Topics: 288
met "overloop" zijn je er ook, of beter, een onderuitgang, kun je bv op je carter aansluiten of zelfs gezien gewoon weer op de carterventilatie. Zodra je de motor afzet loopt het gewoon weer terug..
Of maak er 1tje á la 544, buisje vanaf de carterventilatie naar beneden...
Topics: 26
Leuk idee, straks 4 grijze turbo's naast elkaar !
De aansluiting van de carterventilatie zit VOOR de luchtweger, niet erna. De bedoeling is om die af te doppen, ben je gelijk een potentiele valse luchtaansluiting kwijt. Hierdoor heeft de carterventilatie geen verbinding meer met het inlaatsysteem en spuugt straks lekker in het potje. Ben benieuwd hoe vol die komt te zitten. Als ie vol zit komt het door de aansluiting naar buiten.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Topics: 78
HansDAF schreef:De aansluiting van de carterventilatie zit VOOR de luchtweger, niet erna.
Zit er dan ondertussen iets anders in dan een Kjet?
Ik heb nog even lopen spitten in dit topic, maar bij pagina 20 ofzo heb ik 't opgegeven...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Topics: 52
Volgens mij nog steeds K-jet, en dan zit ie erna en niet voor de luchtweger Hans.
Topics: 17
Idd, hij hoort op een nogal knullige manier in de gegoten alu buis ri de turbo te zitten.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Zo eerst maar weer een paar foto's:
Versnellingsbak schoongespoten, alle lekkage kwam van het klepdeksel.
Nieuwe drukgroep en plaat (en natuurlijk druklager en toplager )
Verder kreeg ik vandaag mijn injectors terug van de regionale Bosch dealer:
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Topics: 54
HansDAF schreef:Eind vd week komt er trouwens een (zwarte) snelle blokkendoos bij......
Ja ja het is 'iets' later gereageerd maar 'blokkendoos'?? Blokken zijn vierkant!!
Groeten van Frans
Topics: 60
Elsje schreef:Over een tijdje staat die van mij er ook naast met niet originele wielen. Jammer dat ik dit rijtje heb gemist toen ik op de beurs was.
Nice! De Polaris club wordt steeds groter hier :lol:
Vandaag weer een paar dingen gedaan, achterklepslot gewisseld, injectors gewisseld en Bosch lampen gemonteerd:
Topics: 6
hey hans,
toch nog maar even het topic doorgelezen!!
wat een project zeg!!! maar ik moet zeggen het is echt een superbrick geworden
en in het echt is hij nog mooier
grtz jens