Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen Hans en zijn Volvo 240 Turbo
Heb een hekel aan half werk, maar een troost heb ik: als ik het niet voor mekaar krijg,heb ik altijd nog een paar collega's in de garage waar ik werk die het dan voor me kunnen lassen ( maar dan lachen ze me de eerste 20 jaar wel uit !!) :'(

Als ik geen roestvrije achterbalk kan krijgen, dan ga ik naar de Volvo dealer hier in Gorinchem, origineel zal het best nog ergens te krijgen zijn. Het namelijke een heel gepiel om die balk eruit te krijgen, zodat er ook nog een nieuwe in kan.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
hmm, bij de dealer kun je niet veel meer krijgen, alleen wielbakken enzo.

Meer kans om een goeie sloper via bijv. Volvo200liefhebber (Albert en Bram) te scoren en dan kun je meteen deuren enzo meenemen.

Wel leuk om de roest eruit te zagen. Het gaf mij een gevoel een soort tumoren te verwijderen. Voelde me soms net een chirurg. Nu nog hopen dat ik een beetje ok chirurg ben en ze niet terugkomen ;D

Ik heb vandaag ook wat gesleuteld en de centrale vergrendeling gemaakt (eerst alles snappen en nu doet ie het weer via de sleutel en het knopje) en ik kan nu ook de electrische spiegels bedienen via de joysticks!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
wil je er trouwens niet 1 topic van maken?

Ik kan kijken of ik dit topic kan samenvoegen met je andere topic als je wilt.
Antwoord
Prima idee, voeg maar samen Wink
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
Zo, de week begint goed, ben net bij de Volvo dealer geweest en wat denk je wat. Originele achterbalk besteld !€ 148 ! en over 2 weken binnen !!
Antwoord
Nou, dat valt me dan echt mee! Ik heb gevraagd wat de dealer nog kon leveren en kreeg echt een heel minimaal lijstje.

Maar nog wel een boel geld en ik ben wel benieuwd wat je ervoor krijgt.

1 topic nu, dus je kan nu alles hier in rammelen!
Antwoord
Update achterste dwarsbalk: Nog even bij de Volvo dealer geweest: Blijken ze het bovenste deel besteld te hebben... ( wat ook al zwaar geroest van binnen.) Nu ook het onderste deel besteld, kost wel weer wat, maar nu wordt de achterbalk echt nieuw !!

Voor de liefhebbers: Er schijnt verschil in te bestaan : na 1985 is deze balk anders maar voor mijn bolide zijn de volgende nummers van toepassing:

Bovenbalk: 1202567
Onderbalk: 3528944

Netto prijzen laat ik wel even weten, delen zijn onderweg naar Gorinchem.

Voor diegene waar de onderbalk erg van verroest is en de bovenste nog te redden:
Boor vanaf de bovenzijde de puntlassen door, hierdoor komt de onderste balk uiteindelijk los en kan richting Kliko. Als de onderbalk eruit is kun je de vloerplaat ook makkelijk repareren. Doordat de bovenbalk blijft zitten, hoef je uiteindelijk een stuk minder werk te verzetten. Als de onderbalk eruit is kun je gelijk de bovenbalk goed ontroesten aan de binnenkant. Uiteindeijk van boven de boel weer op de geboorde gaten dichtlassen. (werkt voor mij een stuk prettiger)

Wordt vervolgd.
Antwoord
Dat verschil in de bovenbalk zit hem dat misschien in het feit dat bij de latere modellen de driehoekige plaatjes ontbreken achteraan bij de slotbalk?
Bij het oude model is het kofferluik aan het eind afgerond en valt mooi tussen de driehoekige steuntjes.Bij het nieuwere model ontbreken die steuntjes en loopt het kofferluik recht tot aan het eind.

Ik heb onlangs een interieur uit een jonger model overgezet in een ouder model en heb gemerkt dat het niet zonder meer past.Ik moet aan het eind van het kofferluik de hoekjes nog afzagen omdat het anders niet binnen de rand valt.

[Afbeelding: 4jvtch.jpg]

[Afbeelding: 169eolf.jpg]
Antwoord
In afwachting van het plaatwerk voor de achterzijde, heb ik de binneboel er maar eens uitgehaald.
Ben inmiddels ee nhoop geprutstegengekomen totaan een prachtig stuk dakleer.......... ???
Bij de voorstoelen is het echt mis met het plaatwerk. APK stelt dus echt geen lor voor !! :-[ :-[ :-[
Ben inmiddels naar wat Klokkerholm plaatjes gaan zoeken, maar valt niet mee om te vinden wat ik zoek.
Bestaan er betere afbeeldingen ergens op internet?
Zal morgen eens wat foto's maken.
Antwoord
HansDAF schreef:Bij de voorstoelen is het echt mis met het plaatwerk. APK stelt dus echt geen lor voor !! :-[ :-[ :-[

De APK eisen zijn de minimum eisen waaraan een voertuig moet voldoen om veilig aan het verkeer deel te nemen.
De bodem mag bijvoorbeeld voor een deel verrot zijn.
Veel mensen gaan er ten onrechte van uit dat een auto wel in goede staat zal zijn als er een nieuwe APK op zit,maar de APK zegt weinig over de algemene conditie van een auto. Zeker als het om carosserie/plaatwerk gaat.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 38 2.346 8 October 2024, 08:49
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 91 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 297 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 478 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 600 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 621 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 11.449 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 3.610 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 557 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 210.327 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)