Nu ik beter begrijp welke problemen zich voordoen denk ik dat het het euvel niet enkel in de ontsteking gezocht moet worden en de condensator zal het wel gewoon doen..
Met een enigszins vergelijkbaar probleem in deze topic:
[h=2]Koude B21A start moeilijk en slaat af bij gasgeven. Gaat niet boven de 100km/h[/h]
...wees marc1970 mij op de mogelijkheid van een falende bobine en tevens de manier om het na te lopen:
[SIZE=3]
[/SIZE][INDENT]"Ik denk dat de ontsteking het probleem is. Kijk nog eens naar de vonk, is die dik en blauw of gelig. Je kan de bobine doormeten, het lage spanningcircuit moet 1,8-2,0 ohm weerstand hebben (over pin 1 en pin 15), het hoogspanningscircuit 8,0-11,0 kilo-ohm (over de centrale uitgang en 1 van beide pinnen).
Ik heb ook wel eens een uitvallende bobine gehad, daar heb ik een hele carburateur voor uit elkaar gehaald (en bijna platgehamerd) voor ik er achter was.""
......toch ben ik geneigd te veronderstellen dat een ontstekingsprobleem abrubtere gevolgen heeft dan bij jou het geval is.
Ik reed afgelopen zomer in een 240 uit 1985 met daarin een matig onderhouden B200K blok, die ook niet wou optrekken. Nadat we de carburateur hadden gereinigd met benzine en luchtpistool en het luchtfilter vervangen reed hij opeens weer prima..
Het probleem in deze was te weinig luchttoevoer.. kijk dat morgen anders ook even na als je toch al bezig gaat
[/INDENT]