Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
STICKY: Eerste stappenplan bij elektrische storingen
#1
LEES EERST DIT TOPIC VOORDAT JE EEN NIEUWE PLAATST OVER JE ELEKTRISCHE STORING!

Bij elk stroomstoringprobleem dien je dit te controleren voordat je een nieuw topic start:
*Koolborstels verwijderen en kijken of de koolstiften nog lang genoeg zijn. Vanaf een 4-5 milimeter word hij kritiek en moet je hem gaan vervangen.
*Controleer je massakabel van de dynamo, zit aan de achterzijde van je dynamo vast aan het onderblok. Plaats eventueel een dikkere kabel.
*Controleer de massakabel van het schutbord naar de kleppendeksel.
*Controleer de massakabel van de accu naar het onderblok.
*Controleer je laadspanning, een gezonde combinatie van dynamo en accu zit tussen de 13.8 en 14.2 volt tijdens het draaien van de motor.
*Controleer of de rode draad achterop de dynamo aangesloten zit en of het dynamo lampje brand met de sleutel op de accustand (2).
*Controleer je stationair toerental, bij een te zacht toerental gaan al je foutmeldingslampjes branden.
*Controleer of de as van de dynamo nog goed in zijn lagers zit, je mag de as niet zijdelings kunnen bewegen (snaren los!!!) en als je de poulie een flinke draai geeft moet hij niet meer dan 5-6-7 omwentelingen maken. Gaat hij soepel door tot veel meer rondjes zitten je lagers zonder vet en kan de dynamo vastlopen of storingen geven.
*Controleer de spanningsregelaar achterop de klokkenwinkel

Aanvullingen zijn altijd welkom.
Antwoord
#2
ik denk dat "How to" topics sowieso handig zijn..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#3
goed alternatief, maar wel wat streng en afhankelijk van het soort storing.

Als de achterwisser of kentekenplaatverlichting bij een 245 het niet meer doet, is veelal de draad die via in het achterklepschanier loopt gebroken.
Slechte verbindingen van de zekeringen veroorzaken ook rare problemen.
Antwoord
#4
Ik denk dat Carlo bedoeld storingen aan het laadsysteem 8)
en niet de algemene storingen,
deze zijn vaak te wijten aan corrosie van de aansluitingen of idd draadbreuk zoals jij vermeld.
Mm, niet helemaal goed gelezen,
Als aanvulling zou ik dus zeggen, corrosie/slecht contact van o.a. zekeringen/lampjes en andere aansluitingen.
Ook draadbreuk is een probleem wat nogal vaak voorkomt, vooral in beweegbare draadbomen.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#5
ook maar eens de "how to" topics op een rijtje zetten.. en onderdeel..
  • Carroserie
  • Aandrijving
  • Motoren
  • Roestprventie
  • enzovoorten


  • Eerste stappenplan bij elektrische storingen
  • Vervangen rubbers
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#6
Dat mist idd op deze site een makkelijk vindbaar overzichtelijke rubriek met tips en howto, maar is een goed initiatief ;D
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#7
hoe doen we dat / kan dit..? Er komen vaak dezelfde vragen langs en worden dezelfde antwoorden gegeven.. dat moet eerst bij elkaar geharkt worden en gefilterd..

dat scheelt een hoop "nw" topics.. bovendien kunnen de links naar "how to's" op het net ook worden toegevoegd.

er staat stiekum veel op de site maar niet altijd handig te vinden, zeker als je net met je probleem geconfronterd wordt, want dan weet je eigenlijk niet waar of wat je zoekt, en da's logisch..

belangrijk is realistiche oplossingen (en die kunnen uit vreemde hoeken komen, ik noem maar iets, bandenzwart niet op je banden gebruiken maar op het spruitstuk, blijft ie lang en mooi zwart, cola gebruiken op je banden, kost niks en de suiker laat ze glimmen..) euh... scheiden van goedbedoelde maar verkeerde oplossingen..

dus, kopieer en vul aan wat zoal voorkomt.. (ff op een hoop..)

