15 January 2011, 11:15
is het nodig om het remsysteem aftetappen bij het reviseren van de remcilinders??
volvo 245 polar bj 1992 B230F
remmen reviseren
|
15 January 2011, 11:15
is het nodig om het remsysteem aftetappen bij het reviseren van de remcilinders??
volvo 245 polar bj 1992 B230F
15 January 2011, 11:28
zou ik altijd doen, wie weet hoe lang het er al in zit, behoort ook periodiek te gebeuren, onluchten wel op de voorgeschreven manier doen hè..?!
15 January 2011, 14:57
Ik ook. Je kan gewoon een ontluchter losdraaien en er 20 mL uit laten lopen m.b.v. zwaartekracht. Dan het reservoir bijvullen en de volgende ontluchter lossen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
15 January 2011, 15:13
nieuwe vloeistof er in is erg fijn. bij de mijne merk ik na +/- 2 jaar het pedaal al minder stug is doordat de vloeistof door alle warmte en het vocht langzaam achteruit gaat.
Wat ook goed werkt om te ontluchten is om een remvloeistofreservoir dop te voorzien van een gat en daar een ventiel (compleet van een wiel) in te zetten. Reservoir goed vol en dan de ontluchtingsnippels in de goede volgorde open draaien. Wel opletten dat je het reservoir vol genoeg blijft houden en dat je er niet zoveel druk op zet dat het reservoir er af drukt (ziptie om reservoir en cylinder is mogelijk).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
15 January 2011, 19:13
het is even werk maar na de revisie en vervangen van de blokken en remvloeistof remt hij weer als een zonnetje trek en trilt niet meer. er zaten 2 cilinders muurvast
thanks voor de info
volvo 245 polar bj 1992 B230F
15 January 2011, 19:29
heb je de de zg. revisiesetjes gebruikt?
Wat is ook weer de juiste volgorde voor ontluchten?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
16 January 2011, 00:19
RA
LA RV LV
16 January 2011, 11:47
242-turbo schreef:RA heb je dan ook nog de volgorde op de resp. klauw..?
16 January 2011, 15:54
Het Green Book geeft voor linksgestuurde auto's het volgende aan:
1: Links achter 2: Links voor, binnen, bovenste 3: Rechts voor, binnen, bovenste 4: Rechts achter 5: Rechts voor, buiten 6: Rechts voor, binnen, onderste 7: Links voor, buiten 8: Links voor, binnen, onderste Tenminste, voor een 140...
Volvo 142, 1969
16 January 2011, 16:04
zoiets doelde ik idd op, met meerdere zuigers per klauw zal dat niet veranderd zijn..
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|