Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
240SE Estate update/aangepast.
Na vele jaren problemloos rijden, afgezien van kleine mankementen, die snel en eenvoudig op te lossen waren, was het afgelopen weekeinde weer eens groot onderhoud.
De distributieriem met spanrol waren aan vervanging toen na ruim 70.000km en 4.5 jaar, ook de waterpomp begon iets te lekken.
Met het mooie weer in het weekeinde en de aanschaf van de diverse onderdelen bij VOMD(Carlo), de auto op bruggetjes gereden en begonnen met demonteren van alle benodigde onderdelen.
Met de net aangeschafte poulie tegenhouder wat het super eenvoudig om de dist. riem te vervangen, deze keurig met momentsleutl en hoekverdraaiing op spanning gebracht.
Daarna waterpomp gedemonteerd en de pasvlakken goed schoongemaakt en nieuwe pomp gemonteerd.
Olie en olie- en luchtfilter vernnieuwd. Motor voorzien van nieuwe koelvloeistof en de boel gestart en warm laten lopen om te kijken of alles dicht was.
Naderhand de spanrol los en opnieuw vastgezet om de dist. riem weer goed opspaning te krijgen. Moet ik straks na 1000 km nog een keer herhalen
Nu nog kleppen stellen en bougies vernieuwen.
Helaas heeft een onverlaat een deuk rechtsachter in mijn auto gereden en uiteraard geen kaartje of berichtje achter gelaten.
Ben nu op zoek naar sierstrip chroom uitvoering voor boven op de bumper, is het gedeelte wat om de hoek loopt. Auto is een 245 van 1991
Wie oh wie heeft er nog een in goede staat liggen.
Deuk kan ik hopelijk zonder spuiten er weer uitkrijgen met behulp van een schaarkrikje. Plaats ik binnen in de wielkast en druk de boel weer voorzichtig naar buiten.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord
Volgens mij heb ik die nog een liggen. Kijk het straks voor je na.
Antwoord
Afgelopen weekeind eens gekeken of ik de deuk zonder al te veel moeite eruit kon krijgen.
Helemaal gelukt, je ziet er niets meer van.
Van binnenuit met een groot stuk hout als hefboom en een klein plankje ertussen voorzichtig lopen duwen op de hefboom.
Plotseling een luide plong!!! en voila deuk helemaal glad(weg) geen lakbeschadiging enz.
nieuwe bumperstrip gescoord en helemaaal klaar.
wist touwens niet de sedan en estate andere achterbumperstrips hebben, weer wat geleerd.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord
Helaas weinig plezier gehad na het uitdeuken
Vrouwlief dacht dat het wel verstandig was om erg strak in te parkeren.
Audi A5 geraakt met als resultaat van rechtsachter t-m rechtervoorportier een flinke kras en deuk.
Morgen maar eens een herstelbedrijf in de buurt opzoeken.
Al met al flink balen.
Antwoord
Het zit niet mee met de "Fransen" en schades de afgelopen tijd.
Hopelijk vind je een fatsoenlijke reparateur met dito prijzen.
Antwoord
zo te zien op tijd geremd... ;-(
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Gister bij een lokale spuiter geweest in Naarden.
Voor een heel net bedrag gaat hij de rechterkant helemaal spuiten.
Voorspatbord was namelijk gaan bladere, vernislaag hechte niet goed, wordt nu meteen meegenomen.
Auto achtergelaten en woensdag is hij hopelijk weer klaar.
zelf de sierstrippen eraf gehaald om deze meteen weer schoon en mooi te maken.
Ben benieuwd naar resultaat.
Antwoord
Auto is terug van de spuiter ziet er weer netjes uit.
Helaas een klein beetje kleurverschil, maar kan ik misschien nog iets bijwerken door debestaande lak een grondige poetsbehandeling te geven.
Hierbij wat foto's
http://img822.imageshack.us/img822/3890/p1000414bs.jpg
http://img820.imageshack.us/img820/9340/p1000413t.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/2574/p1000412w.jpg
http://img204.imageshack.us/img204/2825/p1000411p.jpg
http://img11.imageshack.us/img11/4446/p1000410p.jpg
Antwoord
Ik zie het niet hoor, het kleurverschil, maar wat ik wel zie is dat het er heel netjes uit ziet.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
De 240 gaat steady weinig nieuwe dingen te melden. Alleen onlangs een nieuw tankvlotter element gemonteerd.
Ben nu ff heeeeeel druk met mijn Amazon, is terug van een (deel)restauratie en moet nu een heel lijstje met to do's afwerken voor de Kombi.

