7 January 2012, 21:37
de latere 240's gebruiken geen bussen op de stuurbekrachtigingspomp, die zit dus al helemaal star.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Welke dynamo?
|
7 January 2012, 21:37
de latere 240's gebruiken geen bussen op de stuurbekrachtigingspomp, die zit dus al helemaal star.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
11 January 2012, 21:50
Vandaag dynamo losgehad, zie andere topic. Als ik de poelie draaide hoorde ik geen opvallende geluiden, alleen een zacht geluid, dat komt denk ik omdat je natuurlijk wel iets hoort als ie draait.
Wat me opviel is dat het een 65Ah dynamo is, dus met een M6 aansluiting voor de plus. Echter, de plus-connector op de kabelboom is M8. Betekend dit dat er oorspronkelijk een 85Ah dynamo in heeft gezeten?
12 January 2012, 01:11
Dan doe ik ook nog even mee: bij mij zit er een 55Ah dynamo in, ik zag op de rekening van de Volvodealer in Parijs dat ie rond 2001 vervangen was. Doet het verder nog prima, maar wordt dat niet een beetje onderbemeten, of zal ie het allemaal wel aan kunnen? (extra gebruikers zoals radio, LH2.4 spul, metertjes en verlichting daarvan)
Doeke Dobma schreef:Er staat bij dat ze ook voor de stuurbekrachtigingspomp gebruikt kunnen worden. Is dat voor de stuurbekrachtigingspomp ook een upgrade? Wat denken jullie? Heb je ze al? Zij in de aanbieding bij de forumsponsort. [URL="http://www.performance-parts.nl/magazijn-opruiming.pdf"]http://www.performance-parts.nl/magazijn-opruiming.pdf [/URL] SF1024 of de 463909P-1 (nb, als jij er een paar gaat bestellen, wil ik ook wel 2, kunnen we de verzendkosten delen :-) ![]()
2 February 2012, 22:40
Ha, wat dacht je, hij komt hier toch elke week langs, kunnen we mooi samen bestellen? Gelijk heb je. Ik heb er zojuist 4 besteld, 2 voor jou, 2 voor mij. I'll keep you posted!
13 February 2012, 10:50
ze zijn binnen, ik stuur je een PM
9 March 2012, 09:48
Wat betekend het als een dynamo gereviseerd is? Welke onderdelen worden er dan vervangen? Ik kan op verschillende adressen een gereviseerde dynamo krijgen, maar het is mij niet duidelijk wat een revisie inhoudt. Ik bedoel, alleen spanningregelaar/koolborstels vervangen kan ik zelf ook wel...
9 March 2012, 11:42
Doeke Dobma schreef:Wat betekend het als een dynamo gereviseerd is? Welke onderdelen worden er dan vervangen? Ik kan op verschillende adressen een gereviseerde dynamo krijgen, maar het is mij niet duidelijk wat een revisie inhoudt. Ik bedoel, alleen spanningregelaar/koolborstels vervangen kan ik zelf ook wel... Dan wordt hij meestal goed schoongemaakt (boeiend) en voorzien van nieuwe lagers
Groeten, Boele
9 March 2012, 12:19
vergeet niet dat, wanneer de rotor, en dan dan met name de contactvlakken waar de koolborstels op "lopen" dusdanig zijn ingelopen, niet vervangen worden maar in de ijzerbak verdwijnen, dan istie echt op..
Lagertjes heb ik wel een enkele keer vervangen, kan ook als je een klein trekkertje hebt..
9 March 2012, 12:20
Maar die lagers, dat lijkt me wel een echt revisie-onderdeel. Er zijn ook aanbieding waarbij de revisie alleen schoonmaken en nieuwe spanningregelaar/koolborstels is. Dan heb je alsnog kans op een versleten dynamo, toch?
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|