Berichten: 122
Topics: 58
Lid sinds: Apr 2006
bobine:
1) Tussen klem 1-15 meet ik: 1,1ohm en volgens de greenbooks moet dat tussen 1,8-2,0 ohm liggen dus volgens ik ok.
2) Tussen klem 1 en de middelste aansluiting meet ik: 7,2k ohm en volgens de greenbooks moet dat tussen 8-11 ohm liggen. Wil dat zeggen dat de bobine bijna kapot is of dat de greenbook fout is?
iets speciaals:
Dit was bevestigd onder de motorkap, met de draden niet aangesloten. Wat is dat?
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Lijkt erg op een claxon van de action met de diverse geluidjes van 4.95 euro.
Volvo 244 DL 1974
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
heb je problemen met de bobine, dat je er aan bent gaan meten?
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 122
Topics: 58
Lid sinds: Apr 2006
Black Moose schreef:heb je problemen met de bobine, dat je er aan bent gaan meten?
Neen, ik heb geen problemen met mijn bobine anders was die al lang vervangen geweest.
Mijn ontsteking is 'bijna' volledig vernieuwd: bougie, bougiekabels, rotor, verdelerkap.
Enkel de bobine en de vise-platines is zowat het laatste die overblijft die nog niet vernieuwd is. Daarmee dat ik zeker wil zijn dat ik nog een goede bobine heb. Want de vise-platines zullen ook vervangen worden.
Berichten: 122
Topics: 58
Lid sinds: Apr 2006
Zou er iemand anders eens zijn bobine willen uitmeten?
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
je kan ff zoeken op het forum, is al wel over geschreven.
edit: bij mij is het 2,2 Ohm en 9,3kOhm, hoop dat je hier iets aan hebt (Bosch van minstens 25 jaar oud, denk ik

)
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD