Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
Het winterrubber vanmorgen opgehaald, 4x S80 (ET43) met zgan 205 65 15, kan ik wel enige jaren mee vooruit gezien de km's die ik momenteel maak..

[Afbeelding: 2620474880102125362S600x600Q85.jpg]

Als tegenprestatie houdt le toetre er mee op.. >Sad

- zekering heel
- knop op stuur heel
- sleepcontact heel
- beiden 0 weerstand gemeten
- toetres zijn nieuw

volgens het Haynes diagram loopt de voeding ervan via relais 2 op het binnenscherm, volgens de tekst niet.. dat krijg je met een "overgangsmodel"..

[Afbeelding: 2800634230102125362S600x600Q85.jpg]

..na het eerste zoeken viel me op dat ik de "klik" miste zodra ik um op contact zet.. kan me haast niet voorstellen dat ie met deze km's nu al stuk is, z'n oude broer met veel meer oorlogsverleden heeft ook alles nog werkend..

Zal zo het betreffende relais eens los doormeten.. anders het contactslot..? dat wil ik niet..

[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
ok, relais 2 krijgt wel degelijk spaning (moet spanning zijn trouwens..) van het contact in stand 2, maar schakelt niet meer, mogelijk in het relais iets los, tin gebroken.. dus krijgen de diverse zekeringen die daar achter hangen (achterruitverwarming, toetre, aanstekert..).. beginnen bij 1.. driehoekjes zijn de stroomloop..

[Afbeelding: 2838518790102125362S600x600Q85.jpg]

..contactslot is heel iig..

[Afbeelding: 2352758090102125362S600x600Q85.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Le toetre marche encore... het relais bleek het manco, maar wel een vaag manco, simpelweg door een vage constructie..

wie wat bewaard heeft..euh.. een hoop t*ringzooi in z'n schuur, en tevens vervangende exemplaren.. vond eerst een OD relais, iig met bruikbare aansluitingen, ff geprobeerd en de kring werd weer gesloten, maar ik miste nog steeds de "klik" bij contact, das niet goed en de toetre klonk ook wat vreemd..

dozen overhoop, en jawel, nog 3 stuks op voorraad, ok dat werkt weer, maar, wat is er loos met de ander..?! (je weet het niet..) ff slopen dan maar...

...huisje zit om het printje gefelst, open gebogen met een tangetje, het vermoedelijke losse contact / pinnetje zit ongeveer omgebogen in de voet, maar hoe dun ook de draad, die is wel heel..

[Afbeelding: 2988378240102125362S600x600Q85.jpg]

..andere kant ook.. dus ff meten op die punten, 25 M-ohm, heel dus, contactjes ook, maar kijk ff verder, de massa zijde zit aan een klein koperen beugeltje welke om de rand van het voetje is gebogen. Vervolgens moet dit beugeltje contact maken met de omgefelsde behuizing..

[Afbeelding: 2830878730102125362S600x600Q85.jpg]

[Afbeelding: 2277523250102125362S600x600Q85.jpg]

...de behuizing is dus massa voor het spoeltje.. vaag wel, aluminium wil graag corroderen en hoogstwaarschijnlijk zullen dit soort relais uitvallen doordat de constructie niet meer in staat is contact te maken.. ..ding weer dicht gebogen en met een klein hamertje rondom nagetikt, hij doet het gewoon..

[Afbeelding: 2338624300102125362S600x600Q85.jpg]

..3 stuks op voorraad..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Om in het vervolg hetzelfde probleem te voorkomen had je een draad aan het oogje kunnen solderen en met een soldeeroogje of AMP-oogje aan het bevestigingsschroefje van de behuizing kunnen maken. Wink
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
klopt, plek zat, had mr. Bosch ook kunnen verzinnen en er een 2e gammele pin bij kunnen steken.. alhoewel, de spoel zit redelijk in de weg, maar als knutseluitvoering kan het altijd, maar ens zien hoelang dit exemplaar het volhoud, hij heeft pas 41 jr gefunctioneerd.. Big Grin
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Meneer Bosch had ook niet verwacht dat volvo's zo lang mee gaan ;D
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
welke fabrikant uberhaupt..?!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
iemand een plaatje van een M46 draagbalk? Hij hangt nu op de "gemodificeerde" M40 balk met dito nieuw "harder" rubber maar hij is toch te zwaar, hij bonkt steeds vaker op het staal, dus wil ik een originele van de bak aanpassen.

het beste is als ie op het rubber kan liggen / staan... er zat wel een originel M46 rubber bij, maar da's er ook eentje die onder een hoek staat..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Is een schuin geplaatst achterste rubber niet beter? Er zijn tenslotte nogal wat horizontale krachten die afgedragen moeten worden. Ze hebben dat vast niet voor de leut gedaan...
die zit er nu op, echter een M46 heeft niet in een 1 serie gezeten en weegt zo ongeveer het dubbele van de M40.. hoe zit dat in een 164?!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 15.006 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 9.119 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 28.117 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 32.822 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)