Startproblemen
Banden
Roestpreventie
Ruiten monteren (of juist niet.. Wink)
Verlichting
Ombouw (!!) Motoren
Bakken
Assen
Diffs
Remmen
Websites en handige tools gezocht, weet je er nog

enzocetera..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#8
de verschillende koppen:
Citaat:Citaat
Ok, there are 5 (well, 6 if you count the 1000631) different 8 valve heads for the volvo redblock engine. They are as follows:

1000160: the oldest head. Usually with big coolant passages, some have been made with small coolant passages. So called "little" head. Used with early b21 engines. The older type of cam cover fits to this, the newer does not.

1000398: Very similar to 1000160. Usually with big coolant passages, some have been made with small coolant passages. Also so called "little" head. Used with b19, b21 and b23 engines. The older type of cam cover fits to this, the newer does not.

1000530: Very similar exhaust and intake passages as on the -160 and -398 heads. Always with small coolant passages. This too is a so called "little" head. The newer type of cam cover fits to this, the older does not. The head mounted spark distributor can be used with this head. Used on b200 and b230 engines.

1000405: This is a so called "big" head. Has usually big coolant passages, but some are made with small coolant passages. Usually comes with k-jet injector holes, but some are without. The older type of cam cover fits to this, the newer does not. Used with some b23 engines. In euro version the H cam was used with this head on the volvo 242 GT with the b23e engine.

1000531: This too is a so called "big" head. Always with small coolant passages. The newer type of cam cover fits to this, the older does not. The head mounted spark distributor can be used with this head. Used on some b230 engines. This is considered to be the best std. 8v head. This head never has the k-jet holes as standard. They can be made to this head though.

The 405 and 531 flow pretty much the same. Both flow more than the 160, 398 or the 530. Small coolant passages are desirable, because with them the chance of blowing your head gasket is reduced signifanctly. Also the heads with small coolant passages are less prone to cracking.

The 160, 398 and 530 flow pretty much the same. They all can come with or without k-jet injector holes.

All heads, 1000160, 1000398, 1000530, 1000405 and 1000531, come with 44mm intake valve and a 35mm exhaust valve.

Then there is the heron head head, which i believe is 1000631. It is completeally different from any of the above. It has no combustion chamber.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#9
andere topic.. ;D
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#10
Op de site van de transporter T4 en T5 heb je een aparte rubriek Tips en Trucs en is heel gemakkeloijk terug te vinden. Als je een goede leuke tip hebt stuur je dat naar de moderator en die voegt het toe aan de site.
Is dit ook voor deze site te maken?
link
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Elektrische kracht probleempje Volvo 240 1993 KennOne 7 6.242 8 October 2020, 18:40
Laatste bericht: Lee
  Elektrische ramen bedienbaar zonder contact, accu leeg Teis 1 1.444 26 September 2020, 09:29
Laatste bericht: Grey240Polar
  Elektrische ramen Nicolaas H 4 2.779 17 August 2020, 15:40
Laatste bericht: Nicolaas H
  Aansluiten schakelaar elektrische spiegels Ijsbrand84 3 3.876 9 June 2020, 21:15
Laatste bericht: Arjan.
  Radio welke geschikt is voor elektrische antenne Van Schellen 11 8.107 22 May 2020, 23:56
Laatste bericht: Van Schellen
  Elektrische antenne Van Schellen 2 2.284 25 April 2020, 18:52
Laatste bericht: Van Schellen
  Elektrische Gremlin (opgelost) Grey240Polar 7 6.290 16 March 2019, 17:48
Laatste bericht: Grey240Polar
  Aansluiting elektrische spiegel petervanriemsdijk 1 2.130 16 November 2018, 17:49
Laatste bericht: petervanriemsdijk
  Elektrische ramen weigeren dienst Gus 5 4.847 5 July 2018, 07:18
Laatste bericht: Gus
  Elektrische storingen bediening ramen, dak en verlichting Ab.vol 3 4.035 20 June 2018, 10:49
Laatste bericht: Ab.vol

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)