3 July 2014, 00:05
Dank je ZOAB. Ik ben ook blij dat ik deze toen gekocht had. Als ik morgen een goed lager kruisje kan vinden gaat hij morgenmiddag naar de RDW voor de gas uitbouw verklaring
even voorstellen
|
3 July 2014, 00:05
Dank je ZOAB. Ik ben ook blij dat ik deze toen gekocht had. Als ik morgen een goed lager kruisje kan vinden gaat hij morgenmiddag naar de RDW voor de gas uitbouw verklaring
12 July 2014, 10:21
Gisteren naar de RDW geweest is nu officieel benzine auto. co was nu goed. Andere waardes gaven aan dat er toch nog iets met een cilinder zou zijn. Cilinder druk was goed. Op alle zes die hebben we laatst nog gemeten. Toch nog een keer kleppen stellen op cilinder zes. Die tikt namelijk tijdens het lopen. Wat zou het anders nog kunnen zijn ? Nieuwe bougies? Die vonken allemaal. Hebben nu ongeveer 2000 km gelopen.
15 September 2014, 10:16
Inmiddels al weer een paar weken regelmatig op pad geweest met de 265. Nu hij regelmatig loopt kom ik weer een paar dingen tegen.
*Water dat bij het voorraam naar binnen komt. *een irritant schurend piepje uit de achterbak. *ruisend geluid door ontbreken van een stuk deurrubber bij de achterdeur *maar de belangrijkste: olie uit de roostertjes tussen motor en automaat. Ik vermoed de krukaskeering. Hoeveel werk is dat en kan ik zo de automaatbak wegnemen of moet er meer verwijderd worden?
15 September 2014, 10:33
ach ja dat houd je het aankomend jaar nog wel. heb je dit klusje gedaan komt dit er bij. en zo blijf je bezig. maar ja je weet daarna wel wat je hebt.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
1 October 2015, 19:31
Ja Laurens zondag, we blijven bezig.
We hebben de b27a eruitgehaald. Vorige week hebben we een b28e terug geplaatst met een aw71 erachter. De bak steun verder naar achteren geplaatst en de overblijvende ruimte van 4 cm opgevuld door een stukje koker 40*40 tussen de bak en de baksteun te plaatsen. We hebben het staartstuk van de oude automaat overgezet op deze zodat we de mechanische teller weer kunnen gebruiken. Vandaag de stekker van de motor-kabelboom aangepast van een zes naar een achtpolige stekker door de stekker van de b27a te ontdoen van zijn pennetjes en deze in het achtpolige huisje te plaatsen. Dingen die we nu nog iig moeten doen zijn: Een kortere aandrijfas vinden. De voeding van de injectie pomp aan leggen met alle onderdelen die we nodig hebben. Zoals leidingen en tank. Deze gaan we proberen uit een vier cilinder injectie te halen. De gaskabel is te kort. Een voedingskabel voor het electrisch gedeelte van de injectie op de motor toevoegen aan de kabelboomstekker. De overdrijf van de bak aanleggen in de auto. Weet iemand hoe dat orgineel zit? Een knopje op de pook? en een relais? Of zo rechtstreeks?
1 October 2015, 19:38
Een paar foto's
Oude er uit En nieuwe er in
27 November 2015, 23:27
Deze week de injectie tank gezandstraald aan de bovenkant. Er zaten een paar roestplekken op. Daarna in de zinkspray en de roest werende tectyl. Bodem van auto boven de tank ook de roestplekken gestraald en daarna in de zinkspray, hammerite en tectyl. Vooral de voorste tanksteun was oppervlakkig verroest.
Als retourleiding kon ik de oude aanvoer leiding gebruiken die al onder de auto zat omdat deze de zelfde diameter heeft als de set die ik had gekocht. Aan deze leiding kon ik mooi de hoge druk leiding klikken nadat we de pomp op zijn plek onder de achterbank hadden geplaatst. De aandrijfas die ik toegestuurd had gekregen paste precies achter de aw71. De bediening van de pook naar de bak hebben we 8 cm ingekort. Oh ja. Dat had ik ook nog niet verteld. De baksteun van de drietraps konden we weer gebruiken omdat we het staartstuk hadden overgezet op de aw71. De steun een positie naar achteren kunnen vastbouten. Toen bleef er precies 40 mm ruimte over. Tussen de bak en de baksteun die met twee bouten vast zit een stukje koker van 40*40 geplaatst. Past precies. Nu moet ik met het electrisch aan de gang. Een paar vragen 1. Ik zag in de tekening dat er een relais geplaatst moet worden. Is dit 1 relais voor zowel de in tank pomp en de hoge druk pomp? 2.De voeding die naar de motor loopt moet daar ook een relais tussen? Of kan ik die rechtstreeks van het contactslot nemen. Nog een andere vraag 3. De hogedrukbrandstofleiding zit zo op de tule geschoven lijkt het. Hoe kan ik de tule van de vier cilinder eraf halen en die voor mijn Zes cilinder er weer op maken? Ik zal morgen een paar foto's plaatsen Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
28 November 2015, 00:15
Tussen de bak en de baksteun die met twee bouten vast zit een stukje koker van 40*40 geplaatst. Past precies.
Heb je daar misschien een foto van hoe je dat hebt gedaan?
28 November 2015, 10:01
Heb je daar misschien een foto van hoe je dat hebt gedaan?[/COLOR][/QUOTE]
zo hebben we het opgelost. Je ziet nog waar de baksteun zat. Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
28 November 2015, 10:46
O nu zie ik wat je bedoelt.
Wat ook gaat is de baksteun maar een gat naar achter verplaatsen en de gaten van de baksteun uitvijlen.Dan kun je ook de reeds bestaande boutgaten gebruiken. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Even voorstellen V70 III 2.0 D3 | philippehopman | 0 | 122 |
31 August 2024, 17:43 Laatste bericht: philippehopman |
|
Even voorstellen | Didier911 | 0 | 323 |
2 July 2024, 21:33 Laatste bericht: Didier911 |
|
Voorstellen : De Turbo Intercooler | Kogelman | 3 | 522 |
7 June 2024, 18:14 Laatste bericht: Kogelman |