Topics: 17
Hallo,
Ik heb een vrij eenvoudige vraag (met een hopelijk makkelijk antwoord

).
De schakelaar van de airco in mijn Super Polar wordt behoorlijk warm als de airco is ingeschakeld. Zo warm dat je er je vinger aan zou branden.
Is dit normaal of duidt dit op een verhoogde weerstand en is er iets mis met de schakelaar?
Mvg
Jeroen
Topics: 289
of een verhoogde weerstand, kan bv zijn dat de stekkertjes wat verslapt zijn.. zit er een lampje in? is dat dan de goede? Overigens zal "een" schakelaar die iets warm wordt hierdoor op termijn verouderen en een verhoogde weerstand gaan ontwikkelen, mogelijk de contactjes in het geheel? In dat geval op de juiste manier herstellen of vervangen.. ennuh, contactjes "opschuren" is een NO-GO..!
Je kunt dat vergelijke met een wandcontactdoos die al 40 jr in de muur zit met daarin de stekker van de megatron die op z'n gemak met 900W een stuk vlees staat te ontdooien, heb ut zien gebeuren, was r net optijd bij. Neem die oude contacten in de oldtimer of waar dan ook niet voor lief..!
Dan is het in de auto niet een kwestie van 900W (op de versterker na ntl.. :wink: ) maar bij 12V gaan de ampèretjes behoorlijk omhoog en de domme accu duwt wel door..
Ja er zit inderdaad een lampje in. Ik denk dat het wel de goede is (hjj zat er al in toen ik de auto kocht). Het is een schakelaar met een blauw venster dat oplicht als je de airco inschakeld. Ik zal hem er eens uit wippen en bekijken.
Topics: 60
Welke kleur is je auto Jeroen? Ik kom uit Sprang-Capelle dus misschien heb ik 'm wel eens gezien in Drunen.
Ik heb hem pas ruim een maand, maar het is een donker groene Super Polar met het kenteken 60-RHS-5
Heb je 'm zelf geimporteerd of hier in Nederland gekocht?
Volgens mij is het "normaal", het lampje veroorzaakt de warmte.
Wanneer je de schakelaar eruit haalt en het lampje eruit trekt zul je zien dat de schakelaar daarna koud blijft.
Ik denk overigens dat het lampje makkelijk te vervangen is door een blauwe LED
Ik heb de auto gekocht in Nederland (bij Paashuis in Lichtenvoorde). Inmiddels ben ik er al mee naar Tsjechië geweest (met caravan erachter) en dat verliep uitstekend. Ik ben er echt heel blij mee. Er moeten nog wel wat dingen gebeuren aan de auto. Maar dat gaat vooral om het vervangen van een lijstje e.d. dus dat valt allemaal wel mee. Ook heb ik net in de VS een originele cruisecontrole gekocht. Zodra deze bezorgd is moet deze uiteraard ook nog ingebouwd worden.
Ik zal eens kijken naar die schakelaar. In ieder geval iedereen bedankt voor de antwoorden!