Topics: 18
Eigenlijk verraadt de titel van dit topic precies wat het probleem is. Als ik snel achter elkaar de rem intrap (pompen), gaat het remmen steeds stroever. Ik moet het pedaal harder intrappen naarmate ik vaker rem. Maar vooral: de remkracht neemt beduidend af (doe er twee keer zo lang over om tot stilstand te komen). Als ik een seconde of 10 de rem niet aanraak, remt -ie weer als vanouds. Op zich is dit niet onveilig (want hoe vaak rem je nou 5x in 5 seconden?), bij een noodstop sta ik wel op tijd stil, maar toch vind ik het geen fijn idee. Daarbij, het hoort anders te functioneren.
Al met al vind ik het een vreemd gebeuren. Normaal zou je verwachten dat remmen gaan klemmen als er iets niet klopt, mijn remmen doen precies het tegenovergestelde.
Iemand een helder idee hierover?
groet,
Joachim
240 GL (Automaat), 1985. Geel
Topics: 13
Vacuümprobleem......
je vacuümbekrachtiger wordt niet snel genoeg weer op vacuüm gezet, waardoor je bij latere pogingen op eigen spierkracht de auto moet stoppen.
Oorzaak: bekrachtiger kapot (membraam gescheurd) of niet voldoende vacuüm op de slang naar de bekrachtiger. Laat de motor eens stationair lopen en neem dan de slang eens los van de bekrachtiger. Je voelt dan goed of er vacuüm ontstaat aan het einde van de slang. Als dat zo is, dan is je bekrachtiger waarschijnlijk moe...
`88 245, B230K, M47
Topics: 46
Nu weet ik niet of dit hier ook van toepassing is: in de vacuumslang zit vaak een terugslagklep die ook kan lekken. Heb dit bij een ander merk auto wel eens bij de hand gehad.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Is er een snelle manier waarop ik ÃÃn van beide mogelijkheden kan uitsluiten? En: waar vindt ik die vacuumbekrachter zodat ik het snel kan checken?
Dit is een grote ronde trommel tegen het schutord. Maar ehh... het feit dat je dit vraagt geeft mij het gevoel dat je, zal ik maar zeggen, wat minder ervaren bent. Als dit zo is dan is mijn advies:laat er een deskundige naar kijken en ga vooral niet hobbyen met je remsysteem als je niet 100% zeker weet waar je mee bezig bent. Mocht dit anders zijn bij voorbaat sorry hiervoor.
Blijf er niet mee rijden want er komt een moment dat het niet werkt als je het nodig hebt.
Goed idee. Zit toch tegen een keuring aan te hikken.
Topics: 49
Oude remslangen (bij de wielrem cilinders) willen aan de binnenzijde wel een gaan bramen waardoor de remvloeistof niet goed meer terug loopt.
Zou dat er ook mee te maken kunnen hebben?
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
joahim132 schreef:Goed idee. Zit toch tegen een keuring aan te hikken.
Succes. Laat even weten hoe het is afgelopen.
Topics: 289
aernout schreef:Oude remslangen (bij de wielrem cilinders) willen aan de binnenzijde wel een gaan bramen waardoor de remvloeistof niet goed meer terug loopt.
Zou dat er ook mee te maken kunnen hebben?
ja, absoluut, meegemaakt, nadat er lucht bij geweest is helemaal, vervangen en je kunt r weer lager dan je wilt tegenaan.. (of heb je um voor je pensioenvervoer gekocht..?)
Topics: 27