Topics: 7
hallo allen
topic zegt het al,het gaat om een 75 242..
heeft ieand dit ooit gedaan zonder remklauw wissel
ik weet dat de schijf breder is dan solid,maar waar heb ik dan geen ruimte om de blokken te plaatsen
zit dat in het type klauw of ligt het aan de zuigers..
bedankt
ok heb net gelezen dat er verschil in de klauwen zit iets van 6 mm,zal morgen kijken of dit op frees bank
aangepast kan kan worden..
Topics: 82
Lijkt me niet de moeite en waarschijnlijk onmogelijk om de klauw af te draaien, geventileerde remklauwen zat. Of pak een hele veerpoot van een recenter bouwjaar, heb je alles nieuw.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 107
Aan de remklauwen frezen lijkt me een slecht plan.
Waarom moeilijk als het makkelijk kan: haal op de sloop een paar remklauwen met schijven en monteer ze op je auto.
Vergeet niet de korte leidinkjes rond de veerpoot mee te nemen. De draad aan de nippel verschilt namelijk met het andere model remklauw.
Topics: 13
Aanvulling op de andere tips: Dan moet je ook je zuigers affrezen. Die blijven te lang. Niet eens de moeite doen, ook ik ga mee: andere klauwen.
`88 245, B230K, M47
Topics: 7
heb vandaag de klauwen bekeken maar 6mm frezen is echt te veel en geen ruimte en onveilig
zuigers moet dan idd ook nog en stuk afgedraaid worden..
ik wou dit allemaal doen omdat ik nieuwe schijven en blokken nodig was,maar laat de schijven dan eerst
maar even afdraaien (zijn nog erg dik) maar goed krom..
rij nu nog in redelijk nette 240 waar wel girling geventileerd opzitten,deze auto wordt over 2 maanden mijn donor auto dan gebruik ik deze klauwen en schijven wel een keer voor de 242.
als de auto uit elkaar gaat post ik dat hier wel even.
bedankt