14 November 2010, 14:18
Beste forumleden!
Ik ben sinds gister eigenaar van een 240 DL 1986.
Deze is voorzien van een solex cisac carbarateur icm het EGR en Pulsair systeem.
Niet iedereen word blij van dit systeem, maar ik wil het toch graag goed laten werken.
De motor draait goed stationair en bij weinig gas en volgas functioneert hij prima.
Daar tussenin, tijdens 1/4 tot 3/4 gas geven stottert hij/houd hij in.
Als ik vervolgens de choke iets aanzet, stand 1, is het schokken verdwenen.
Conclusie lijkt dus te zijn, te weinig benzine. Mijn eerste gedachte is CO afstelling wat rijker.
Helaas is die afstelschroef kapot gedraaid. Hier is ook moeilijk bij te komen.
Mijn vragen zijn dus:
-Waar komt het inhouden/schokken vandaan?!
-Kan het uberhaupt aan de CO afstelling liggen? Of moet dit dan over het hele bereik zijn?
-Zijn er nog meer afstellingen die voor een rijker mengsel zorgen?
-Heeft iemand een oude Solex Cisac liggen om de mijne weer te voorzien van een goede CO schroef? Of wat is een adres voor dit soort dingetjes.
Ik ben sinds gister eigenaar van een 240 DL 1986.
Deze is voorzien van een solex cisac carbarateur icm het EGR en Pulsair systeem.
Niet iedereen word blij van dit systeem, maar ik wil het toch graag goed laten werken.
De motor draait goed stationair en bij weinig gas en volgas functioneert hij prima.
Daar tussenin, tijdens 1/4 tot 3/4 gas geven stottert hij/houd hij in.
Als ik vervolgens de choke iets aanzet, stand 1, is het schokken verdwenen.
Conclusie lijkt dus te zijn, te weinig benzine. Mijn eerste gedachte is CO afstelling wat rijker.
Helaas is die afstelschroef kapot gedraaid. Hier is ook moeilijk bij te komen.
Mijn vragen zijn dus:
-Waar komt het inhouden/schokken vandaan?!
-Kan het uberhaupt aan de CO afstelling liggen? Of moet dit dan over het hele bereik zijn?
-Zijn er nog meer afstellingen die voor een rijker mengsel zorgen?
-Heeft iemand een oude Solex Cisac liggen om de mijne weer te voorzien van een goede CO schroef? Of wat is een adres voor dit soort dingetjes.