22 April 2011, 18:30
Mooi project, komt het hele spul samen met de B2XX in de Amazon?
R-sport is eigenlijk de enige manier voor een purist...
R-sport is eigenlijk de enige manier voor een purist...
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
|
22 April 2011, 18:30
Mooi project, komt het hele spul samen met de B2XX in de Amazon?
R-sport is eigenlijk de enige manier voor een purist...
22 April 2011, 19:09
Volvo Eindhoven schreef:Mooi project, komt het hele spul samen met de B2XX in de Amazon?ik ken um zelf niet maar denk wel dat dat in 1e instantie de bedoeling is, afgaand op de berichten van de mede gebruiker die ik momenteel bij sta gebeurd er weinig en komt ie nauwelijks daar, riekt naar een strandend project.. oh well.. heb al geïnversteerd in het mijne dus laat ik het er maar bij..
22 April 2011, 19:54
Niet om je topic te kapen hoor, maar je vraagt er nu echt om
![]() Ik heb ook een setje Solexen die er net iets beter uitzien dan op de foto, maar weet iemand wie nog de expertise heeft om die dingen fatsoenlijk te reviseren? Gisteren kreeg ik te horen dat BCP ooit is voor een Volvo-eigenaar zo'n setje gereviseerd heeft voor â¬900,-......DAT DACHT IK DUS NIET! Of zijn zulke dingen "gemakkelijk" zelf te doen, ik heb namelijk nog niet echt een goede exploded-view van de originele ADDHE C40 Volvo Solexen gevonden alleen maar kleine onoverzichtelijke ![]()
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412 1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412 1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
22 April 2011, 21:12
ZwerverRoodbaard schreef:Niet om je topic te kapen hoor, maar je vraagt er nu echt omoch, kapen.. als je BCCP nu belt zeggen ze dat het niet meer kan... de specifieke Solex delen zijn r niet meer, wel nos maar dan moet je gaan spitten en geduld hebben.. Vervolgens moet je gaan fine-tunen, en kun je weer op zoek naar de volgende "sproeier" oid.. jammer maar op is op... De persoon die me onlangs een beetje wegwijs heeft gemaakt in de wereld die Webert heet (met de 40er op schoot) geeft me aan dat dit soort carbs prima zelf te reviseren en aan te passen zijn, op Ebay snuffelen naar de onderdelen, kom je een end. Biesheuvel autosport bv heeft ook eea zo op de plank.. dan maar iets minder dan origineel. Zoals eerder aangegeven, qua effieciëntie heb ik dan nog liever de Mikuni die hier op lijkt, die zijn met deze techniek nog ff doorgegaan met ontwikkelen, maar ook lastig te vinden.. Het Solex filterhuis zal ik ens zien of dat een beetje na te maken valt... Schiet me te binnen, ben een jr of 20 geleden in Den Haag ens bij een soort Volvo garagetje binnen geweest, in de kelder stonden en lagen allerlei Competition-parts en R-sport dozen met dit spul... planken vol.... :o
22 April 2011, 21:18
anders eea naast elkaar leggen en vergelijken... wellicht is er iets van elkaar over te zetten met aanpassing..
Ik heb nog wat PDFjes van de sport afdeling, wellicht dat er iets in staat, alhoewel dat meer verkoopinfo is. "een" solex is immers een gewoon product..
23 April 2011, 00:44
Volgens mij is voor de 40-ers een en ander nog wel te krijgen bij onze Alfa Romeo collega's, de 45-ers is wat moeilijker. Nieuwe pakkingen en dergelijke staan nog wel regelmatig op Ebay dus uiterlijk kun je zelf veel doen zoals stralen/ultrasoon reinigen, Het innerlijk zoals de sproeiers is veel specialistischer omdat dit aangepast is aan de motor. Je kunt niet zomaar de carbs van een Alfa op en B20 schroeven en verwachten dat het mooi loopt. Dit is ook meteen het lastige van dit soort projecten. Alles gaat uit van een bepaalde "receptuur" van de fabrikant, Er zijn nog maar weinig mensen die ECHT verstand hebben van carburateurs. Probeer maar eens aan "generatie Opel Astra" uit te leggen dat je onze geliefde auto's met choke moet starten.
