Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fotos van mijn zwarte 245
Black Moose schreef:Ik bracht het vandaag heel voorzichtig thuis, maar gelijk werden alle argumentaties om een ander te kopen in de grond geboord. "Je weet nu wat je hebt" was de eerste reactie, "je hoeft 'm toch niet helemaal te restaureren, een beetje opknappen is toch ook goed", "over twee jaar maak je toch niet zoveel km's meer" (klopt, dan raak ik mijn baan kwijt)

Ja zwart is natuurlijk een makkelijke kleur, je kan een hoop maskeren. Nieuwe wielranden er in lassen en netjes laten afwerken, andere deuren er in dan lijkt het alweer heel wat, de rest is allemaal onderhuids.
Lascursus volgen bij SBKA, dan kan ik zelf de onderhuidse reparaties uitvoeren.

Dan zal ik haar argumenten even de grond in boren. No hatin naar je vrouw btw hoor.

- Je weet nu wat je hebt-> inderdaad, een carrosserie die je graag in betere staat zou willen zien, een auto zonder 5bak die je wel zou willen voor je vrouw.
- Een beetje opknappen is ook goed-> Half werk voor niks. Doe het goed of doe het niet lijkt me.
-Over 2 jaar maak je toch niet veel km's meer -> Wil niet zeggen dat de auto weg moet. Vaste lasten met de oldtimer zijn nihil.

Zjuust mijn 2 centen. Of 3.
Antwoord
Ik heb nog wat foto's met m'n mobiel geschoten toen ik in de herfst mijn interieur er uit heb gehaald om alles ff wat beter te bekijken en het roesten een beetje een halt toe te roepen. Had ik veel eerder moeten doen, maar ja dat is achteraf gel#l. Ik heb hier een linkje naar mijnalbum. Ik heb nog meer foto's op het fototoestel staan, maar daar kan ik nu ff niet bij.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Jan, ik schrok toch wel van zo'n "opknapwerk". Je hebt je auto nog niet eens heel lang geleden laten lassen en (deels) spuiten en nu al zo'n drama.
Echt bizar.
Antwoord
Als ik het zo zie Jan is het geen verassing, ik zou , zodra zich een donorauto/sloper aandient sommige delen alvast daar af te halen, dan denk ik aan de raamsponningen. Die zitten er in een weekend in...

Weekend per wielrand, dan is de auto gewoon te gebruiken...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Inderdaad Dirk, je kunt hem nu wel weer "oplappen", maar hoe lang heb je er nu weer plezier van? Die Blauwe vind ik nog niet eens zo slecht niet. En mocht je willen weten of het een plamuurbak is, met een magneetje weet je vaak al iets meer.
Antwoord
Jambon schreef:Als ik het zo zie Jan is het geen verassing, ik zou , zodra zich een donorauto/sloper aandient sommige delen alvast daar af te halen, dan denk ik aan de raamsponningen. Die zitten er in een weekend in...

Weekend per wielrand, dan is de auto gewoon te gebruiken...

Overigens vind ik een wielrand lassen wel optimistisch na het volgen van een lascursus. Ik zou eerst maar eens beginnen met draagbalkjes. Dat je de wielrand er in krijgt geloof ik direct, maar met zo min mogelijk plamuur is het mooist.
Groeten, Boele
Antwoord
Boele schreef:Overigens vind ik een wielrand lassen wel optimistisch na het volgen van een lascursus. Ik zou eerst maar eens beginnen met draagbalkjes. Dat je de wielrand er in krijgt geloof ik direct, maar met zo min mogelijk plamuur is het mooist.
Dan heb je niet goed gelezen Boele.:wink:
Citaat:Ja zwart is natuurlijk een makkelijke kleur, je kan een hoop maskeren. Nieuwe wielranden er in lassen en netjes laten afwerken, andere deuren er in dan lijkt het alweer heel wat, de rest is allemaal onderhuids.
Lascursus volgen bij SBKA, dan kan ik zelf de onderhuidse reparaties uitvoeren.

Wat er bij mij aan schorte was ook de nabehandeling, het is mijn dagelijkse auto en we gingen gelijk een "horror"-winter in. Geen tijd genomen om alles ff lekker in te spuiten met roestwerende produkten. Dat is iets wat ik wel anders ga doen.

@Jambon; Het raamrandje lijkt niet zo erg als het is, alleen achterin de hoek zit een gaatje, maar daarvoor hoeft er niet gelijk een hele nieuwe raamrand in.
VW T3 camper TD
Antwoord
snap ik, maar wel handig om er dan dat uit te halen wat je nodig hebt, rest gaat "op de plank", je hebt immers de exacte pasvorm..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Oei dat worden inderdaad nieuwe spatbordranden!
Eea komt me bekend voor. Niet vullen maar echt eruit slijpen en nieuwe delen erin lassen of laten lassen. Dan de binnenkant echt goed behandelen met het een of het ander. Wel zonde hoor. Die blauwe is ook heel mooi. Maar 4000 zonder gas....... Als je het durft zoek het zelf doen op je zwarte. Je wet wat je hebt en je leert er veel van en de voldoening is natuurlijk onbetaalbaar!

Antwoord
Vandaag voor 'nieuwe' deuren wezen kijken, zouden zwarte zijn, verder niet doorgevraagd, maar bleken dus metallic te zijn, van een turbo. Zouden in goede roestvrije staat zijn, helaas de eerste deur was een hoekje weggerot, de tweede deur was ook iets roestig in de felsnaad onderaan, evenals deur 3. Als ik ze dan toch moet laten spuiten in de juiste kleur kan ik net zo goed gelijk echt roestvrije deuren nemen van een jongere 240.
Bij de koop zou ik alle volvo onderdelen meenemen, waaronder koplampen, achterlichten, twee turbo-grills, trimming, M46 met gedemonteerde overdrive, twee virgo velgen, turbo-inlaatspruitstuken nog meer onderdelen. Ik heb de man 150 euro geboden (hij vroeg 350) waar hij niet mee accoord ging en ik ben weer gegaan. Hij had een winkelwagen met onderdelen vanuit zijn flat naar beneden gebracht en de halve berging uitgepakt om zijn spullen aan mij te laten zien en nu liet ik hem er mee zitten. Achteraf was het bod misschien wel erg laag, maar ik baalde er zo van dat de deuren niet in beloofde staat waren dat ik een take it or leave it bod uitbracht.
Dus ik ging onverrichte zaken weer terug naar huis:frown:
VW T3 camper TD
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 220.118 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.173 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 14.748 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 189.272 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 108.164 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 60.652 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970
  Zwarte 940 2.3 LPT Arjan240 13 11.427 20 August 2018, 00:53
Laatste bericht: Arjan240
  Mijn witte 240 Bostel 10 10.583 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Mijn eerste (Update 16-01-11) Martin245 60 43.691 1 April 2018, 21:31
Laatste bericht: Martin245
  mijn prachtige 240 GL is verongelukt. Een andere of toch maar niet? Job 14 14.670 20 February 2017, 23:53
Laatste bericht: Martinus

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)