11 November 2010, 01:09
dat denk ik ook niet, oh ik ben ut, tenzij ik het reserveding groot genoeg maak, of een kleiner rondje, ex LPG, in de rechter wielbak...
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
|
11 November 2010, 01:09
dat denk ik ook niet, oh ik ben ut, tenzij ik het reserveding groot genoeg maak, of een kleiner rondje, ex LPG, in de rechter wielbak...
11 November 2010, 09:34
Wel grappig om de tankvlotter in zo'n ienemienietankje te maken, als je flink doorrijdt kan je de meter zien zakken ;D.
11 November 2010, 10:58
denk ik ook wel ja, maar dat past niet.. even puzzelen nog, zal er pas in het voorjaar aan beginnen, de rest nog bij elkaar sprokkelen.. rij toch weinig..
en wat dat betreft, de tank was bijna leeg op dezelfde plek als afgelopen winter, ik heb er 92 in gegooid, werkt ook gewoon.. maar... als je heel diep in toeren zakt hoor je um wel.. zag dat LPG ook niet echt laaggeprijsd meer is..
11 November 2010, 13:52
Je kan hem toch aansluiten op je benzinemeter?
Dan moet je alleen brainstormen hoe je het zo aansluit dat wanneer de schakelaar op LPG staat, de meter LPG aangeeft, schakelaar op benzine = benzine aangeven. Men pa heeft dat ooit in de Combi zo aangesloten. Werkt prima! Als je op LPG rijdt, hoef je namelijk ook niet continu te weten hoeveel benzine je nog hebt... Is wel een lel van een tank zeg! Ben benieuwd naar je plannen!
Groeten, Boele
11 November 2010, 14:08
Boele schreef:Je kan hem toch aansluiten op je benzinemeter? het gaat erom waar de vlotter in moet mocht ik de originele tank laten vervallen en er een reserve benzinetank in bouw, dan wil je natuurlijk de bijbehorende meter nog steeds laten werken. Aansluiten op de LPG vlotter lijkt me niet zo lastig, zolang je maar dezelfde weerstand hebt, en er komt een wisselrelais extra bij, dus zodra je omschakelt van LPG naar peut, schakel je ook van vlotter naar vlotter.. t'is een grote tank, maar als je een standaard exemplaar op de achteras hebt is het ook 80L, deze is "platter" en ronder.. je moet eigenlijk niet kijken hoe groot ie is, maar eerder hoevel plek er omheen nog steeds over blijft. ik heb de auto omdat ik um wil, niet omdat veel mee moet..
11 November 2010, 17:21
Volvo 142, 1969
11 November 2010, 17:37
het relais dat je daar ziet schakelt om zoals ik schreef, er wordt ook aangeven dat je het type auto moet aangeven, dan zit er nog ergens een weerstand waarschijnlijk, in mijn geval lastig want ik heb de Ralley meters, en daar zijn nauwelijks gegevens van..
11 November 2010, 18:47
Jambon schreef:ik heb de auto omdat ik um wil, niet omdat veel mee moet.. Same here, voor het echte reizen heb ik een OV ![]()
Groeten, Boele
17 November 2010, 15:13
Jambon schreef:zijn er ook zwaardere verlaginsveren? Is dat een paardenmiddel omdat deze het extra gewicht wel opvangen maar nadelig voor de originele werking? Ja, de veren voor de stationcar. Heb onder mijn V264 ook de verlagingsset voor de station zitten vanwege de lpg tank. Valt niet onder een paardenmiddel want de veren voor de station compenseren gewoon het zwaardere gewicht van de station, of het zwaardere gewicht door de LPG tank. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
nieuwe banden merk Camac | volvo142 | 11 | 15.004 |
30 May 2013, 10:37 Laatste bericht: Jambon |
|
van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... | patrick2wd | 11 | 9.101 |
29 October 2012, 13:42 Laatste bericht: patrick2wd |
|
wat nieuwe olie allemaal kan doen... | patrick2wd | 33 | 28.089 |
7 November 2011, 17:07 Laatste bericht: Boele |
|
aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 | Bert145 | 56 | 32.713 |
5 July 2009, 20:28 Laatste bericht: Marc1970 |