Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Zal eens voelen aan de radiator.. Ik heb wel pas een nieuwe thermostaat geplaatst, nu schiet de thermometer eerst een stuk door tot ver boven het midden (niet in het rood) om vervolgens in het midden (net eronder) te blijven hangen. Zou hier nog iets mis mee kunnen zijn.
Ps. met soda bedoel je dat kandij-achtige spul uit de supermarkt??
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
caustic soda of ontstopper van HG (zit CS in..) ik maak er m'n oude Dinky's kaal mee, dan komt de drab in een radiateur ook mee uit.. overigens zal er dan ook wel eea in de kachelradiateur zitten..
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
NEEE geen caustic soda !!!!, vervelend spul als je het in je ogen krijgt. Gewoon zo'n zakje soda halen bij de supermarkt, in de emmer met warm water en erin gieten
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
zet je toch een bril op, werk r al jaren mee..
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Het is jammer dat het zo koud is, klussen niet zo leuk op de oprit nu.
Maar goed misschien dat het idd de radiator is, net even gevoeld. Bovenste slang heet (en hardig) radiator heet op het punt waar deze slang aansluit, voor de rest verbazingwekkend koel. Onderste slang is nauwelijks warm na een ritje van ongeveer 20min.
Flushen dan maar. Ik heb nog wel een vraag over het verwijderen van de radiator maar maak hier even een ander topic voor.
Bedankt zo ver en keep you posted!
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Nou radiateur schoongemaakt en loopt lekker door.
Helaas blijft mijn expansievat sissen en hierdoor vloeistof spuwen. Ik heb geloof ik alle punten in het koelsysteem wel gehad: radiateur, dopje, thermostaat. Zou toch jammer zijn als het de koppakking blijkt te zijn.
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Nou ja, een koppakking vervangen is ook niet het einde van de wereld. Eigenlijk best leuk, sleuren aan grote bouten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
wat doet ie in het vat als je de motor laat draaien zonder dop..?
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Jambon schreef:wat doet ie in het vat als je de motor laat draaien zonder dop..?
Marc1970 schreef:Nou ja, een koppakking vervangen is ook niet het einde van de wereld. Eigenlijk best leuk, sleuren aan grote bouten.
@marc, het lijkt mij eigenlijk ook wel erg interessant kun je me een run-down geven? En ben ook erg benieuwd hoe ik het geheel afgesteld hou (ik bedoel ontstekinstijdstip etc. etc.) en wat ik verder nog aan onderdelen nodig ben behalve een koppakking.
@jambon, eigenlijk niet zoveel. Ik heb na het weer vullen van het koelsysteem de motor flink lang laten draaien om te kijken of het peil goed bleef en er gebeurde nagenoeg niets. het niveau zakte ietwat. Maar na het opschroeven van de dop en een stukje rijden (+/- 10min geen snelweg) begon hij alweer te sissen en waren er blauwe druppels om het vat te zien.
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
tankje niet lek op de lasnaad? Of komt t echt onder de dop vandaan?
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD