2 weekjes verder, en weer 2 zaterdagen aan de 242 gespendeerd.
Eerst hebben we wat kleine onderdelen besteld, evenals nieuwe plastic distributiekappen en 2 Olietemperatuursensors (1x 242 en 1x 245) die tevens als carterplug hun werk doen.
Tevens het kleppendeksel dat ik al ooit eerder heb gemaakt, maar wat altijd aan de muur heeft gehangen ter decoratie, meegenomen. Vind ik een mooi moment om die te gaan gebruiken.
Toen kwamen er nog 2 grote dozen binnen:
VELGEN!
we gaan dus naar 17" in plaats van huidige 15" vanwege de remupgrade die gaat komen. Met maken van de adapter voor de remklauw heb ik berekend dat ik een binnendiameter van 38,5cm nodig heb om de velg vrij te kunnen draaien. Deze velgen zijn 40cm van binnen, dus dat zou moeten passen.
Velgen afgelopen zaterdag direct maar even gepast, en daar wordt ik toch wel een beetje heel erg vrolijk van!
Dit is inclusief 10mm spacer. We hebben ruim een centimeter ruimte bij de veerpoot, dus ik wil de 8mm spacers die op mijn 245 zitten nog proberen. maar als het niet veel uithaalt, blijft het 10mm.
Echt blij het het ontwerp van de velgen bij de auto past, lekker oldskool.
Omdat het blok klaar is, op een paar leidingen na dan, en de 242 toch al beroerd liep (dat blok is echt op zijn einde). besloten om het blok/bak er maar vast uit te halen om de motorruimte eens goed onderhanden te nemen. Is ook wel nodig aangezien er voor 40 jaar aan vuil en smeer in zit (en die zandpaden die wij reden ook vast niet hielpen).
in 2,5 uur tijd was alles eruit (1 persoon), dus dat ging heel erg vlot. Scheelt ook dat we qua computersysteem alles zo gemaakt hebben dat het los te halen valt en al reeds gelabeld is.
Aankomende zaterdag beginnen we met het strak maken van de motorruimte. Die wil ik eigenlijk helemaal opnieuw spuiten en alle onnodige gaten dichtlassen. Om het allemaal lekker clean en schoon te krijgen zodat we met trots de kap los kunnen trekken. Nu ziet het niet uit alsof we enige moeite hebben gestoken in de auto.