Topics: 38
Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe hij de onderzoeksregio gaat definiëren in zijn scriptie.
Zo aan de regio te zien is het in opdracht van VV Nieuwerbrug ofzo
Topics: 26
Jaha dit is natuurlijk een sociaal-psychologisch onderzoek:
"Plaats op een willekeurig internetforum een onzinnige aankondiging
van een merkwaardig onderzoek en breng alle reacties in kaart"
Topics: 9
Ik vind het wel zielig dat ie weinig deelnemers krijgt. Ik doe gewoon mee ook al kom ik uit Brabant! ;D
Topics: 1
Bedankt voor jullie reacties.
Het onderzoek hoeft geeft landelijk beeld te geven, het betreft een regio die door de opdrachtgever is bepaald. In de scriptie ben ik op zoek naar of en zo ja de wijze waarop die opdrachtgever (een autobedrijf) sponsoring kan inzetten om nieuwe relaties te ontmoeten. Vandaar. En iedereen mag het onderzoek invullen, de resultaten van de postcodes buiten de regio zullen helaas buiten het onderzoek vallen. Dit onderzoek is ook uitgezet bij Audi, Saab, VW, etc.
Stinky, jammer dat je er zo over denkt. Maar dat zit er echt niet achter.
Het beste,
Walter
Topics: 38
Ah, zover zat ik er dus niet naast. Niet de voetbalclub, maar een autobedrijf uit Nieuwerbrug.
Maar je wilt dus eigenlijk bewijzen dat Volvo-rijders golfen en voetbalfans een Opel Vectra hebben. Ben benieuwd, maar vind het onderzoeksvoorstel van Stinky eigenlijk ook wel interessant...
Topics: 26
Je zou ook in het weekend bij diverse sportclubs op
het parkeerterein kunnen gaan kijken.
Topics: 82
De keuze voor de regio "De Zuidhollandse en Utrechtse Koeiekoek" verbaasde me omdat het geen bekende of herkenbare regio is. Wat moeten al die duizenden Leidenaren, Rotterdammers en Utrechtenaren die onder of naast de dikke zwarte lijn nu doen?
Als je toch op postcodes gaat selecteren had je beter postcodegebieden kunnen gebruiken:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Postcodes_in_Nederland
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 9
Waltersonderzoek schreef:...., het betreft een regio die door de opdrachtgever is bepaald. ...
Mag je daar dan geen commentaar op hebben of aangeven dat het wellicht niet een representatieve grens is voor zijn klandizie? Het lijkt me namelijk sterk dat zijn klanten wel de afstand van garage tot rechterbovenhoek afleggen, maar niet dezelfde afstand puur naast het noorden/zuiden enz.. :

Als er in het begin van je onderzoek al zoveel vragen gesteld kunnen worden over de projectgrens, dan kan de rest van je scriptie daar alleen maar last van hebben. De tip die hierboven wordt gegeven door Marc zou ik iig erg serieus nemen en in overleg met je opdrachtgever bepalen uit welke postcodegebieden zijn klanten komen. Mocht de opdrachtgever opzoek zijn naar meer klandizie kun je altijd nog de omliggende postcode gebieden erbij nemen.
Goed begin is het halve werk toch? ;D Succes iig!
PS: ...en ik mag ook al niet meedoen
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Topics: 17
Hmmmmmm, ik mocht net meedoen obv mijn woonplaats, maar de opbouw vd enquete is niet geheel logisch. Je kunt bijv. maar 1 auto invullen - ik heb er toch echt 2. En vervolgens word ik doorverwezen naar een vraag 9 nu ik niet sport, maar dat moet vlgs mij vraag 10 zijn. En daarna wordt het helemaal vaag welke vragen ik moet invullen.
Denk dat je nog es even goed moet kijken naar eea.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Topics: 1
ZwerverRoodbaard schreef:Mag je daar dan geen commentaar op hebben of aangeven dat het wellicht niet een representatieve grens is voor zijn klandizie? Het lijkt me namelijk sterk dat zijn klanten wel de afstand van garage tot rechterbovenhoek afleggen, maar niet dezelfde afstand puur naast het noorden/zuiden enz.. :
Als er in het begin van je onderzoek al zoveel vragen gesteld kunnen worden over de projectgrens, dan kan de rest van je scriptie daar alleen maar last van hebben. De tip die hierboven wordt gegeven door Marc zou ik iig erg serieus nemen en in overleg met je opdrachtgever bepalen uit welke postcodegebieden zijn klanten komen. Mocht de opdrachtgever opzoek zijn naar meer klandizie kun je altijd nog de omliggende postcode gebieden erbij nemen.
Goed begin is het halve werk toch? ;D Succes iig!
PS: ...en ik mag ook al niet meedoen 
Bedankt voor de reactie en de tip. Dat de helft van Rotterdam en de helft van Utrecht meegenomen worden komt doordat ik het vierkant op het kaartje wilde hebben. De randgemeenten zitten dus al in het gebied. Ben ook erg blij met jullie reacties, heb bv al de nummering aangepast. Thesistools was daar een beetje eigenwijs in... Of lag het aan mij :

Zodra ik over enkele weken de resultaten geplaatst heb, wordt het eea wel duidelijker
walter