Topics: 84
19 December 2013, 10:34
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 December 2013, 10:39 door Marc1970.)
Ik heb ook wel met (hele) oude banden rondgereden. De banden zien er toch beter uit dan op die eerdere foto, er is een paar mm profiel aanwezig over de hele breedte, wat wil je nog meer. Deze Michelins zijn echte banden, de zijkant kan helemaal verbrokkeld raken maar het geheel blijft functioneren tot het laatste draadje.
Toch een redelijk 144 of niet, qua roest, deuken en sierstrips? Ook in de motorruimte lijkt alles op z'n plek te zitten. Ik zou bijna zeggen wees er voorzichtig mee. Ook met jezelf, het lijkt een suffe bak maar als je in de verkeerde bocht gas geeft sta je zo achterstevoren in de berm. Zeker als het wat gladder wordt is deze ietwat gedateerde achterwielaandrijver een uitdaging.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 52
Die laatste zin kan ik beamen. Haha allemaal goed afgelopen maar 360 graden rond gegaan. Kon zo weer wegrijden.
Topics: 16
Ik verheug me al op de sneeuw

lijkt me leuk met rwd.
Vandaag even de kleppen gesteld en de klepdekselpakking vervangen. Hoor een stuk minder getik uit de motor.
En nog even een foto omdat het kan
Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk
Topics: 107
HAA, een oranje B-Ascona.:wink: Zo een heb ik er zo'n 35 jaar geleden ook een gehad.
Topics: 16
jos245 schreef:HAA, een oranje B-Ascona.:wink: Zo een heb ik er zo'n 35 jaar geleden ook een gehad.
Haha ja, die is van een collega, die wil er de carbagerun mee gaan rijden en is deze aan het klaarmaken
Topics: 25
Wat heb jij een geweldige werkplaats, heerlijk, ben nog op zoek naar zo'n plek! succes met alle knutselklussen.
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982
Topics: 40
Eggie schreef:Haha ja, die is van een collega, die wil er de carbagerun mee gaan rijden en is deze aan het klaarmaken
Dan ga ik hem van de zomer ermee tegenkomen..
Is de ascona nog in goede staat?
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Topics: 9
HSGHOR schreef:Zonder verzekering ben je ongeveer 400>450 euries kwijt voor raam vervangen. De roest achter het voorraam kan ernstige vormen aannemen. Heb zelfs een 240 gehad waar de hele boel doorgerot was.
Heb je dat van horen zeggen of ooit zelf betaald? Zelfs als je de ruit bij een ruitenzetter betaald en laat plaatsen betaal je niet zoveel. Aangezien Eggie ook al een vervangingsruit heeft zal het nooit 400 kosten.
De mijne hebben ze er trouwens voor niks in gezet, aangezien ze bij ons kwamen voor een camperruit, en ze toch even niet te doen hadden (en is ook niet gefactureerd). De ruitenzetter plaatste een primer op de raam, ruitenkit met een speciale kitspuit op de ruit en erin zetten. Al bij al nog geen 10 minuten werk.
Ga anders even rondbellen voor offertes, dan weet je al wat meer. Hoef je een tijdje niet te rijden, je kan de ruit heel makkelijk zelf verwijderen. Zoeken naar een gaatje in de kitrand, of er doorheen prikken. Ijzerdraad erdoor, uiteinde vd draad wikkelen om 2 stokjes en snijden maar. Binnen no-time heb jij dan die ruit eruit!
Topics: 25
@DennisvdB: ik heb deze prijsopgave van Carglass gehad toen ik aan het rondbellen was.
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982
Topics: 289
Veel te veel, ik moet volgens mij 180 betalen, en ws niks omdat ie all-risk is..