13 October 2016, 12:03
De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo
|
13 October 2016, 12:06
![]() Ik schrok al, maar zoals je hier kunt zien is het niet gedeukt. Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
18 October 2016, 09:46
Van het weekend de 245 maar eens wat liefde gegeven. Dit is vooralsnog de eerste lente/zomer/herfst periode sinds ik hem heb, dat hij het hele jaar probleemloos rijdt. Misschien heb ik alle slechte onderdelen inmiddels al vervangen!
![]() ![]() Grootste hekelpunt aan de 245 waren voor mij de spiegels. Als sinds dat ik de auto heb, erger ik mij aan de geoxideerde aluminium spiegels. Het zijn in mijn ogen de mooiste originele Volvo spiegels die er zijn, maar na zoveel jaar van ergeren aan die spiegels is het tijd voor iets unieks. Zaterdag begonnen aan mijn Carbon exemplaren Eerst begonnen aan het namaken van een bevestigingsplaat. Ze moeten namelijk op de zelfde plek komen als de oude. Met de knipbank 2 gelijke stukken metaal geknipt. ![]() Omdat hij aan de onderkant achter de sierstrip komt te liggen, de onderkant wat dunner gemaakt. ![]() De originele bevestiging werkt met een impusbout met een ronde schijf van 28mm die in een ronde bus valt(die aan de spiegels zit). Dus dat maar nagemaakt. ![]() Moer erop gelast ![]() Originele bus met de imbusbout. Die is dus 28mm dik. ![]() Zo zit dat aan de binnenkant. ![]() Vastgeschroefd en de bus aan de plaat gelast. ![]() Testfit ![]() De bevestiging van de spiegels verzonken: ![]() Beide mat-zwart gemaakt, zoals de sierstrips. ![]() Gemonteerd. ![]() ![]() ![]() Ik vind ze nog iets te hoog, dus ik wil het verticale gedeelte van de spiegelstang nog een cm of 2 inkorten. Dan dan is het perfect in mijn ogen. Enige nadeel aan deze spiegels is het vervallen van mijn eclectische verstelling van de spiegels, maar dat is dan maar zo. Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
18 October 2016, 12:50
Marc1970 schreef:Woooo, zo kan je Max goed aan zien komen!Ik moet zeggen, ondanks dat ze een stuk kleiner zijn dan de originele exemplaren, zie ik meer dan genoeg. Maar dat komt ook omdat ze lichtelijk gebogen zijn, waardoor ik een breder beeld heb. Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
18 October 2016, 18:34
Marc1970 schreef:Woooo, zo kan je Max goed aan zien komen! Hahaha.
Groeten van Frans
18 October 2016, 20:51
Ik weet niet of ik die spiegels erg vind passen op een 240. Ik weet wel dat je het fantastisch hebt uitgevoerd. Erg netjes hoor.
18 October 2016, 22:08
Arn02 schreef:Ik weet niet of ik die spiegels erg vind passen op een 240. Ik weet wel dat je het fantastisch hebt uitgevoerd. Erg netjes hoor.Zelfde hier hoor. Op ÃÃn of andere manier hoort er op een 240 een grote spiegel te zitten. Het is wel, hoe vaker ik er naar kijk, hoe mooier ik het vind, maar perfect is het nog niet. Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
24 October 2016, 10:16
Weekend is weer voorbij, dus een kleine update.
Passagierskant van de motorruimte is bijna helemaal glad en kaal. ![]() ![]() ![]() Hopelijk aankomende zaterdag weer verder! Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
15 November 2016, 15:36
En toen was daar Volvo nummer 3. Nouja, het begin van Volvo nr. 3.
![]() ![]() ![]() Het is een Volvo 265 van 1977 die ik heb overgenomen van Peter, hier op het forum. Samen met Peter afgelopen zaterdag zijn garage uitgeruimd en de 265 met het eerste gedeelte van de onderdelen opgehaald. Was erg gezellig! Momenteel staat de 265 alweer netjes droog in een container om te wachten tot hij aan de beurt is. De 242 moet eerst af. Binnenkort de rest van de onderdelen ophalen. Plan voor de 265 is nog niet helemaal duidelijk, maar ik wil heel graag een kale wegauto met 5 cilinder, rolkooi, 4 kuipstoelen en goed onderstel bouwen. Maar voordat dat zover is, heb ik nog wel een beetje laswerk voor de boeg. Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)