23 April 2011, 10:16
Volvo Eindhoven schreef:Volgens mij is voor de 40-ers een en ander nog wel te krijgen bij onze Alfa Romeo collega's, de 45-ers is wat moeilijker. Nieuwe pakkingen en dergelijke staan nog wel regelmatig op Ebay dus uiterlijk kun je zelf veel doen zoals stralen/ultrasoon reinigen, Het innerlijk zoals de sproeiers is veel specialistischer omdat dit aangepast is aan de motor. Je kunt niet zomaar de carbs van een Alfa op en B20 schroeven en verwachten dat het mooi loopt. Dit is ook meteen het lastige van dit soort projecten. Alles gaat uit van een bepaalde "receptuur" van de fabrikant, Er zijn nog maar weinig mensen die ECHT verstand hebben van carburateurs. Probeer maar eens aan "generatie Opel Astra" uit te leggen dat je onze geliefde auto's met choke moet starten.Zolang het om Weber of Dell Orto gaat is er idd niks aan de hand, hoeveel nieuwe wil je hebben, bij Biesheuvel staan ze opgestapeld.. Ik heb inmiddels van een deskundige en basis set-up op een papiertje gekrabbelt mee gekregen, toen ik later m'n Weberboekje vond zat ie r niet ver naast..! Hioj vertelde me dat het destijds gebruikelijk was een doos vol spriers e.d mee te geven, daar mee experimenteren, en als het dan functioneerde die onderdelen bestellen.. helaas heeft ie die doos niet meer.. hij raadt me wel aan een lambda te monteren (moet sowieso ivm de toekomstige LPG toestanden..) zodat je de sproeier bezetting exact kunt instellen. Overigens zei ie er meteen bij (als verstokte alles wat op carbs rijdt afsteller) dat met dit soort benzinefabriekjes werken niet bepaald meer van deze tijd is... ![]() Ik heb ook nog aangehaald het gebruik van moderne motorfiets exemplaren.. ja zij ie, gaat perfect "maar het ziet er toch niet uit.." kun je ook zien als evolutie ntl...
23 April 2011, 10:23
Volvo Eindhoven schreef:Volgens mij is voor de 40-ers een en ander nog wel te krijgen bij onze Alfa Romeo collega's, de 45-ers is wat moeilijker. Nieuwe pakkingen en dergelijke staan nog wel regelmatig op Ebay dus uiterlijk kun je zelf veel doen zoals stralen/ultrasoon reinigen, Het innerlijk zoals de sproeiers is veel specialistischer omdat dit aangepast is aan de motor. Je kunt niet zomaar de carbs van een Alfa op en B20 schroeven en verwachten dat het mooi loopt. Dit is ook meteen het lastige van dit soort projecten. Alles gaat uit van een bepaalde "receptuur" van de fabrikant, Er zijn nog maar weinig mensen die ECHT verstand hebben van carburateurs. Probeer maar eens aan "generatie Opel Astra" uit te leggen dat je onze geliefde auto's met choke moet starten.oh en over choke gesproken, mijn Webers hebben ze niet maar kunnen er wel op, dus dat ook gevraagd,.. "contact aan, even enkele seconden wachten totdat de pomp beide vlotterkamers op niveau heeft, dan trap je eerst het gaspedaal helemaal en rustig in, de acceleratie sproeiers (all 4.. : ![]() ...zal wel veelvuldig verzuipen worden in het begin vrees ik..
24 April 2011, 19:44
....het is pasen... en wat doe je als het pasen is..? dan ga je eieren zoeken... in de schuur...... samen met de tweeling
![]() ...inspectieluikje met daar onder de "mengbuisjes" (bestaan uit 4 delen) en stationair sproeiers (2 delen) ..stationair sproeiers .. ...mengbuisjes... ...borgboutje... ...van een venturi.. ..2 inspectieluikjes verwijderd, onderste kan ook nog een choke bediening geplaatst worden (heb ik dus niet..), chter de bovenste zitten 2 "start kleppen" (?).. ...haal je het vlotterdeksel er af kom je nog meer gepriegel tegen... ..hefboompje vooraan is de acceleratiepomp (waardoor ze zo lekker zuinig zijn... : ![]() ..en nog meer van dit soort buisjes en schroefjes, iig eea genoteerd en blijkt dat er nog wel wat gewisseld moet worden wil ie iig fatsoenlijk draaien, daarna nog "fine-tunen". Alleen de pompsproeiers komen overeen met hetgeen me onlangs op papier is gezet.. Is dit zinvolle info..? neen, echter altijdt beter dan meubelboulevards afstruinen, bovendien kost schroeven niets en een beetje wegwijs raken in de "psyche" van een Webert...
24 April 2011, 20:43
Dat is nog eens leuk knutselen zeg!
Alleen dat laatste foto word ik een beetje bang, wat een schroefjes! Foutje zit letterlijk in een klein hoekje. En dan heb je er nog twee van. Zijn ze wel compleet en heel?
Volvo 142S - 1973
Felix |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
nieuwe banden merk Camac | volvo142 | 11 | 15.004 |
30 May 2013, 10:37 Laatste bericht: Jambon |
|
van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... | patrick2wd | 11 | 9.109 |
29 October 2012, 13:42 Laatste bericht: patrick2wd |
|
wat nieuwe olie allemaal kan doen... | patrick2wd | 33 | 28.093 |
7 November 2011, 17:07 Laatste bericht: Boele |
|
aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 | Bert145 | 56 | 32.749 |
5 July 2009, 20:28 Laatste bericht: Marc1970 |