14 February 2011, 20:52
B21A,Automaat 245L, bwjr:1976. De brandstofmeter stond flink in het rood, maar nog niet Ãcht op nul. Ik had al wel eens verder richting nul gezeten en toen hield ie er uiteindelijk heel anders mee op. Lege tank tijdens rijden met mijn 245 gaat van; af en toe haperen, gevolgd door te laag toerental en dan afslaan..
Nu was het anders: de motor sloeg tijdens het rijden opeens af, maar was direct goed te starten. stationair toerental was beroerd en bleef niet lopen. Met gas geven leek 1 van de cilinders te haperen. Tankstation was 500m verder, dus tank vol gegooid. Starten daarop ging goed, stationair kwam het niet goed. de motor wilde niet goed oppakken. Beter met choke erbij. De 245 start koud veel slechter dan normaal, draait haperend stationair, zonder choke rijden kan eenvoudig niet, dan slaat ie af. De choke helemaal uittrekken werkt sindsdien óók averechts, motor zal uitgaan, óók tijdens het rijden. Er is net voldoende vermogen op de auto in beweging te krijgen en optrekken tot 40 km/uur. Zonder schakelen zal de 245 niet sneller gaan. Kickdown werkt niet, onvoldoende toeren. Mijzelf kennende heb ik een extra brandstoffilter gemonteerd vóór de carburateur. Dit filter is schoon en als de motor loopt staat hier normaal brandstof in...
Zijn jullie het eens dat: de brandstoftank leeg moet, controle pompje in tank (ziet ie er ?), filter in tank vervangen, tank demonteren en aanwezig bezinksel verwijderen, nieuwe brandstof er in, doorstroom benzine voor carburateur testen met draaiende startmotor, controle terugslagklep rembekrachtiging.
Nu was het anders: de motor sloeg tijdens het rijden opeens af, maar was direct goed te starten. stationair toerental was beroerd en bleef niet lopen. Met gas geven leek 1 van de cilinders te haperen. Tankstation was 500m verder, dus tank vol gegooid. Starten daarop ging goed, stationair kwam het niet goed. de motor wilde niet goed oppakken. Beter met choke erbij. De 245 start koud veel slechter dan normaal, draait haperend stationair, zonder choke rijden kan eenvoudig niet, dan slaat ie af. De choke helemaal uittrekken werkt sindsdien óók averechts, motor zal uitgaan, óók tijdens het rijden. Er is net voldoende vermogen op de auto in beweging te krijgen en optrekken tot 40 km/uur. Zonder schakelen zal de 245 niet sneller gaan. Kickdown werkt niet, onvoldoende toeren. Mijzelf kennende heb ik een extra brandstoffilter gemonteerd vóór de carburateur. Dit filter is schoon en als de motor loopt staat hier normaal brandstof in...
Zijn jullie het eens dat: de brandstoftank leeg moet, controle pompje in tank (ziet ie er ?), filter in tank vervangen, tank demonteren en aanwezig bezinksel verwijderen, nieuwe brandstof er in, doorstroom benzine voor carburateur testen met draaiende startmotor, controle terugslagklep rembekrachtiging.