31 December 2011, 01:22
Rob schreef:hou wel rekening met 14,75 verzendkosten...
waar haal je dat vandaan dan??? als je goed leest betaal je dat bij mij niet...
Welke dynamo?
|
31 December 2011, 01:22
Rob schreef:hou wel rekening met 14,75 verzendkosten... waar haal je dat vandaan dan??? als je goed leest betaal je dat bij mij niet...
31 December 2011, 10:19
Citaat: Die moet dan toch ook weer opgestuurd worden, kost 6,75 Dus 8 + 6,75 = 14,75 ![]()
6 January 2012, 22:35
Waar kun je die polybussen voor de dynamo krijgen?
7 January 2012, 00:04
Low budget als altijd vind ik dat de standaard dynamo in de standaard rubbers met de standaard bedrading prima werkt. Mijn 240 dynamo gaat erg netjes om met accu's (reeds 4 jaar) en V snaren (nu al 120 dkm), en ik heb nooit stroom tekort. Zelfs bolletjes gaan eindeloos mee lijkt het. Het is een wonder van eenvoud.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
7 January 2012, 01:26
Doeke Dobma schreef:Waar kun je die polybussen voor de dynamo krijgen? Forumsponsort Heb ze zelf bij FCP vandaan (toen kwamen ze nog in blauw, zie nu net dat ze zwart zijn tegenwoordig) ![]()
7 January 2012, 11:12
Marc1970 schreef:Low budget als altijd vind ik dat de standaard dynamo in de standaard rubbers met de standaard bedrading prima werkt. Mijn 240 dynamo gaat erg netjes om met accu's (reeds 4 jaar) en V snaren (nu al 120 dkm), en ik heb nooit stroom tekort. Zelfs bolletjes gaan eindeloos mee lijkt het. Het is een wonder van eenvoud.+1 Ik vind het ook aanpassingen waar je eigenlijk niet zoveel aan hebt.
7 January 2012, 12:46
laat die dynamo en andere dingen maar lekker scheef hangen dan, voor het echte oude auto gevoel.
er zullen vast 240s zijn waar de bedrading nog goed van is maar bij de mijne heeft het weer wat verbetering gebracht. over die bussen, de originele laten zitten is verkeerde zuinigheid als je de boel toch open hebt. speciaal voor die busjes de boel openhalen heb ik ook niet gedaan maar als je er toch bent...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
7 January 2012, 12:54
Jw240 schreef:laat die dynamo en andere dingen maar lekker scheef hangen dan, voor het echte oude auto gevoel.Haha, laten we het daar op houden. Ik vind het mooi als je auto's tot in zo'n details verbeterd. Het is voor mij inderdaad een oude auto, waarbij ik vaak nog 100 andere dingen kan veranderen, voordat de dynamo "geupgrade" wordt. Bekabeling vervangen is wel goed als hij "kort" en vettig wordt. De 244 van mijn pa (nu van Dennis) heeft een keer in de fik gestaan bij ons op de inrit. Reden: slechte kabelboom onder het blok.
7 January 2012, 13:01
ja precies dat soort dingen wil ik graag voorkomen, zou zonde zijn om de boel af te laten branden.
klopt ook weer dat er veel andere dingen zijn voordat je naar details als de dynamo gaat kijken. mee eens. zelf werk ik meestal volgens principe, als het slecht wordt, vervangen door gelijk (of beter als dat makkelijk kan). toen ik de dynamo van mn 240 verving door een met net wat meer stroom er in en die poly busjes er bij. kabels toen nog niet gedaan btw. was dat toen niet gedaan dan waren die busjes ook nog niet zo snel gedaan.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
7 January 2012, 21:19
Rob schreef:Forumsponsort Er staat bij dat ze ook voor de stuurbekrachtigingspomp gebruikt kunnen worden. Is dat voor de stuurbekrachtigingspomp ook een upgrade? Wat denken jullie? Die van de dynamo wil ik zeker vervangen, het is mij al vaker opgevallen dat de v-snaren de dynamo 'krom' trekken. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|