22 October 2010, 09:08
bon..
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
|
22 October 2010, 10:56
vous êtes Français?
22 October 2010, 11:15
non, pas du tous, mais het klinkt zo lekker..
over arbre de transmission gesproken, heb het al eens eerder geroepen, en aangezien alles na "85 je niet mistig is (brouillard ..) , 7 serie, geleverd met starre achteras en multilink, is de bodem anders of hebben ze handig gebruik gemaakt van de bevestigingspunten..? nog even dit plaatje.... ...is een aftermarket product en zit vast aan alles waar normaal gesproken de starre as en schokbrekers etc zitten..
22 October 2010, 11:18
zoiets is altijd na te maken (is dan geen multilink maar ...) zo is de producent ook begonnen...
onafgeveerd gewicht is met de helft naar beneden en dan nog de verbetering... latere modellen zullen dan ook wel een sper geleverd hebben? Dit is trouwens Sierra techniek..
22 October 2010, 11:52
242-turbo schreef:de montageflens is zeker anders! zitten totaal 6 bouten in dat rubber. wacht anders totdat ik het spul er onderuit heb, kan misschien de flens mee...
22 October 2010, 11:54
Hardyschijf.
Volgens mij hebben de veel van de laatste modellen zon "kruiskoppeling" De M47 die ik heb liggen heeft ook dit princiepe.
22 October 2010, 12:03
ja ik kwam um van Mercedes ook al tegen, hoe lang gaat zo'n ding mee, ik ken van de Sierra de aandrijfasjes L/R, daar wordt mee gecrost en dan blijven ze nog heel, is dan een homp rond rubber welke in de as is geïntegreerd..
Zal zeker de aandrijfresonanties opvangen..!
22 October 2010, 12:10
hoho, tot '75 is het mistig :-* daarna schijnt de zon ;D
multilink en star carosserie verschilt wel degelijk. ophangpunten multilink draagarmen zijn totaal anders. dat plaatje van die multilink heb ik vaker gezien, waar heb je die vandaan?
23 October 2010, 16:51
winterrubber met doppie, kan net maar dan wel zonder de rubber ring onder de schroef, komt nog wel een nylon ring voor in de plaats, ben er al 1tje kwijt..
..nog ff wat met de onsteking gerommeld, ik heb om te beginnen de originele met weinig km's ens gedemonteerd, daarvan gebruik ik de as met bodemplaat en gewichtjes, eerst alle losse onderdelen er af en er uit.. ...houdt je dit over... ...om de as met gewichtjes te demonteren moet de stift uit de onderzijde er uit getikt worden met een dreveltje, een dunne.. De stift zit verstopt onder een soort veren ring welke er als veiligheid omheen zit (vermoed ik..) , je wilt geen stalen stiftje in je carter.. ...beetje handig ondersteunen en alleen de ring op de bankschroef laten rusten.. (hier heb ik um al wat uit getikt.) ..je hoeft niet te timmeren want de stift komt er redelijk makkelijk uit, naarmate je door tikt gaat het steeds lichter, ik denk dat het gat en stift in het midden iets dikker zijn.. wel zo handig om er ff wat onder te houden... ..houdt je dit over... voordat je de as er uit haalt even het uiteinde schoonmaken (peiltje) om de oude olieresten te verwijderen, anders istie te dik voor de lagerbussen.. ...en een asje met centrifugaalgewichtjes in goede staat ziet er dan ongeveer zo uit.. ...als vergelijk heb ik er nog eentje uit elkaar getrokken... het zijn op het oog kleine verschillen maar op die schaal maakt het wel degelijk verschil... de schone is uiteraard de "nieuwe", de groene cirkel, daar zit bij de oude een ingesleten, afgevlakt oppervlak, behoort een elipsvorm te zijn.. de ruimte die hierdoor onstaat is duidelijk in de blauwe cirkel te zien (foto is iets onder een andere hoek maar goed waarneembaar..) Hierdoor zie je duidelijk andere afstanden bij geel en rood..! ..in de blauwe cirkel heeft de bevestigingpin van het veertje zelf maar een hoekje als "zitting" geslagen, behoort afgerond te zijn.. ...tussen de diverse delen zitten vermoedelijk "shims" om eea vrij te laten draaien, restanten daarvan vond ik onderin de behuizing.. je kunt je voorstellen dat alle extra hoeken en gaten een deel van de beweging opeisen of blokkeren voordat het systeem z'n werk kan gaan doen. De puntjes kun je nog opvangen met electronica, de rest slijt gewoon verder tot het uit elkaar valt. Om de boel nou gangbaar te houden, maak er een gewoonte van om regelmatig enige druppels op het viltje onder de rotor te laten vallen en in dit potje aan de zijkant... ..wat uiteindelijk hier opduikt.. ...nu alles nog inbouwen in de auto, maar het takkenweer en wil de auto niet zeiknat in de garage zetten, zal morgen wel een paar droge minuten afwachten.. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
nieuwe banden merk Camac | volvo142 | 11 | 15.004 |
30 May 2013, 10:37 Laatste bericht: Jambon |
|
van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... | patrick2wd | 11 | 9.106 |
29 October 2012, 13:42 Laatste bericht: patrick2wd |
|
wat nieuwe olie allemaal kan doen... | patrick2wd | 33 | 28.089 |
7 November 2011, 17:07 Laatste bericht: Boele |
|
aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 | Bert145 | 56 | 32.728 |
5 July 2009, 20:28 Laatste bericht: Marc1970 |