal met m'n Amazon (waar het uiteindelijk (ook) de contactpuntjes bleken te zijn).

Dat is inderdaad mijn carburateur. Zal hem morgen eens openmaken. Dacht altijd dat het membraan weinig inlvloed heeft als je op LPG rijdt.......
Heb nog een revisie setje liggen. Contactpuntjes vervangen is ook een mogelijkheid.....heeft dat zoveel invloed op het niet op toeren komen van de auto??

@raymond, ik neem aan dat je carburateur bedoelt? of de verdamper?
Algemene storing hoeken:
- Contactpuntjes ingebrand > Blijft alleen op hoge toeren lopen (dan mag je eens een vonkje missen)
- Verdeelkap gescheurd > Motor loopt alleen als hij koud is (en het scheurtje nog dicht zit)
- Membraan lek > Komt niet op toeren
- Verdamper versleten > Komt niet laag in de toeren terug bij gas loslaten, alleen bij even een fel tikje op het gaspedaal
- LPG of koelvloeistof op > Komt niet op toeren en auto trekt (belast) niet vanwege te weinig LPG

Natuurlijk zijn er nog veel meer dingen die stuk kunnen en de oorzaak kunnen zijn en tot andere symptomen kunnen leiden.

Wat betreft de carb: De zuiger moet wel omhoog gaan, maar je kunt hem er ook uithalen als je op LPG rijdt. Dan heb je in principe alleen je gasklep nodig. Maar als de zuiger beneden blijft hangen, dan kan er niet genoeg mengsel stromen / zuigt hij niet voldoende aan en krijgt de motor de weinig brandstof
carb, en die hebben we afgelopen zomer open gehad om oa dát te checken, zegt niks ntl.. puntjes kan ook, misschien zit het voetje niet vast en istie langzaam dicht gelopen..

(je moet ook niet zover weg gaan wonen.. )
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Motor (B21A) slaat niet meer aan 245 1984 B21A 17 8.758 30 March 2021, 09:36
Laatste bericht: sludge
  B21A naar B230FT in mijn 244 Nique88 12 6.127 7 February 2021, 12:38
Laatste bericht: Naciremus
  B21A loopt beroerd guido2 7 3.752 30 January 2021, 15:51
Laatste bericht: Marc1970
  motorwissel B21a naar B230A 245GLE1981 37 22.806 8 January 2021, 09:24
Laatste bericht: 245GLE1981
  Te hoog stationair - Volvo 244GL B21A gerbenvdlindeu 4 4.871 3 February 2019, 22:07
Laatste bericht: gerbenvdlindeu
  vochtproblemen koude start b21a LPG 245GLE1981 15 11.941 6 December 2018, 08:44
Laatste bericht: henqui
  Motorstoring B21A TransferSmout 17 12.904 24 August 2018, 20:56
Laatste bericht: Marc1970
  Moeite B21a afstellen Nivek 18 16.822 21 April 2017, 22:32
Laatste bericht: Nivek
  Koude start - slecht lopen - geen vermogen - inhouden Doeke Dobma 29 34.525 1 April 2017, 05:21
Laatste bericht: Grey240Polar
  goed lopen op benzine geen vermogen op lpg Dirk86 6 5.723 25 March 2017, 21:05
Laatste bericht: Dirk86

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)