25 May 2011, 17:32
maak me gek...
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
|
25 May 2011, 23:15
b e z i g h e i d s t h e r a p i e :
![]() ...maar ens een poging gewaagd om de elektrische raambediening in een voordeur te hangen. Zou moeten passen.. In principe doet het dat ook, echter na veel 5ven en 6sen (en gehannes om het ding daadwerkelijk in de deur te krijgen, in de onderste stand draaien en dan het geheel draaiend door het gat, kkdwd.. ![]() Gelukkig past de hele ophangbeugel ook, was even bang dat het motortje ruzie zou hebben met het montagepunt ban de raamgeleider, is immers een 140 met tochtruitjes... Geen idee of er ooit originele systemen, of modificaties geweest zijn om eea origineel in te bouwen... Hoe dan ook, weer fijn een halve dag aangeklooit zonder resultaat.. ![]()
25 May 2011, 23:58
zonde dat je al deze extra's toevoegt NA de taxatie... dat moet toch extra punten opleveren...
26 May 2011, 00:06
heb ik al gevraagd, kan gewoon op de polis mee met het opgegeven bedrag.., maar zolang de boel op de werkbank ligt...
26 May 2011, 18:41
b e z i g h e i d s t h e r a p i e (take 2)
Vanmiddag weer ff naar de sloop geweest en maten + plaatjes genomen (ze kijken wat vreemd als je met een camera op duikt) (en dan vergeet je een overzichtfoto te nemen.. : ![]() ..en voor de zekerheid deze er uit (niet meegenomen, achteraf handig geweest..) ..wel het kleinnood om de 2 serie armlegger met raambedieningknoppen te kunnen monteren, 1tje want de 2e is aan gort getrokken door een handigert voor mij.. vindt ik nog wel.. hij zal passen, de 140 deur mist 1 sleufje, ff een vijltje er door.. ..en nog de gaten van gisteren.. ..meteen de Fluidfilmkwast overvloedig gebruikt, dan maar wat minder netjes, maar wel vet (dit is dus echt een vette bak..) ..de gaten zijn uiteraard "ovaal" afgewerkt, de rubbers heb ik iets verknipt ad deurzijde, het gat had dan nog groter moeten zijn en bovendien heeft de 2 serie binnendeurbak juist daar een iets ander model, had ie toch niet gepast. gaat prima zo, 1 fout gemaakt, deurrubber loopt op (of af, wat je wilt..) echter heb ik het gat in de deur 1.5 cm naar boven geplaatst, moest andersom zijn, maar dan had ik eea 3 cm moeten aanpassen. Dus nu heeft ie in principe verkeerd afschot richting deurstijl ivm regenwater, ff aanzien.. heb al verzonnen om een buisje zo aan te passen dat ie de vorm heeft van de binnenzijde slurfje, daardoor drukt ie um nog eens extra dicht in de sponning, dichter kan niet.. Q: verder nog iets mee genomen? A: een afgezaagde aandrijfas met Hardyschijf ens zien of die in een M46 past.. vertanding opmeten. Hoe zit die aandrijfas dan vast, gewoon er in geschoven en that's it..? 0,0 montage te zien..
26 May 2011, 20:14
het lengteverschilraadsel is ook gevonden...
de geleider zit in een 140 deur iets van 30mm hoger (zie rood), en de verbindingstang gaat dus bij een 240 onderlangs (zie rood en de witte deur. Zal ongetwijfeld te maken hebben met de gewijzigde deursloten op het latere type. ...dus, raambediening van vóór "81 (?) uit bv een 264 zou dan wÃl moeten passen...!? en die zijn er wel..
26 May 2011, 23:56
goed verslag en als bezigheidstherapie heel goed, wat moet je anders doen met je tijd ;D
Citaat:de 2e is aan gort getrokken door een handigert voor mij.. vindt ik nog wel..arme man/vrouw, ik hoop dat je m nog een beetje spaart ![]()
27 May 2011, 00:12
Black Moose schreef:goed verslag en als bezigheidstherapie heel goed, wat moet je anders doen met je tijd ;Darme man/vrouw, ik hoop dat je m nog een beetje spaart Voordat 'r een knokploeg voor de deur staat ![]()
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
27 May 2011, 11:06
Black Moose schreef:goed verslag en als bezigheidstherapie heel goed, wat moet je anders doen met je tijd ;Darme man/vrouw, ik hoop dat je m nog een beetje spaartnou, werken voor de kost bv.. :-\ anywho, eerst de dader maar ens vinden.. > ![]()
7 June 2011, 20:58
Jambon, ik zat je verhaal over de DCOE's van een paar pagina's terug te lezen omdat ik zelf ook net een setje heb bemachtigd, en het eerste wat me verbaasde was dat er 45 mm chokes in een carb van 40 mm zouden zitten. Toen ik de mijne openhaalde, bleek er ook 45 op die dingen te staan.
Nog ff doorgezocht, en blijkt dat je de venturi en de choke door elkaar haalt (ok, ik ook dus...). De venturi is dat ding waar 45 op staat (schijnt 4.5 te moeten staan), waar de benzine in de luchtstroom komt. Dat is de juiste maat ('Sprid.' in je Misab boekje). De choke is de ring erachter, die de doorlaat van de carb knijpt voor onderdruk. Bij mij zitten er 32'ers in, goed dus, bij jou wellicht ook. Ze komen los als je de acceleratie-pompsproeier en de 'Venturi balance adjustment screws' eruit haalt. Geen idee of je hier al achter was, maar ik denk ik meld het ff voordat je je (goede) venturi's wegdoet ![]() Bumperrozetten al aangekomen btw? |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
nieuwe banden merk Camac | volvo142 | 11 | 15.004 |
30 May 2013, 10:37 Laatste bericht: Jambon |
|
van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... | patrick2wd | 11 | 9.110 |
29 October 2012, 13:42 Laatste bericht: patrick2wd |
|
wat nieuwe olie allemaal kan doen... | patrick2wd | 33 | 28.093 |
7 November 2011, 17:07 Laatste bericht: Boele |