Topics: 107
Duidelijk verhaal, maar hoe zit het nou met het verschil in backfire bij carburateurmotor en injectiemotor.?
Vaak wordt gezegd dat backfire bij een carburateurmotor niet voor komt, maar wordt daarmee misschien bedoeld dat een backfire bij een carburateurmotor geen schade aan kan richten..? :-\
Topics: 55
Heren, hierbij nog even de beloofde foto's van onze backfire oplossing:
Ook nog even een foto van onder de kap met het huidige gassysteem.
En ook nog even een fotootje van de twee zusjes naast elkaar:
Tot op heden trouwens geen backfire gehad, ondanks de tot nu toe slechte loop met de lovato verdamper.
Topics: 107
Wel een kettingkje aan die dop doen want anders ben je 'm kwijt na een backfire ;D ;D ;D ;D ;D
Prachtige auto trouwens.Amerikaanse look is mijn favoriet.
Om toch iets te zeiken te hebben: ik zou er Amerikaanse blanke knipperlichtglaasjes op zetten
Topics: 176
Waaah! zo'n schone motorruimte wil ik ook!.
Allemachtig zeg, zelf zo gepoetst?
Prachtige auto.
Citaat:Ik weet niet of volvo's gevoelig zijn voor backfires. Er zijn volgens mij ook heel veel tevreden volvo LPG-rijders, met injectiemotoren, traditioneel mengstuk en zonder backfires
Hiero. Nog nooit (klop, klop) een backfire bemerkt.
Nee hoor, de auto is geheel gespoten en alles, maar dan ook alles is uit elkaar geweest en opnieuw schoon gemonteerd en waar nodig vervangen / gereviseerd (zoals de motor en turbo)
cvt240turbo schreef:Ik weet niet of volvo's gevoelig zijn voor backfires. Er zijn volgens mij ook heel veel tevreden volvo LPG-rijders, met injectiemotoren, traditioneel mengstuk en zonder backfires. Misschien zijn de in dit draadje genoemde gevallen wel te wijten aan andere zaken.....of heeft iedereen er last van?
Het is volgens mij niet zozeer dat Volvo's er gevoelig voor zijn, maar wel de Volvo's èn andere merken met k-jectronic. Dat zijn de wat grotere/snellere auto's uit grofweg de periode 1975-1988 en dat zijn nu net de auto's die erg aardig zijn als belastingvrij dagelijks vervoermiddel, maar dan wel graag met gasinstallatie...
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Topics: 23
Het lange en volumieuze inlaat traject bij de K-jet kan er voor zorgen dat er een arm gasmengsel ontstaat welke makkelijk ontbrand en door het volume een aardige backfire veroorzaakt. Waarom het gasmengstuk zo vroeg in het inlaat traject monteren? Bij mijn B230F is het traject vanaf het (zeer eenvoudige) gasmengstuk naar de inlaat ook stukken korter en daar nooit problemen met backfire en de motor loopt mooi dus denk ik dat voor de menging gas/lucht helemaal niet zo'n lang traject nodig is.
Gaarne reacties op dit hersenspinsel
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7BHQITK7.jpg
245DL 1980 USA
Topics: 6
Lijkt me niet zo verstandig, cilinders 2 en 3 zullen zo waarschijnlijk te weinig gas krijgen (weg van de minste weerstand)
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Topics: 23
Compenseren met aantal en/of diameter uitstroomgaatjes!? Of zoals op het volgende plaatje instromen tussen inl. 1+2 en inl. 3+4
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FMKCYWHK.jpg
245DL 1980 USA
Topics: 68
't is al een oud topic maar nog steeds actueel.
Misschien is het aanpassen van de luchtklep inderdaad een goed idee?
Gaten boren en rubber ring eronder?
http://www.gebrvanorsouw.nl/producten.html