Berichten: 513
Topics: 57
Lid sinds: Feb 2009
Hoi,
Ik ben naast mijn 244 DL in het bezit van een V70 uit 2003.
Ik heb deze nog geen jaar in bezit gehad maar wil toch liever een 2e oldtimer erbij rijden.
Nu zag ik op Marktplaats deze 262C Bertone advertentienr: 406932840
Mijn V70 staat ook op Marktplaats type in V70 Geffen en je krijgt hem te zien.
Twee vragen aan de heren geleerden. Is de gevraagde 262C zijn geld waard, en is een ruil met gesloten beurs een reele optie?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Daar zou ik niet al te lang over na hoeven te denken, als die 262C loopt meteen omruilen. En dit zonder de auto gezien te hebben, maar ach koop wel vaker ongeziens auto's.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
In de advertentie staat :"20.000 gelopen".
Gezien de staat van de motorruimte en de bekleding is dat na restauratie.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen of je moet veel geld ervoor over willen hebben of dat de V70 diesel te duur blijkt te zijn gezien je jaarlijkse kilometers.
Een 262 is voor 't oog natuurlijk supermooi, maar de PRV-blokken zijn niet het betrouwbaarste en aan de onderdelen valt steeds moeilijker (in sommige gevallen zelfs helemaal niet) aan te komen. Zo zijn veel distributie-delen (ding heeft een ketting maar wil in de loop der jaren slapper gaan hangen) niet meer te krijgen, zoals de distributierails en kettingspanners etc.
Gesloten beurs zal erg lastig worden denk ik: een 262 heeft een waarde "wat de gek ervoor geeft" (redenen dat de prijzen hoog zijn: liefhebbersauto's en zeldzaam/exclusief, maar de onderdelenvoorziening en betrouwbaarheid van het blok zijn de grote nadelen ervan), en eerlijk gezegd denk ik dat de vraagprijs van de V70 een beetje te optimistisch is. Vergeet niet dat de inruilwaarde van zo'n V70 (met die km-stand, het feit dat 't een diesel is en het bouwjaar) op max 7000 Euro zal liggen.
Goed over nadenken dus!
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Ben het hier niet helemaal mee eens. Als de 262C echt goed hoef je ook niet bang te zijn voor het PRV blok. Ja, er zaten idd rotzakken tussen die motoren, maar qua betrouwbaarheid hebben deze motoren zich allang en ruimschoots bewezen. Er staat hier een Peugeot 504 coupe met zo'n motortje erin op LPG, is starten en meteen mooi lopen en dat voor een blok uit 1974 !!
Vaak is het een hoop bangmakerij van mensen jegens deze motoren. Nogmaals er kunnen rotblokken tussen zittten, maar die heb je ook met de wereldbefaamde Redblocks.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Zolang een PRV goed onderhouden wordt kunnen ze volgens mij ook een eeuwigheid mee.
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Yellow240 schreef:Zolang een PRV goed onderhouden wordt kunnen ze volgens mij ook een eeuwigheid mee.
Klopt op zich wel, maar de onderdelenvoorziening wordt een stuk lastiger.

Ik persoonlijk zou er m'n handen niet aan branden, en het is niet voor niets dat veel 26x-eigenaren het blok na een tijd vervangen door een (veel betrouwbaardere en goedkopere) 4-cilinder.
Voordat men een aanschaf van een PRV-blok overweegt is het raadzaam om diverse onderdelenleveranciers te raadplegen of er alles nog wel van te krijgen is. Het zou zuur zijn als je iets koopt waar wellicht sommige onderdelen niet meer van te krijgen zijn (al kan het mogelijk nog wel via Renault- en Peugeot-kanalen maar ook daar is het een uitstervend ras).
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
BartWillem schreef:Klopt op zich wel, maar de onderdelenvoorziening wordt een stuk lastiger.
Ik persoonlijk zou er m'n handen niet aan branden, en het is niet voor niets dat veel 26x-eigenaren het blok na een tijd vervangen door een (veel betrouwbaardere en goedkopere) 4-cilinder.
Voordat men een aanschaf van een PRV-blok overweegt is het raadzaam om diverse onderdelenleveranciers te raadplegen of er alles nog wel van te krijgen is. Het zou zuur zijn als je iets koopt waar wellicht sommige onderdelen niet meer van te krijgen zijn (al kan het mogelijk nog wel via Renault- en Peugeot-kanalen maar ook daar is het een uitstervend ras).
Mee eens. Ook ooit een 265 met PRV gereden......been there,done that......mooi geluid maar qua betrouwbaarheid gaat er naar mijn mening niets boven een 4 cilinder.
Volvo 244 DL 1974
Berichten: 513
Topics: 57
Lid sinds: Feb 2009
Bedankt allemaal voor jullie medenken.
Ik had inderdaad al meer gehoord dat een 262 een motorisch gevoelig baasje kan zijn.
Ben zelf niet technisch en rijd al weer 2 jaar probleemloos met mijn 244DL.
Kijk misschien toch maar weer eens naar een 242-244.
Zag er al een mooie GLE 2.1 met overdrive in Enschede een mooie 244 op LPG in Volkel en een 244 Sedan in Bergen op Zoom.
Wat betreft de verkoopprijs van mijn V70. Ook dat is wat de gek er voor geeft.
Maar ik zit hier vlak bij een grote Volvo verkoper in Nuland.
En die vraagt rustig nog meer voor zo`n wagen.
Berichten: 939
Topics: 18
Lid sinds: Apr 2010
Lukie5704 schreef:een mooie 244 op LPG in Volkel
Bertino Manders?
245L VAN