Lijstje:
· Carburateur(Weber) en Uitlaatsysteem( 4-2-1) aanpassen op bestaande Simons uitlaat<o:p></o:p>
· 123 ontsteking monteren.<o:p></o:p>
· Bobine vervangen <o:p></o:p>
· Olie & oliefilter vervangen, magnetischcarteplug monteren<o:p></o:p>
· Olie versnellingsbak+ overdrive verversen,filters vervangen/schoonmaken<o:p></o:p>
· Kleppendeksel vervangen<o:p></o:p>
· Remmen contoleren + remvloeistof verversen<o:p></o:p>
· RVS bumpers monteren.<o:p></o:p>
· Dashboard cover demonteren en nieuwe plaatsen,oude toerenteller(kapot) verwijderen.<o:p></o:p>
· Klokje monteren op dashboard cover centrale plaatsing, gat boren in dashboard.<o:p></o:p>
· Km-teller blok demonteren en snelheidsmeter nakijken/contoleren op lawaai, unit reutelt<o:p></o:p>
· Schokbrekers rondom vervangen<o:p></o:p>
· Rubbers van Lokari binnenschermen voor correct monteren, zitten een beetje los<o:p></o:p>
· Eventueel Voorveren extra rubbers monteren in de veren zelf.<o:p></o:p>
· Distributie tandwielen(stalen) vervangen<o:p></o:p>
· Sierletters VOLVO (goud kleurig) monteren opmotorkap<o:p></o:p>
· Stuurhuis+ hulpstuurhuis reviseren <o:p></o:p>
· 3[SUP]e[/SUP] remlicht monteren en aansluiten <o:p></o:p>
· Oude radio( kapot) en car-kit+ antenne, telefoon verwijderen<o:p></o:p>
· Nieuwe (period)radio op originele plaatsdashboard monteren <o:p></o:p>
· Stickers op deuren( binnenkant) plaatsen<o:p></o:p>
· Rechter voorportier slot controleren,afsluitknop werkt niet goed.<o:p></o:p>
· Deurpaneel bestuurderskant demonteren en elastiek plaatsen in kaartentas.<o:p></o:p>
· Schopplaat bestuurderskant correct monteren metstrip, ligt in kofferbak.<o:p></o:p>
· Oude tunnel console verwijderen en nieuwe met toerenteller monteren<o:p></o:p>
· Pu-rubbers plaatsen in voortrein ( 2*4 stuks)<o:p></o:p>
· Spatlappen achter monteren <o:p></o:p>
· Roest preventie in de nieuwe delen uitvoeren(Fluidfilm)<o:p></o:p>
· ANWB & KNAC schildjes monteren<o:p></o:p>
· Chroom strip langs dak rand monteren, links&rechts.<o:p></o:p>
· Nieuwe velgen(5.5J) monteren met nieuwe banden

Onderdelen heb ik al in huis nu alleen de tijd nog vinden.
Zodra ik tijd heb zal ik foto's plaatsen van mijn kombi
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Rhino's Estate Rhino 16 9.954 11 May 2021, 04:15
Laatste bericht: Rhino
  '81 Volvo 244 GL - 04 - 02 - 19 Eindelijk een update? Yezzz 27 26.562 5 February 2019, 23:51
Laatste bericht: Yezzz
  Mijn eerste (Update 16-01-11) Martin245 60 43.754 1 April 2018, 21:31
Laatste bericht: Martin245
  Sjors' Volvo 244 Estate 2.0i uit 1992 SjorsRWD 0 2.360 2 February 2016, 01:26
Laatste bericht: SjorsRWD
  Meneer Nielsson, de donkergrijze estate Jeru 10 9.407 30 October 2015, 00:18
Laatste bericht: polestar-volvo
  Volvo 240 GLT estate HSGHOR 75 46.433 3 September 2015, 14:35
Laatste bericht: skidje
  Mijn Volvo 945 LPT Estate Uberbrick 27 19.839 24 August 2014, 23:12
Laatste bericht: Uberbrick
  Mijn Volvo 240 DL estate hansbaijens 1 2.028 24 April 2014, 09:57
Laatste bericht: Jerry
  Ik stel me even voor ----- Volvo 240 Estate Depechetoi 27 16.244 15 April 2014, 22:24
Laatste bericht: Bassen
  Even voorstellen (update velgen poedercoaten) DanielR 58 30.924 21 March 2014, 13:53
Laatste bericht: DanielR

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)