22 June 2008, 11:55
Is er meer informatie over de tegendrukverdamper en de gasring (merk / type)!? De diameters zijn ook een stuk groter, gaat het hierbij om de venturimaat van 65 en 70 mm?
terugslagklep voor backfire
|
22 June 2008, 11:55
Is er meer informatie over de tegendrukverdamper en de gasring (merk / type)!? De diameters zijn ook een stuk groter, gaat het hierbij om de venturimaat van 65 en 70 mm?
22 June 2008, 13:46
En nu de vraag van de week, verminder je hiermee de kans op een backfire?
volgens onderstaand bericht dus niet
ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |
22 June 2008, 15:37
Heb inmiddels de info en de foto's
![]() [img width=800 height=600]http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/lpginstallatie_001.jpg[/img] [img width=800 height=600]http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/lpginstallatie_004.jpg[/img] commentaar van de eigenaar: Heb de auto gekocht en bij aankoop lpg laten inbouwen. Niet wetende dat lpg in combi met injectie niet zo wijs is. Er is een installatie ingebouwd met terugslagklep. Heb ÃÃn keer een serieuze backfire gehad met starten op lpg.. Orsouw heeft er nu een mechanisme ingebouwd dat ie altijd start op benzine en bij ca. 2000 toeren zelf overschakeld op gas. Nog ÃÃn keer een lichte backfire gehad wel maar niet tijdens starten..
ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |
22 June 2008, 21:19
Duidelijke foto's.
Interesante manier van gas inbouwen. De kabel van de kickdown ontbreekt. Dus roeren met stokje tussen de stoelen. Maar niet echt een ouderwetse ring tussen de balg en de gasklep. En ook geen oplossing voor backfire probleem. Ik starte zelf ook altijd op benz en op de snelweg schakelde ik over op gas. Nooit problemen. Maar het gaat om die onbedachte momenten dat je ff een benz pomp binnen loopt voor een bakkie voor onderweg. en dan starten gaat 99% goed. Heb nog steeds geen andere injectie gevonden (zie adv) dus misschien toch maar carb ombouwen. Weet iemand (uit ervaring) hoeveel vermogen je weg knijpt door de kleine binnendiameter van de gasring?
245 GLE AW71 on gaz 1979<br />V70 classic 2.5 TDI 2000<br />960 2.4 TIC 1991<br /><br />De V40 is verkocht!
24 June 2008, 09:44
Dit zijn de richtlijnen die ik op een A4tje in de auto heb liggen voor mezelf als reminder en voor anderen die er mee rijden
![]() RICHTLIJNEN OM BACKFIRE TE VOORKOMEN, HOU JE ERAAN !!! VOLVO 244 GLE B21 E K-JET benzine injectie zelf regelend systeem geen choke met LPG installatie Grootste kans op backfire bij half koude/warme motor starten of na langere rit bijv. bij benzinepomp na tanken weer starten. VOLVO STARTEN OP LPG OF BENZINE ? Motor koud Auto staat langere tijd stil en / of in de Winter Starten op benzine systeem regelt zichzelf. *eenmaal gekozen voor benzine dan niet meer overschakelen naar LPG. Motor warmof Zomers dan mag / kun je ook op LPG starten Bij starten op LPG eerst op contact zetten dan wachten op klik in de tank en iets later de plok bij verdamper, duurt ongeveer 3 seconden. Dan pas de sleutel doordraaien en doorstarten totdat de motor loopt. Gaspedaal iets ingetrapt houden tijdens het starten. zelf het toerental regelen met gaspedaal geen choke aanwezig *eenmaal gekozen voor LPG dan niet meer overschakelen naar benzine VAN BENZINE NAAR LPG OVERSCHAKELEN TIJDENS RIJDEN ! Komt de temperatuur meter los of is de motor al warm, dan kun je overschakelen: Met constante snelheid op dat moment rijden, het liefst bij de volgende snelheden: 40 in zijn 3e versnelling of 70 in zijn 4e versnelling Overschakelen eerst op de tussenstand 1 seconde wachten en dan op LPG zetten. Gaspedaal loslaten en natuurlijk niet hoeven remmen voor verkeerssituatie. Op de snelweg en / of bij hoge toerentallen niet overschakelen. TIP Wanneer het starten mislukt en je wilt toch omschakelen naar een andere brandstof Of wanneer de motor erg heet is, zet dan de schakelaar eerst in de middenstand, je kunt dan wel starten maar de motor krijgt geen brandstof. Op deze manier kun je de achtergebleven dampen weghalen door tijdens het starten flink gas te geven. Opgelet de motor kan heel even gaan lopen op rest-gassen! SUCCES EN DOE HET RUSTIG AAN EN DENK NA BIJ WAT JE DOET
24 June 2008, 14:11
Mooie checklist en ja,er staan zeker goede tips in die een backfire beperken.
Bewaren die lijst zou ik zeggen ![]()
28 June 2008, 17:15
Afgelopen week contact opgenomen met HPO (lpg inbouwstation) met de vraag LPG in mijn 245 met K-jet te bouwen. Het was voordat ik dit draadje gelezen had en er wordt me nu wel duidelijker wat die meneer aan de andere kant van de telefoon vertelde. Het klonk ongeveer zo ""ehmmm, 245 uit 1980 daar zit een K-jet in. We monteren tegenwoordig een cylinder die de klep open houd, het werkt op de lpg gasdruk en daar hebben we goede ervaringen mee"" Weet iemand hier meer van of moeten we HPO nog een bellen?
245DL 1980 USA
28 June 2008, 17:31
Nog even mijn volgende gedachte; waarom heb ik de afgelopen 6 jaar met mijn 1993er B230F injectie op LPG nog nooit een backfire gehad. (wellicht mis ik een stukje draad waar dit al is besproken, dan alvast mijn excuses)
245DL 1980 USA
28 June 2008, 21:54
... die heeft geen k-ket, maar een ander, moderner en electronisch aangestuurd injectiesysteem (meer weet ik niet, ben geen techneut).
Het antwoord van de HPO-man is wel interessant natuurlijk ! (blijf er stiekum van balen dat er geen probleemloos systeem voor mijn B23E is)
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
29 June 2008, 10:18
Volgens Smits autogas is er wel degelijk een goede oplossing. Zij verkopen een damgasinjectie set voor ongeveer â¬600,-. Hierbij komen nog wel twee sensoren waaronder een lambdasonde. Ik vroeg of dit een megasquirt systeem was, meneer gaf aan dat zij dit ook verkopen, maar dat het in dit geval om een ander systeem ging. Aldus de verkoper eentje met een computer dit zichzelf regeld zonder 'gedoe' met veel configuratiemogelijkheden (niet voor iedereen een pre natuurlijk
![]() Verder zou het om een pakket gaat compleet met bekabeling en duidelijke uitleg en instructie. Injectoren worden in het inlaatspruitstuk geboord dicht bij de aansluiting met de cilinderkop. Al met al ga ik dit verhaal nog verder uitzoeken. Intussen zijn we nog bezig met de lovato verdamper. Rijden doet hij nu al wel, hoge toeren geen probleem, maar in het lage toerengebied dus nauwelijk vermogen en grote kans op afslaan motor. Verder echter nog geen backfire gezien/gehoord ![]() Afwachten dus... laat wel weten als ik meer duidelijkheid heb! |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|