Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trilling in de aandrijving sinds kort in alle versnellingen 245 B200A
Ik heb sinds kort dat mijn auto heel erg gaat trillen tijdens het optrekken in alle versnellingen. Zo erg dat de cd speler overslaat. Hoe meer koppel hoe heftiger en wanneer ik constante snelheid heb is het weg. De motor loopt verder goed en lijkt goed te functioneren en dat zelfde geldt ook voor de versnellingsbak.

Dit is ontstaan nadat mijn vriendin tot stilstand is gekomen op de helling van de parkeergarage. Waarschijnlijk met de weinig snelheid en de motor is uitgevallen en ze is achteruit weer terug gerold.

Ik zelf denk aan een beschadigde demperplaat of mogelijk een beschadigde koppeling maar hij koppelt goed.

Ben benieuwd naar jullie meningen? Alvast bedankt
Antwoord
Hoe bedoel je "achteruit weer teruggerold"? Met de koppeling ingetrapt, d.w.z. min of meer vrij achteruit gerold, of met de koppeling niet ingetrapt, d.w.z. dat de motor door de compressie is heengeduwd en al schokkend, hortend en stotend achteruit? In dat laatste geval heeft de motor een aantal slagen achteruit gedraaijd, dat hoeft niet erg te zijn maar misschien dat er hier en daar wat onderdelen het er niet zo mee eens waren.

Je klacht klinkt veel als een slechte of gebroken motorsteun of versnellingsbaksteun. Bij veel koppel kantelt het blok sterk en dan krijg je nare trillingen. Als de aandrijfas beschadigd is, dan is de trilling afhankelijk van de snelheid; is het een motorsteun, dan is de trilling toerentalafhankelijk.
Antwoord
De auto is in zijn twee of drie terug gerold en de motor heeft slagen achteruit gemaakt. Ik ga de motorsteunen controleren of die een tik hebben gehad. ik denk niet dat de as krom is omdat wanneer ik een constante snelheid heb er geen trillingen zijn. Ik heb er ook met hoge snelheid meegereden (130) en geen trillingen. Ik ga vanmiddag kijken of ik iets kan zien aan de steunen. versnellingsbak steun zal lastig zijn om te zien zonder brug.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Teller aandrijving. Lubse 7 3.003 30 March 2021, 10:05
Laatste bericht: Dopski
  V60 T4: trilling/resonantie/brom bij 2000 toeren tommie36 6 6.579 31 October 2016, 20:30
Laatste bericht: tommie36
  trilling/resonantie/brom bij bepaald toerental 245GLE1981 1 4.256 30 June 2015, 22:41
Laatste bericht: Marc1970
  B21a versus B200a flink verschil in vermogen geertkroon 4 3.600 12 September 2011, 12:45
  sinds ik de laatste keer op benzine heb gereden slaat ie af bij stationair Black Moose 31 17.186 26 October 2010, 21:29
Laatste bericht: MartjeB
  motor houdt af en toe kort in Felix 13 8.616 9 August 2010, 15:52

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)